14 Reacties

één jaar geleden

Ik heb een zoontje van 19 maanden, ik ervaar het gelukkig nog niet, wel paar keer gehad dat hij het niet wou, ik laat hem dan lekker gaan en schenk er geen aandacht aan, dan geef ik wel een broodje of iets wat hij wel wil hebben. Het is weer een fase waar wij allen door heen moeten bijten 😳

één jaar geleden

Met momenten, het gaat op en af...dwingen en je ergeren werken helaas averechts. Maar het is moeilijk om los te laten hè. Probeer iig geen alternatieven te bieden, zodra ze dat door hebben gaan ze enkel eten wat ze echt lekker vinden

één jaar geleden

Reactie op G_F

Met momenten, het gaat op en af...dwingen en je ergeren werken helaas avere ...
Dus dan doe je ze na bed met een lege maag? Ik bied wel alternatieven aan, dit werkt goed, dit is een fase en eetlust komt echt wel terug.

één jaar geleden

Ja, hier heeft 2 bijna 2 weken geduurd. Nu eet hij weer als een bootwerker 🤣 kind wilt alleen maar meer en nog meer! Wat t was? Geen idee, maar zelfs bijv frietjes wilde hij niet, of zn favo fruit blauwe bessen. Niks .. Weet wel dat er met 2 jaar een complete staking is qua eten en dat elk kind dat zo ongeveer heeft. Maar met 1.5 jaar geen idee 🤷🏻‍♀️ mijn opvangkindje is bijna 22mnd en zij heeft t nu ook/weer.

één jaar geleden

Reactie op Nanda8

Ja, hier heeft 2 bijna 2 weken geduurd. Nu eet hij weer als een bootwerker ...
*hier heeft t bijna 2 weken geduurd*

één jaar geleden

Hier werkte trouwens om bijv gwwoon wat op de salontafel te leggen, dat hij t kon pakken wanneer hij wilde. Heb hem op een dag zelfs op t aanrecht eten gegeven hahaha, maar hij at wel! 🤣🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Momanddad

Dus dan doe je ze na bed met een lege maag? Ik bied wel alternatieven aan, ...
Hij krijgt altijd een groente hap om 5u en om half 6 eet ie mee met de pot wat hij lust. Na het eten hebben we altijd nog of fruit of een Danoontje en voor het slapen nog een fles warme gewone melk. Hij heeft dus genoeg momenten en keuzes om te eten. Als hij er voor kiest om alles te weigeren dan gaat ie inderdaad met een lege maag naar bed. Nu moet ik zeggen dat dit eigenlijk nooit gebeurd, hij drinkt sowieso altijd z'n fles en als hij weinig heeft gegeten maak ik er vaak ook een papfles van. Ggd geeft bij ons juist aan dat je je kind beter af en toe honger kan laten hebben ipv telkens alternatieven bieden. Zo werkt het voor ons eigenlijk het beste...

één jaar geleden

Reactie op G_F

Met momenten, het gaat op en af...dwingen en je ergeren werken helaas avere ...
Eens! Hij krijgt dan bijv wel gewoon yoghurt of een banaan, wat hij normaal als toetje krijgt. Maar ik geef hem geen brood in de plaats van avondeten. We eten wat de pot schaft

één jaar geleden

Overdag gaat het prima. Maar s avonds eet hij vaak niets of nauwelijks. En soms ineens weer wel wat. Ondanks dat hij voorheen (toen ik hem nog mocht voeren) echt alles at, en veel ook. Ik probeer echt wel om hem te stimuleren iets te eten. Soms lukt dat, soms niet. Ik heb besloten er geen strijd van te maken. Eet je niet, dan eet je niet. Ik ga hem niet dwingen. Als hij honger heeft gaat ie echt wel eten. Ik zorg er alleen wel voor dat alles wat hij overdag eet gezond is. Voorheen kreeg hij een enkele x nog wel eens een koekje of een boterham met jam. Maar dat doe ik dus niet meer, zodat hij in ieder geval voldoende goede voedingsstoffen binnen krijgt.

één jaar geleden

Dit hoor ik vaker van mensen dat ze rond de 19 maanden moeilijker gaan eten. Zelf herken ik het gelukkig (nog) niet! Hoop dat het zo blijft. Maar het lijkt er wel gewoon bij veel kindjes bij te horen op deze leeftijd denk ik

één jaar geleden

Fijn om te lezen dat dit met 19 maanden een dingetje is. Mijn dochter eet sinds een paar dagen slecht. Zelfs geen frietjes 🤣 zal allemaal wel weer goed komen. Yoghurt gaat er wel altijd in dus dat bied ik altijd aan na der avondeten. En ze drinkt dan savonds een fles voor dreumesjes. Dus dan met een schaaltje yoghurt op en der fles gaat ze naar bed.

één jaar geleden

Oh ik typ net in een ander topic dat het eten echt heel moeilijk gaat hier! Tot 1,5 jaar ging het supergoed, ze at en probeerde vrijwel alles wat we haar voorschotelden, maar nu… Ze eet eigenlijk alleen nog haar fruit goed en de rijst en couscous van mijn schoonmoeder. Ik kan me uitsloven of het zo simpel mogelijk maken wat ik wil, maar ze vindt het allemaal niks aan 😅 Word er wel een beetje moedeloos van op het moment, het duurt al wel een paar weken. Ze is 20 maanden. Ik bied trouwens geen alternatieven aan.

één jaar geleden

Met een lege maag naar bed gaat ze trouwens niet, want ze krijgt nog wat fruit na het eten en een klein flesje melk voor het slapen. Daar drinkt ze altijd wel iets van.

één jaar geleden

Herken het volledig. Dochter is 19 maanden en altijd een goede eter geweest (at vnl met de pot mee). Het enige dat ze nu nog eet is yoghurt, fruit, spagetti bolognaise, soep, gehakt en uiteraard alles van snoepgoed lust ze ook wel. Ze eet nauwelijks nog iets aan tafel en vraagt nadien steevast taart of ijs (wat ze uiteraard niet krijgt of zeer zelden). Ik maak mij dagelijks heel veel zorgen hierover. Elke week vallen er precies ook dingen af die ze nog lust. Zo at ze wel Provençaalse saus met veel groenten in, maar sinds vandaag wil ze dit ook niet meer.