34 Reacties

Reactie op 12062021

Hier precies hetzelfde
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/kun-je-via-kraanwater-te-veel-lood-binnenkrijgen-.aspx Het koken van water heeft geen invloed op het lood gehalte mocht je loden leidingen hebben. Je kan de kraan beter door laten lopen voordat je het water gebruikt als je geen andere opties hebt. 😣

2 jaar geleden

Wij doen 't gewoon uit de kraan. Geen oud- of nieuwbouw huis, geen risico's in NL met zo goed drinkwater. Kraamhulp verloskundige, huisarts en ggd verpleegkundige beamen. Dus prima, minste moeite en kind (8mnd) en wij (33 jr) 😜 doen t er goed op

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Koud kraanwater is veilig wanneer je geen loden leidingen hebt, maar warm k ...
Ja mijn kraamzorg deed het idd zo. Maar mn dochter is helemaal happy en healthy. Ben er wel mee gestopt omdat het zoals hieronder vernoemd sneller afkoelde en dan wilde ze dr melk niet meer. Maar doe het nu net zo snel in de magnetron. Wel alsnog gewoon kraanwater denk dat het allemaal wel meevalt.

Reactie op SavannahSade

Ja mijn kraamzorg deed het idd zo. Maar mn dochter is helemaal happy en hea ...
Moet je ook helemaal zelf weten ik vind het niet normaal dat een ‘zorg professional’ iets aanraad wat door mensen die er verstand van hebben sterk word afgeraden. Lekker professioneel. Het water in Nederland is schoon genoeg om koud te drinken maar ligt lekker te broeien inde boiler en de leidingen, ik drink het zelf niet dus ga mijn kindje ook niet warm kraanwater te drinken geven.

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Moet je ook helemaal zelf weten ik vind het niet normaal dat een ‘zorg prof ...
Ik wist niet beter. Het is mn eerste kindje en ik vertrouwde daar natuurlijk op. Las later pas dat het niet goed was.

2 jaar geleden

Nee niet doen ! Komen er meer bacteriën vrij uit de leiding , onze kraamzuster zei dat , altijd koud water !

2 jaar geleden

Ben dan oprecht benieuwd naar het percentage zieke baby's in NL nav drinken van warm kraanwater

Reactie op 88lau

Ben dan oprecht benieuwd naar het percentage zieke baby's in NL nav drinken ...
Ze kunnen ook buikpijn of diaree krijgen ervan, hoeft niet gelijk zo te zijn dat ze dood ziek worden.

Reactie op SavannahSade

Ik wist niet beter. Het is mn eerste kindje en ik vertrouwde daar natuurlij ...
Echt slecht dat zulk advies word gegeven je gaat er inderdaad vanuit dat de info die ze geeft de juiste manier is om dingen te doen 😣

2 jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Echt slecht dat zulk advies word gegeven je gaat er inderdaad vanuit dat de ...
Wel bijzonder hoeveel adviezen van kraamzorg instanties verschillen… Bij mij werd ook warm kraanwater afgeraden maar bij mijn vriendin (3 maanden later) werd gezegd dat het prima kan hier in Nederland. Ik geloof wel dat het kan maar doe het niet. Neem zelf ook geen warm water uit de kraan.

2 jaar geleden

Reactie op 88lau

Wij doen 't gewoon uit de kraan. Geen oud- of nieuwbouw huis, geen risico's ...
Idem (alleen 32 jaar oud)

2 jaar geleden

Er zijn mensen om me heen die vertellen dat de straling van de magnetron ook slecht is voor de voeding…..!! Kankerverwekkend zelfs…..! Dus ja…..wat is dan wel goed?

2 jaar geleden

Reactie op Anne-Lois

Er zijn mensen om me heen die vertellen dat de straling van de magnetron oo ...
Je warmt toch eerst alleen t water op en dan de melkpoeder erbij? Of ben ik de enige die dat zo doet