34 Reacties
2 jaar geleden
Wat ik meestal doe is een kan met kokend water (afgekoeld tot koud) en een kan met kokend water die ik deksel erop hou en nog heel lang warm blijft, thermoskan heet dat volgens mij. Ik doe dan eerst warm water erin dan koud erbij in mixen, het werkt tot nu toe hier prima. Merk dat ik mijzelf toch weer snel zorgen maak als ik kraan water gebruik, ookal is die goed. Maar het idee dat kokend water nog schoner is dan haha, kan allebei denk 😊
2 jaar geleden
Volgens mij heeft dat met bacteriën ed te maken en met de kwaliteit. Zie ook de links hieronder. Als je zelf warm water uit de kraan drinkt of gekookt proef je ook verschil.
Ik geef bv. Al en toe een flesje. Wij koken het water en laten dit wat afkoelen of doen er wat koud water bij.
https://www.brabantwater.nl/nieuws-en-pers/nieuws/babyvoeding-en-kraanwater#:~:text=Gebruik%20geen%20warm%20water%20direct,van%20het%20warme%20drinkwater%20be%C3%AFnvloeden.
https://jgz.ggdgelderlandzuid.nl/kind-en-opvoeden/baby/voeding/flesvoeding/flesvoeding-klaarmaken/
2 jaar geleden
Hoi,
Toen ik kraamverzorgster was adviseerde wij ook gewoon warm kraanwater. Bacteriën zijn heel nihil met het schone drinkwater in ons land. We zeiden er wel vaak bij dat als je in een heel oud huis woonde dat de leidingen wel wat slechter kunnen zijn en voor bacteriën in het water kunnen zorgen. Maar over t algemeen is dat in Nederland niet aan de orde.
2 jaar geleden
Ik kook 100 ml water dat is zo snel klaar ondertussen doe ik vast 100 ml koud water in de fles, ben super snel klaar en het water is goed dan
2 jaar geleden
Wij doen altijd 2/3 koud water & 1/3 gekookt water. Dan is de temperatuur van het flesje altijd goed! Dus bijvoorbeeld 120 ml koud + 60 ml gekookt + 6 schepjes.
2 jaar geleden
Officieel word het afgeraden, maar ons kindje drinkt zn flessen nauwelijks warm, echt net het ijskoude eraf (omdat ik denk dat ijskoud niet goed is maar het liefst heeft ie dat) dus wij doen gewoon water uit de kraan hoor
2 jaar geleden
Onze kraamzorg raadde dit aan en dit hebben we zeker 4 maanden gedaan. Maar t koelde te snel af en toen wilde ze het niet meer drinken en sinds dien doe ik het 30 sec in de magnetron.
2 jaar geleden
Koud kraanwater is veilig wanneer je
geen loden leidingen hebt, maar warm kraanwater is echt niet veilig. Zou het risico niet nemen zit bom vol bacteriën en smaakt smerig. 🤮 Ook bij nieuwe leidingen treedt sneller corrosie op waardoor er verhoogde metaal waardes in het water zit.
Je zet zelf toch ook je kopje thee niet met warm kraanwater?
Ik lees hieronder trouwens ook dat er kraamhulpen zijn die zeggen dat het veilig gebruikt kan worden terwijl waterzuiveringsbedrijven zelf dit gebruik ook afraden. Bizar 🤯
En als je een huis heb met loden leidingen word het kraanwater drinken helemaal afgeraden warm, koud, gekookt maakt niet uit voor kinder onder de 8 jaar.