15 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Nudinen
Wat vervelend😔 Ik zou gewoon alles blijven aanbieden in de hoop dat hij wa ...
Ja hebben alles al geprobeerd, het enige wat enigszins gaat is organix zakjes + lu crackers.. verder overal boos om en wegsmijten
2 jaar geleden
Wij hebben dit gehad toen onze kleine bijna een jaar was. Erg ziek was hij en toen de koorts voorbij was wilde hij nog steeds niet eten. Ik heb toen de huisarts gesproken en die vertelde dat het heel logisch is dat ze langzaam weer wat meer gaan eten, het maagje is een aantal dagen gewend geraakt aan weinig voedsel (hebben wij volwassen ook).
Ze had wel gelijk, uiteindelijk begon hij steeds weer wat meer te eten. En flesvoeding is dan een goede aanvulling als hij dat in ieder geval wel drinkt.
Ik hoop dat dit bij jullie ook zo is 🙏.
Bij ons zat hij toen na het ziek zijn, na twee weken weer op zijn oude eetpatroon.
2 jaar geleden
En als je, je echt zorgen maakt qua afvallen/ gewicht. Kun je altijd ochtend en avond Brinta bij de flesvoeding doen. Maar misschien doe je dit al. Al snap ik dat het lastig is hoor, want je wilt gewoon dat hij weer goed gaat eten. Maar het belangrijkste is dat er in ieder geval wat in gaat en hij zich weer helemaal goed en lekker voelt om meer te gaan eten.
Sterkte 🤗
2 jaar geleden
Reactie op zonnetje34
Ja hebben alles al geprobeerd, het enige wat enigszins gaat is organix zakj ...
Misschien maisstengel? Of knijpzakjes fruit? Wat vervelend hopelijk gaat het snel beter. Of je zet een bordje op de salontafel met meerdere opties..bv stukjes brood of fruit of koekje dat hij ten alle tijde zelf even iets kan pakken? Om zo die cirkel even te doorbreken?? Ik noem maar wat hopelijk werkt er iets en gaat het beter snel genoeg! Succes
2 jaar geleden
Reactie op Lott3e
Misschien al geprobeerd maar z’n favoriete filmpje opzetten met het eten? H ...
Ja, filmpjes doen we inderdaad al als afleiding, maar hij merkt het als je met een lepel of je hand bij zijn mond komt en dan wordt ie alweer woest, haha!
2 jaar geleden
Reactie op Averm
Misschien maisstengel? Of knijpzakjes fruit? Wat vervelend hopelijk gaat he ...
Maisstengel wil hij soms, knijpfruit ook heel soms. Maar de laatste dagen echt vrijwel niets. Ik heb even met het consultatiebureau gebeld, en we moeten nog heel even aankijken, en anders met hem naar het weeg uurtje komen. Dit mocht niet te lang duren zeiden ze
2 jaar geleden
Aww ik snap dat je je zo zorgen maakt. Lukt het misschien als je hem dingen zelf laat pakken ? Dat kon ik niet in je verhaal lezen of hij dat doet normaal gezien. Misschien kleine beetjes van verschillende dingen op bord voor hem leggen of gewoon op z’n eetblad en zelf ook gaan eten en niet teveel naar hem kijken. Laat hem maar smijten. Misschien doet ie ook wel wat in z’n mond? Sterkte in ieder geval!
2 jaar geleden
Toen onze kleine een paar weken terug alles op 1 hoop kreeg (hand, mond-voetziekte, BMR prik en 4 tandjes die doorkwamen) Heeft ie ook bijna 3 weken slecht gegeten.. Het is een lastige periode inderdaad en je wilt dat je kindje goed eet. Maar ik had het op den duur geaccepteerd. Soms at ie 2 happen avondeten en dat was het. Dan schudde die gewoon nee. Dan wist ik dat ie echt geen honger had. Hij is in de nacht ook nooit wakker geworden van de honger. Ze zullen het dan echt even niet nodig hebben.
Ik hoop voor je inderdaad dat het vanzelf weer overwaait.
Hoe gaat het met fruit eten?
Onze kleine is een hele grote liefhebber van fruit. Dat gaven wij dan maar wat extra tussendoor zodat ie de vitamientjes toch binnen zou krijgen
2 jaar geleden
Reactie op lienamom
Aww ik snap dat je je zo zorgen maakt. Lukt het misschien als je hem dingen ...
Ook dit kan er aan de hand zijn inderdaad. Onze kleine wil ook steeds meer zelf gaan eten. Zodra ik hem soms eten geef dan draait ie zijn hoofdje weg. Maar als hij zelf de lepel kan pakken eet ie wel... Dus het meer zelfstandig gaan leren eten word rond deze leeftijd ook een ding
2 jaar geleden
Reactie op lienamom
Aww ik snap dat je je zo zorgen maakt. Lukt het misschien als je hem dingen ...
We geven inderdaad nog steeds veel met de lepel. Hij heeft net zelf 1 peer op! En zit nu aan een rijstwafel. Dus er begint wat te veranderen. Ik hoop dat we vanaf nu weer bergopwaarts gaan! Bedankt allemaal voor de reacties, heel waardevol 🙏🏻