34 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op 12062021
Hier precies hetzelfde
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/kun-je-via-kraanwater-te-veel-lood-binnenkrijgen-.aspx
Het koken van water heeft geen invloed op het lood gehalte mocht je loden leidingen hebben. Je kan de kraan beter door laten lopen voordat je het water gebruikt als je geen andere opties hebt. 😣
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Koud kraanwater is veilig wanneer je
geen loden leidingen hebt, maar warm k ...
Ja mijn kraamzorg deed het idd zo. Maar mn dochter is helemaal happy en healthy. Ben er wel mee gestopt omdat het zoals hieronder vernoemd sneller afkoelde en dan wilde ze dr melk niet meer. Maar doe het nu net zo snel in de magnetron. Wel alsnog gewoon kraanwater denk dat het allemaal wel meevalt.
2 jaar geleden
Reactie op SavannahSade
Ja mijn kraamzorg deed het idd zo. Maar mn dochter is helemaal happy en hea ...
Moet je ook helemaal zelf weten ik vind het niet normaal dat een ‘zorg professional’ iets aanraad wat door mensen die er verstand van hebben sterk word afgeraden. Lekker professioneel. Het water in Nederland is schoon genoeg om koud te drinken maar ligt lekker te broeien inde boiler en de leidingen, ik drink het zelf niet dus ga mijn kindje ook niet warm kraanwater te drinken geven.
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Moet je ook helemaal zelf weten ik vind het niet normaal dat een ‘zorg prof ...
Ik wist niet beter. Het is mn eerste kindje en ik vertrouwde daar natuurlijk op. Las later pas dat het niet goed was.
2 jaar geleden
Nee niet doen ! Komen er meer bacteriën vrij uit de leiding , onze kraamzuster zei dat , altijd koud water !
2 jaar geleden
Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂
Echt slecht dat zulk advies word gegeven je gaat er inderdaad vanuit dat de ...
Wel bijzonder hoeveel adviezen van kraamzorg instanties verschillen… Bij mij werd ook warm kraanwater afgeraden maar bij mijn vriendin (3 maanden later) werd gezegd dat het prima kan hier in Nederland. Ik geloof wel dat het kan maar doe het niet. Neem zelf ook geen warm water uit de kraan.
2 jaar geleden
Reactie op 88lau
Wij doen 't gewoon uit de kraan. Geen oud- of nieuwbouw huis, geen risico's ...
Idem (alleen 32 jaar oud)
2 jaar geleden
Reactie op Anne-Lois
Er zijn mensen om me heen die vertellen dat de straling van de magnetron oo ...
Je warmt toch eerst alleen t water op en dan de melkpoeder erbij? Of ben ik de enige die dat zo doet