7 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben gaviscon geprobeerd voor de reflux bij onze zoon. Maar dit hielp onvoldoende. Heeft na een ph metrie dan omeprazole siroop gekregen waar hij nu goed mee is. Ik dacht ook dat je met gaviscon bepaalde producten niet mag gebruiken die voeding indikken. Omdat dit ervoor zou zorgen dat de inhoud van de maag te dik zou worden en voor verstopping zou kunnen zorgen. (Dacht dit gelezen te hebben op de bijsluiter maar ben nu niet thuis dus kan dit niet controleren)

4 jaar geleden

Ohja. Geeft hij veel terug of is het eerder verborgen reflux? Hier geeft zoontje namelijk amper terug maar wel duidelijk positief op zure reflux. Gecombineerd met KMA.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij hebben gaviscon geprobeerd op advies van de kinderarts maar ons dochtertje raakte verstopt en het hielp ook niet.

4 jaar geleden

Reactie op daegonna

Ohja. Geeft hij veel terug of is het eerder verborgen reflux? Hier geeft zo ...
Meer verborgen reflux en ook kma. Geeft niet veel terug maar je ruikt het gewoon die zure lucht uit zijn mond komen en vaak de hik dan hoor je het gewoon omhoog komen. En als hij spuugt dan is dat vaak na een paar uur en ook helder. Dus echt wel veel symptomen maar de ka neemt het niet zo serieus terwijl hij echt pijn ervaart.

4 jaar geleden

Reactie op daegonna

Wij hebben gaviscon geprobeerd voor de reflux bij onze zoon. Maar dit hielp ...
Klopt trouwens dat je voeding dan niet meer mag indikken had ik ook gelezen op de site van gaviscon zelf

4 jaar geleden

Reactie op Chann07

Meer verborgen reflux en ook kma. Geeft niet veel terug maar je ruikt het g ...
Zelfde symptomen zoals bij mij, maar hier slikte hij ook vaak terug. Gaviscon deed hier meer kwaad dan goed. Nu 3 weken onder omeprazole en de symptomen zijn redelijk onder controle. Maar ondertussen overgeschakeld naar neocate dus nu weer meer klachten door verandering van voeding.

4 jaar geleden

Reactie op daegonna

Zelfde symptomen zoals bij mij, maar hier slikte hij ook vaak terug. Gavisc ...
Hier komt de reflux ook door de neocate. Hiervoor gebruikte we pepti en was het vele malen minder maar daarop had hij moeilijke stoelgang en dat gaat nu weer goed op de neocate. Sinds die reflux doet hij ook aan hazeslaapjes dus op den duur oververmoeide baby die niks meer wil en alleen maar op de arm wil liggen