6 Reacties
4 jaar geleden
Ik kreeg van de verloskundige als tip om elke dag op ongeveer hetzelfde moment extra te kolven, zo cre毛er je in feite een extra eetmoment en gaat je lichaam dit ook voorzien. Max 15minuten kolven 馃槉
4 jaar geleden
Ik zou na het voeden kolven. Je maakt dan je borsten leeg en kunt zo een klein voorraadje op gaan bouwen. Eventueel zou je ook een uur of 1,5 later kunnen kolven, maar dan loop je kans dat je overproductie krijg omdat je lichaam zo denkt dat het meer melk aan moet gaan maken. Als je meteen na het voeden kolft net zo lang eraan houden tot er niks meer in drupt. Als je niet na het voeden kolft maar later of eerder dan zou ik beginnen met 10 a 15 minuten.
4 jaar geleden
Voor een dagje weg heb je misschien iets meer nodig. Maar een vriendin zei toen ik mijn volgeladen vriesladen liet zien dat ik echt mega veel had. Zei zorgde dat ze 3 a 4 flesjes had op voorraad want op de dag dat je kindje er niet is kolf je de zelfde hoeveelheid als je kindje drinkt op de opvang en die is dan weer voor de dag erna of de eerst volgende dag dat je opvang nodig hebt. Ik heb dat deze week mogen ervaren en indd de gekolfde melk van die dag zet ik bij oma in de koelkast voor de dag erna dat die komt.馃檲 En anders indd een vast Dagdeel pakken elke dag zodat je borsten eraan wennen om op dat moment ook melk aan te maken. Succes. 馃崁
4 jaar geleden
Ik kolf tegenwoordig na de laatste voeding savonds. Dan kolf ik 1 voeding ongeveer en vries dat in. Vanavond een etentje met collegas gehad, overvolle borsten en bij thuiskomst gelijk gekolft: 3 voedingen馃槄. Alles wat ik nu al aan voorraad heb, is mooi meegenomen voor straks met de opvang + heb ik in de ochtend niet zo鈥檔 harde borsten als ik wakker wordt (Mn zoontje slaapt vaak 8 a 9 uur door).