12 Reacties

één jaar geleden

Herkenning van mijn nichtje. Daar zijn ze steeds alternatieven gaan bieden (brood) waardoor ze nu ook niks meer proeft (nu 3,5jaar). Of alleen bepaalde dingen eet in ruil voor beloning (ijsje). Vriendin haar zoon had hetzelfde. Zij gaf geen alternatief. Wel altijd iets op tafel wat hij lustte (veilig voedsel). En ging weer eten. Kostte wel veel doorzettingsvermogen, want tranen en boosheid. ‘Ik lust dat niet’ is een aanrader als dit gedrag aanhoudt, evenals ‘de proeftoren’.

één jaar geleden

Hier gaat het ook in fases, ene moment veel en alles eten, andere moment alles weigeren. Ik heb ook gelezen. Dat ze rond deze tijd een eigen wil creëren en door krijgen dat ze dingen kunnen weigeren. Alternatieven bieden werkt inderdaad averechts en dwingen ook. De ggd zei tegen ons dat je je kind geen groter plezier kan doen dan het honger laten hebben

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Als ons duivelinnetje iets niet wil eten, dan vliegt het door de kamer. Consequentie: als je je eten weggooit, dan heb je het niet meer en ga je dus zonder eten naar bed. Dit was 2 weken heel extreem, echt alles vloog door de kamer. Maar er begint nu verandering in te komen. Ze vroeg gisteren zelfs om een banaan en heeft eergisteren een stuk mango uit het vuistje gegeten. Er is hoop. En ik neem aan dat ze over 18 jaar niet meer haar eten door de kamer smijt.

één jaar geleden

Herkenbaar ,hier hielp het door net alsof te doen dat het je niet uitmaakt of het eet. Geen aandacht aan geven bordje wel voor hem/haar zetten en zelf wel eten. Behalve als die met bord gaat spelen ,corrigeren we natuurlijk wel. Vanavond weer eerst paar keer weigeren (nee schudden weg draaien) ,dan wilt die het zelf proberen dan geeft die vork omstebeurt aan ons en wilt die dat wij een hapje geven en vervolgens ging die toch eten en wij heel enthousiast reageren als die zelf deed eten. Vond die leuk ging die zelf ook klappen en hoera doen met zijn armen. Dus het begon met drama en je denkt die gaat weer niks eten en vervolgens eet die alles op en zitten we er stom verbaasd bij. Je snapt er niks van haha.

één jaar geleden

Reactie op G_F

Hier gaat het ook in fases, ene moment veel en alles eten, andere moment al ...
Ik heb hier een zoontje dat al 6 maanden pertinent ‘s avonds weigert te eten (behalve komkommer of yoghurt). En als ik dit zo lees houd ik het dus zelf in stand? Ik durf hem namelijk niet zonder eten naar bed te brengen. ben bang dat hij dan ‘s nachts wakker wordt van de ‘honger’…

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik heb hier een zoontje dat al 6 maanden pertinent ‘s avonds weigert te ete ...
Die gedachten is herkenbaar ja, die heb ik ook zeker gehad. Maar moet zeggen dat dit bij mijn zoontje niet gebeurd...hij krijgt savonds nog wel altijd een fles voor het slapen gaan. Maar ook die heeft ie met periodes geweigerd en ook dan sliep ie de hele nacht door. Dit is in ieder geval wat de ggd ons vertelt, het zijn kleine slimmerikken...als ze weten dat ze toch een alternatief krijgen wat ze wel lekker vinden...waarom dan iets ander proberen of proeven. Maar heb in ervaringen van anderen ook gelezen dat het ook niet van de een op de andere dag veranderd.

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

Ik heb hier een zoontje dat al 6 maanden pertinent ‘s avonds weigert te ete ...
Logische gedachte. In het slechtste geval ga je inderdaad een paar rotnachten hebben, maar ze hongeren zichzelf uiteindelijk echt niet uit. Als ze maar genoeg drinken. Wij zijn hier 2-3 weken heel consequent in geweest (en nog steeds): eten gooien betekent dat je geen honger hebt, dan mag je alleen nog je melk opdrinken en dan naar bed. Gooi je je melk ook weg? Dan hoef je die blijkbaar ook niet. Morgen weer een kans. Ze heeft 2-3 weken heel slecht gegeten, maar zit inmiddels weer te bunkeren als een bouwvakker.

één jaar geleden

Reactie op G_F

Die gedachten is herkenbaar ja, die heb ik ook zeker gehad. Maar moet zegge ...
De kunstvoeding krijgt hij eigenlijk al niet meer sinds hij een jaar is. Enige wat hij nog krijgt is normale koemelk overdag. Ik zou natuurlijk nog wel een beker warme melk kunnen geven. In principe eet hij overdag wel echt als een bouwvakker, dus het is niet zo dat hij overdag niets binnen krijgt. Misschien maar gewoon het proberen waard; kijken of hij na een week of 2 wel weer gewoon wil eten!

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

De kunstvoeding krijgt hij eigenlijk al niet meer sinds hij een jaar is. En ...
Hier is het inderdaad ook koemelk en geen flesvoeding, maar nog wel in de fles 🙈. Bekertje warme melk is altijd lekker voor het slapen gaan 😋 Succes, ik ben benieuwd of het iets oplevert!

één jaar geleden

Reactie op Noeeeee89

De kunstvoeding krijgt hij eigenlijk al niet meer sinds hij een jaar is. En ...
Fijn dat hij overdag goed eet! Dat geeft wel vertrouwen dat hij niet verhongert als hij 's avonds een keer (of een week of 2) zonder eten naar bed gaat. Zie het maar als een soort intermittant fasting. Kan geen kwaad. Succes ermee! Ps.: nog een kleine tip: wij zijn er inmiddels achter dat we haar eten niet meer klein mogen snijden voor haar, dan eet ze het gewoon niet op. Ze wil graag zelf klooien met veel te grote stukken, dan eet ze het wel. Als we dat nou eens 2 weken eerder hadden geweten...

één jaar geleden

Ja mijn dochter kiept ook vaak haar eten om of gooit ermee. Teken dat ze het niet wil dachten wij. Maar nu doet ze hetzelfde met haar bekertje water (en ze drinkt echt super veel en graag, vraagt er altijd zelf achter). Mijn man wordt dan altijd heel erg boos aan tafel, ik denk dat dit niet helpt. Hebben hier echt een andere mening over. Nog kinderen die ostentatief hun beker uitgieten terwijl ze zelf drinken gevraagd hebben?

één jaar geleden

Reactie op Caro V

Ja mijn dochter kiept ook vaak haar eten om of gooit ermee. Teken dat ze he ...
Hier wordt met alles gegooid, eten en drinken. Soms neemt hij een slok drinken en laat het bewust weer uit z'n mond lopen. Boos worden is aandacht geven en alles wat aandacht genereert is leuk. Ik probeer het te negeren en pak dan vervolgens het drinken of eten af...ga je er mee gooien, dan verdwijnt het 🤷‍♀️