12 Reacties
2 jaar geleden
Nou ik wist het wel. Jij hebt lang genoeg de moeite gedaan.
Ik zou met je advocaat het voorstel doen dat ze eerst in een veilige omgeving kennis maakt met je ex en daarna misschien om het weekend ofzo als hij haar zelf ophaalt ofzo.
Als hij daar niet mee akkoord gaat zou ik de hele omgangsregeling niet door laten gaan. Heeft hij voogdij over je dochter? Of niet waren jullie getrouwd of iets als hij dit niet heeft nog makkelijker dan heeft hij ook nergens recht op.
Je dochter heeft recht op een vader dat klopt. Maar ze heeft niks aan een vader waar ze niet op kan bouwen. Ik spreek zelf uit ervaring. Beter om er dan geen te hebben dan eentje die alleen maar pijn doet
2 jaar geleden
Nee niet gek, zoals je het schrijft klinkt het allemaal heel redelijk. Ik zou mijn dochtertje ook niet zomaar aan een 'vreemde' meegeven. Al helemaal niet als ze dan ook nog eens naar een voor haar vreemde omgeving gaat.
Heb je er bewijs van dat je ex van jouw altijd langs kan komen om zijn dochtertje te zien, maar dat vrijwel nooit doet?! Neem aan dat je advocaat ook gevraagd heeft waarom hij niet meer contact zoekt als dit voor jou, in het belang van je dochter, wel kan?
2 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Nou ik wist het wel. Jij hebt lang genoeg de moeite gedaan.
Ik zou met je a ...
Dat voorstel hebben wij inderdaad al zo gedaan naar zijn advocaat. Hij heeft ook voogdij..hij heeft gezag en haar erkend..dus op papier net zoveel rechten als ik. Sinds deze maand is gelukkig wel de alimentatie afgerond en hij heeft hij de eerste keer betaald.
2 jaar geleden
Reactie op Iloon1986
Nee niet gek, zoals je het schrijft klinkt het allemaal heel redelijk. Ik z ...
Jaa eens per week sla ik de gesprekken op van whatsapp. Daar staat het allemaal zwart op wit dat ik aan geef dat hij welkom is. Ik heb nooit gezegd dat dat niet zo is..zelfs meerdere malen gevraagd waarom hij niet kom, hier komt trouwens nooit duidelijk antwoord op. Zodra ik er over begin gaat het gelijk over dat ik een slechte moeder ben en dat ik er toch niet voor open sta en dat ik maar doe alsof.. echt hun maken sprookjes en daarin ben ik een boze heks geloof ik 🤷♀️
2 jaar geleden
Ik begrijp wat je zegt over de veilige omgeving, maar ik kan mij ook voorstellen dat het voor hem niet fijn is als dat met jou erbij is.
Kun je de relatie met je ex-schoonmoeder niet aanhalen en je dochter daar een goede band mee op laten bouwen? Als dat zo is zou je afspraken kunnen maken met haar en dan kan hij haar zien als ze bij zijn moeder is? Waarschijnlijk heeft die moeder niet half een idee van hoe onbetrouwbaar haar zoon is?
2 jaar geleden
Reactie op Clair1988
Ik begrijp wat je zegt over de veilige omgeving, maar ik kan mij ook voorst ...
In ons voorstel hebben we ook voorgesteld dat ik alleen de eerste paar keer erbij zal zijn om de standaard dingen te leren, luier verschonen bijvoorbeeld..maar dat ik daarna weg zou gaan als hij er is.
Zijn moeder heeft het bij mij echt flink verpest met haar woorden.. dat idee gaat niet op helaas
2 jaar geleden
Och hier idem dito.
Hij betaald de alimentatie niet. Gaat niet mee naar het cb. Als ik zeg dat ze ziek is reageert ie niet eens 🥲
Roept dat ie zn kind wilt zien, maar als ze daar is 1 x in de 14 dagen is ie stappen of past zn moeder op.
M’n dochter heeft niks met hem.
Hij had een nieuwe vriendin. Betrokken bij de opvoeding zonder overleg met mij en inmiddels heeft zij hem ook door behulp van de politie eruit moeten zetten.
Weet je ik deed heel lang m’n best en was de boosdoener, maar daar trek ik me niks meer van aan.
Nu doe ik wat ik zelf wil en waarvan ik denk dat het goed is voor haar. En dat is stabiliteit, structuur en regelmaat.
Blijf in jezelf geloven en geniet van de tijd samen. Het hoeft niet altijd van jou te komen. Je hebt zat gedaan. Hij is net zo goed ouder en verantwoordelijk.
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Och hier idem dito.
Hij betaald de alimentatie niet. Gaat niet mee naar he ...
Jeetje! Ook geen fijne situatie indd..maar goed dat je je er niks meer van trekt! In die fase ben ik nu ook. Ik heb hem bij zoveel betrokken maar hij had nooit interesse. Ik had bijvoorbeeld een slaapcoach geregeld maar er werd een keer gevraagd hoe het er mee ging. Toen ik zei dat het prima ging was het goed. Maar waarom vraag je dan niet door, wat is haar ritme? Van wanneer tot wanneer slaapt ze ect.. iets meer diepgang zit er totaal niet in. Maar dat je dan het lef heb om mij voor slechte moeder uit te maken, echt..daar was ik zo boos over!
Ik geniet ook zeker met de kleine meid van alles! We hebben het ontzettend goed met zijn 2en en daar ben ik trots op. Jij mag ook trots zijn op jezelf! We flikken het toch maar eventjes 😉
2 jaar geleden
Reactie op SDFM
Jeetje! Ook geen fijne situatie indd..maar goed dat je je er niks meer van ...
Ja vervelend is dat he. Ook totaal niet nodig. Of zorg dat je betrokken bent en regel het samen en zo niet ook prima maar houd dan je mond. Zeker zulke onterechte uitspraken.
Al die onnodige strijd ook. Bedoel als je gewoon beide t belang van je kind voorop zet is t allemaal niet nodig.
Fijn dat je t wat los kan laten en inderdaad je mag heel trots zijn op jezelf!
Belangrijkste wat ik geleerd heb is dat je een ander niet kunt veranderen. Loslaten waar je geen invloed op hebt en zorgen dat je t voor je kind goed doet en die zo min mogelijk van alles meekrijgt. ☺️