34 Reacties

2 jaar geleden

Hallo Ik heb gewoon kraanwater gepakt van mijn kinderen 4 maanden waren Ik gehoord wat kraanwater geen kwaad kan Ik heb het alles 3 mijn kinderen gedaan hebben nooit last van gehad Groetjes Mariella

2 jaar geleden

De eerste maanden is je kleintje nog ontzettend kwetsbaar voor bacteriën enzo. Maar ik moet bekennen, vanaf dat ons zoontje 6 maanden is gebruiken wij gewoon warm water uit de kraan. Dit hebben we bij de oudste ook gedaan vanaf ongeveer een half jaar.

2 jaar geleden

Ja hoor kan gewoon....

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook gewoon warm water uit de kraan. Ik heb niet het idee dat dit verschil maakt voor mijn kindje... gaat hier prima

2 jaar geleden

Wat ik meestal doe is een kan met kokend water (afgekoeld tot koud) en een kan met kokend water die ik deksel erop hou en nog heel lang warm blijft, thermoskan heet dat volgens mij. Ik doe dan eerst warm water erin dan koud erbij in mixen, het werkt tot nu toe hier prima. Merk dat ik mijzelf toch weer snel zorgen maak als ik kraan water gebruik, ookal is die goed. Maar het idee dat kokend water nog schoner is dan haha, kan allebei denk 😊

2 jaar geleden

Volgens mij heeft dat met bacteriën ed te maken en met de kwaliteit. Zie ook de links hieronder. Als je zelf warm water uit de kraan drinkt of gekookt proef je ook verschil. Ik geef bv. Al en toe een flesje. Wij koken het water en laten dit wat afkoelen of doen er wat koud water bij. https://www.brabantwater.nl/nieuws-en-pers/nieuws/babyvoeding-en-kraanwater#:~:text=Gebruik%20geen%20warm%20water%20direct,van%20het%20warme%20drinkwater%20be%C3%AFnvloeden. https://jgz.ggdgelderlandzuid.nl/kind-en-opvoeden/baby/voeding/flesvoeding/flesvoeding-klaarmaken/

2 jaar geleden

Hoi, Toen ik kraamverzorgster was adviseerde wij ook gewoon warm kraanwater. Bacteriën zijn heel nihil met het schone drinkwater in ons land. We zeiden er wel vaak bij dat als je in een heel oud huis woonde dat de leidingen wel wat slechter kunnen zijn en voor bacteriën in het water kunnen zorgen. Maar over t algemeen is dat in Nederland niet aan de orde.

2 jaar geleden

Ik kook 100 ml water dat is zo snel klaar ondertussen doe ik vast 100 ml koud water in de fles, ben super snel klaar en het water is goed dan

2 jaar geleden

Ik zou het niet doen

2 jaar geleden

Wij doen altijd 2/3 koud water & 1/3 gekookt water. Dan is de temperatuur van het flesje altijd goed! Dus bijvoorbeeld 120 ml koud + 60 ml gekookt + 6 schepjes.

2 jaar geleden

Officieel word het afgeraden, maar ons kindje drinkt zn flessen nauwelijks warm, echt net het ijskoude eraf (omdat ik denk dat ijskoud niet goed is maar het liefst heeft ie dat) dus wij doen gewoon water uit de kraan hoor

2 jaar geleden

Hi! Vanaf een bepaalt jaartal wanneer je huis is gebouwd kan je kraanwater geven. Vanaf 1960 worden er geen loden leidingen meer gebruikt en is het dus veilig je kindje kraanwater te geven. Een huis dat ouder is heeft die leidingen wel en dan wordt het niet geadviseerd.

2 jaar geleden

Wij proberen zelf ook geen warm kraanwater drinken. Warm water komt uit een voorraadvat van je cv-ketel en kan opgeloste metal deeltjes bevatten. Je merkt het verschil nu niet maar kan op lange termijn schadelijk zijn.

2 jaar geleden

Wij doen het niet, omdat we niet zeker weten of wij loden leidingen hebben. Wij koken vooraf water af en laten dat afkoelen en vullen dat aan met gekookt water. Tot de gewenste temperatuur. Ook nog nooit de magnetron of flessenwarmer gebruikt.

2 jaar geleden

Wij doen t gewoon in de magnetron. Paar tellen erin en is ook klaar. Geloof niet dat dit nou zoveel langer is! En warm water uit de kraan heb ik zelf niet zo'n gosd gevoel bij 😅 ons huis komt uit 1997 dus t zal wel goed zitten! Maar zit denk ik tussen mijn oren 😂

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Hi! Vanaf een bepaalt jaartal wanneer je huis is gebouwd kan je kraanwater ...
Overigens doe ik het ook in de magnetron hoor. Gaat sneller dan de juiste temperatuur krijgen met kraanwater

2 jaar geleden

Onze kraamzorg raadde dit aan en dit hebben we zeker 4 maanden gedaan. Maar t koelde te snel af en toen wilde ze het niet meer drinken en sinds dien doe ik het 30 sec in de magnetron.

2 jaar geleden

Wij hebben kraanwater vanaf de geboorte gebruikt! (Natuurlijk zijn er altijd situatie waarop dat een uitzondering is) Kraanwater kan je alleen niet gebruiken als je in een oud huis woont waar nog lodenleidingen inzitten… Dat is was ons destijds verteld is! 😉

2 jaar geleden

Reactie op Mandy.

Wij doen het niet, omdat we niet zeker weten of wij loden leidingen hebben. ...
Hier precies hetzelfde
Koud kraanwater is veilig wanneer je geen loden leidingen hebt, maar warm kraanwater is echt niet veilig. Zou het risico niet nemen zit bom vol bacteriën en smaakt smerig. 🤮 Ook bij nieuwe leidingen treedt sneller corrosie op waardoor er verhoogde metaal waardes in het water zit. Je zet zelf toch ook je kopje thee niet met warm kraanwater? Ik lees hieronder trouwens ook dat er kraamhulpen zijn die zeggen dat het veilig gebruikt kan worden terwijl waterzuiveringsbedrijven zelf dit gebruik ook afraden. Bizar 🤯 En als je een huis heb met loden leidingen word het kraanwater drinken helemaal afgeraden warm, koud, gekookt maakt niet uit voor kinder onder de 8 jaar.