12 Reacties

4 jaar geleden
Onze baby wordt er heel blij van! De ene keer stukje banaan erin of een peertje. Voordeel is dat ze kunnen kauwen zonder dat bang hoeft te zijn dat ze stikt 🙈

4 jaar geleden
Reactie op xzga
Dat word afgeraden. Slecht voor de tanden
Ohh dat weet ik niet, heb er eentje met gaas, dus zie niet in waarom dat slecht voor de tanden zou zijn. Ze bijt in principe gewoon in het stukje fruit en niet in plastic ofzo.. ☺️

MOD
4 jaar geleden
Reactie op Babygirljune
Ohh dat weet ik niet, heb er eentje met gaas, dus zie niet in waarom dat sl ...
Ik heb me ingelezen op 't internet vandaar mijn reactie. In fruit zitten veel natuurlijke suikers, waardoor door het gebruik cariës (een gaatje) op de loer ligt. Omdat de pH waarde van fruit laag is, is er daarnaast ook gevaar voor erosie. Het constant sabbelen op een fruitspeen en de daarbij behorende blootstelling van suikers aan het gebit, is funest voor het gebit van uw kind. In fruit zitten veel natuurlijke suikers, waardoor door het gebruik cariës (een gaatje) op de loer ligt. Omdat de pH waarde van fruit laag is, is er daarnaast ook gevaar voor erosie. Het constant sabbelen op een fruitspeen en de daarbij behorende blootstelling van suikers aan het gebit, is funest voor het gebit van uw kind.

4 jaar geleden
Reactie op xzga
Ik heb me ingelezen op 't internet vandaar mijn reactie. In fruit zitten ve ...
Ik snap inderdaad dat als je ze er de gehele dag op laat zuigen het niet bevorderlijk voor de tanden is. Ik laat haar vaak een kwartiertje ermee en dan 1x per dag (gepureerd). In de ochtend krijgt ze een fruithapje, maar door die speen leert ze wel meer kauwen. Ik heb overigens deze:

4 jaar geleden
Was ook geïnteresseerd tot dat ik dit stukje tegen kwam. Interessant om even door te lezen
https://www.oudersvannu.nl/nieuws/let-op-fruitspeen-is-slecht-voor-het-gebit-van-je-kind/

4 jaar geleden
Het is ook in het nieuws geweest.. daarin wordt ook gezegd dat het slecht is voor de tanden als het te vaak gebruikt wordt. Zelfde geldt ook voor knijpflesjes en daar staat zelfs vaak een waarschuwing van de fabrikant op de achterkant van de flesjes dat teveel sabbelen op de flesjes gaatjes kan veroorzaken
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/laatste-videos-editienl/video/4976646/fruitspeen-slecht-voor-gebit

4 jaar geleden
Reactie op xzga
Ik heb me ingelezen op 't internet vandaar mijn reactie. In fruit zitten ve ...
Dit klopt. Bij mijn tandarts word er ook gewaarschuwd dat je kinderen niet te lang een fles met bijv melk of ranja moet geven. Ze drinken/nippen er dan langdurig aan waardoor de tanden constant een “oplawaai” krijgen. Bekers met water is uiteraard geen probleem.