11 Reacties
4 jaar geleden
Is het een narcist? In dat geval zou ik m niet te veel betrekken bij de opvoeding van je kindje 😥
4 jaar geleden
Is het een narcist? In dat geval zou ik m niet te veel betrekken bij de opv ...
persoonlijk vind ik van wel… heb het ook nog tegen hem gezegd maar dat is niet zo en ik ben een monster met borderline in zijn ogen… en over een paar uur mist hij me weer.
4 jaar geleden
Als eerste wat super goed dat je hier samen met hem uit wilt komen, in de zin van dat je je dochter niet zomaar haar vader wilt ontnemen, dat vind ik echt super knap!❤️ Daar kunnen heeeel veel moeders een voorbeeld aan nemen.
Ik zou dit probleem bij je hulpverlener aankaarten die je hebt vanuit de gemeente, zodat zij met je mee kunnen denken over passende begeleiding. Misschien is het een optie om samen een traject aan te gaan om met elkaar om te leren gaan als ouders van jullie dochter en met begeleide omgangen. (Ook omdat er fysiek geweld is geweest.)
Ik snap dat hij daar niet voor open staat, want dan moet hij toegeven aan zijn fouten. Maar het is de enige optie denk ik, uit veiligheid en goedheid voor jullie kindje.
Nogmaals super knap en goed dat je niet zomaar haar papa afpakt of zijn dochtertje. ❤️
4 jaar geleden
Ik ben zelf opgegroeid met gescheiden ouders die altijd super met elkaar om konden gaan. Het waren de beste vrienden ondanks dat ze gescheiden waren. Ik had twee kamers, twee huizen, dubbel de cadeaus en lieve ouders. Ik heb daar veel profeit van gehad.
Echter, mijn moeder heeft sinds een paar jaar een nieuwe relatie en dat viel zwaar bij mijn vader. Net zoals bij jou ging het het ene moment goed en het andere moment konden ze elkaar de huid vol schelden en kwam de politie. Ik weet dus hoe beide kanten voelen en ik kan je zeggen dat is heel zwaar voor een kind omdat je natuurlijk van allebij je ouders houdt.
Moraal van het verhaal. Ik heb er heel veel last van gehad en heb me lange tijd hierdoor onzeker gevoeld zonder dat mijn ouders dit door hadden. Ondertussen gaat het gelukkig weer beter en kunnen ze door een deur, maar ik zou zeggen dat in jou geval het beter is om je kindje in bescherming te nemen en ze voor deze zorgen, stress en onzekerheid te behoeden tot je kindje ouder is.
De eerste jaren van je kind zijn leven zijn zo belangrijk voor de ontwikkeling en je wilt echt niet dat die ontwikkeling negatief verloopt omdat de ouders niet met elkaar kunnen en je kindje hierdoor problemen krijgt zoals verlatingsangst, depressie, eenzaamheid, voedingsstoornissen en suïcide gevoelens.
Als ik in jou schoenen zou staan en je ex partner heeft geen gezag over je kindje. Dan zou ik voor nu je kindje niet naar je ex laten gaan en zelf ook geen contact met hem houden. Ik zou heel duidelijk maken dat je dit doet voor je kindje en als je kind ouder is en op een leeftijd is dat hij of zij zelf kan bepalen en kan begrijpen dat ouders niet altijd goed met elkaar kunnen dan kan je kindje dan zelf ervoor kiezen om de vader te ontmoeten en een band op te bouwen. Mocht het dan niet lekker lopen houden ze er geen tot minder problemen aan over en kunnen ze inzien dat dit niet door hen komt.
4 jaar geleden
Hij is ziekelijk… net nog boos doen en nu foto’s van mij sturen met de tekst “deze meid mis ik” en een foto van ons samen met onze dochter “dit heb je weggegooid” Ik heb hem overal op geblokt alleen mail kan ik niet blokkeren.. ja kan wel maar komt alsnog binnen en zomaar een nieuwe mail is wel heeel veel gedoe
4 jaar geleden
Reactie op babygirl2021
persoonlijk vind ik van wel… heb het ook nog tegen hem gezegd maar dat is n ...
Als hij dit echt is zal hij je dochter waarschijnlijk hetzelfde behandelen als jou en dat moet je je kindje echt niet aan willen doen.
Ik weet niet of ik heb echt zou weg houden bij jullie kindje maar ik zou hem zeker niet betrekken bij het opvoeden.
Wat een nare situatie, ik vind het knap dat je zo aan de weg timmert maar hij zal een belemmering blijven als hij is jullie leven blijft ben ik bang.
Ik heb ook andere topics van je gelezen naar kies voor wat het beste is voor je kindje dan kan je achteraf ook geen spijt krijgen van je keuze ♥️
4 jaar geleden
Ik zou de instanties laten beslissen. Laat m boeten voor wat hij gedaan heeft, zijn kind verdient een vader, maar dit is geen vader maar n jongetje. Hij moet z’n shit bij mekaar gaan rapen en jou met respect behandelen, en vervolgens zou ik hem terug in jullie leven (eventueel) laten.
4 jaar geleden
Ik had een hele reactie getypt met mijn situatie wat gewoon overeenkomt met die van jou maar dan zonder geweld.
Ik houd mn ex ook weg van onze dochter van 7m omdat hij alleen maar negatief is naar mij toe en dat is echt niet in het belang van onze dochter. Hij is nu een rechtzaak gestart voor erkenning, gezag en omgang. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens en daar vecht ik nu voor. Het put me uit maar ik wil ook genieten van mn dochter.
Je doet het juiste! Als je aan je dochter haar welzijn moet denken en hem dus bij niets omtrent haar moet betrekken dan moet het maar zo. Laat hij zn attitude naar jou veranderen want zo gaat hij jullie dochter ook behandelen.
4 jaar geleden
Ik had een hele reactie getypt met mijn situatie wat gewoon overeenkomt met ...
wat vervelend voor je 😞 ondanks dat ik weet wat zijn trucjes zijn trap ik er soms wel weer in en voel ik me schuldig voor dingen die ik heb gedaan… maar heb wel het idee dat hij me zo gevormd heeft. Soms heeft hij me zo gek en hopeloos laten voelen dat ik hellemaal doordraaide en mezelf pijn deed om het af te reageren… hij kan mij zo gek maken. Het is zo gemeen wat hij doet en vind het ook zo kut dat hij nog invloed heeft op hoe ik me kan voelen.
Ik denk idd dat ik voorlopig hem maar even moet laten. Alleen ik weet zeker dat hij of 1 van zn *vrienden* dan hier voor mn deur staan of me op een andere manier kapot probeert te maken
4 jaar geleden
Reactie op babygirl2021
wat vervelend voor je 😞 ondanks dat ik weet wat zijn trucjes zijn trap ik ...
Ja het is ook echt vervelend. Gelukkig loopt de rechtzaak nu en mag hij geen contact meer met mij opnemen. Alles gaat via onze advocaten en daardoor is hij stil.
Ah jeetje. Dat moet echt niet meer gebeuren. Denk aan je dochtertje! Maak ook elke keer een melding bij de politie als er iemand zonder afspraak voor je deur staat! Bouw een dossier op bij de politie op deze manier, want ook voor je dochter is dit niet oke! We komen eruit!
4 jaar geleden
Ja het is ook echt vervelend. Gelukkig loopt de rechtzaak nu en mag hij gee ...
dankjewel!! succes met de rechtszaken… zal vast veel stress geven maar vechten voor je kindje is het belangrijkst 💞 genieten van je kleintje!