27 Reacties
2 jaar geleden
Ik gebruik een diffuser zonder geurige olie en het helpt m’n dochter heel erg. Ik word er ook beter door wakker omdat mn keel niet zo uitgedroogd is door de lage luchtvochtigheid in huis. Echt heerlijk!
Baby’s hebben sowieso veel baat bij het gebruik van een diffuser of luchtbevochtiger ivm de gevoeligere luchtwegen.
2 jaar geleden
Wat leuk om te lezen. Een update zou zeker fijn zijn. Ik heb er maar heel kort over nagedacht met alle hectiek, maar heb er zelf ook interesse in. Heb tijdens de bevalling (88 uur) gebruik gemaakt van aroma therapie.
2 maart is er in Almere een MamaCafe bijeenkomst van het consultatiebureau met als thema “veilig gebruik van etherische oliën bij babies”. Ik ga iig proberen bij te wonen want wij hebben hier ook een nachtbraker.
2 jaar geleden
Op aanraden van mijn zusje en diverse vriendinnen hebben wij het ook geprobeerd, ook de olie van young living.
Het helpt bij ons niet, ons kindje wordt nog even vaak wakker s nachts voor de fles. Wij gaan er dan ook mee stoppen. Zelf vonden we het ook een beetje eng om ons kindje de hele nacht in de lavendeldamp te laten slapen.
2 jaar geleden
Ik gebruik gentle baby van young living. Zou je ook nog kunnen proberen. Ik doe het niet in de diffuser naar op haar dekentje of matras, dan blijft de geur ook erg lang hangen
2 jaar geleden
Ik had nog beloofd dat ik een update zou sturen over hoe het slapen nu gaat.
Het is bizar, maar onze dochter is zoveel rustiger gaan slapen. We hebben sindsdien maar 1 onrustige nacht gehad, maar toen kreeg ze een tandje.
Afgelopen 2 nachten heeft ze zelfs doorgeslapen! Ze is nu ook wel op haar buik gaan slapen, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
We gaan nu zelf een diffuser kopen (deze was geleend) en blijven de lavendel gebruiken.
Wij zijn blij!
2 jaar geleden
Reactie op Tessa1989
Ik had nog beloofd dat ik een update zou sturen over hoe het slapen nu gaat ...
Wat fijn om te horen. Ik heb vanochtend de bijeenkomst moeten missen maar dit motiveert om het toch nog proberen binnenkort. Ik heb nog lavendel en een geursteen liggen. Even kijken hoe dat werkt.
2 jaar geleden
Na je verhaal te hebben gelezen zijn wij toch ook overstag gegaan voor een diffuser. Wij hebben nu gisteren voor het eerst de diffuser gebruikt met 2 druppels lavendel. We merkten gelijk dat ze rustiger sliep en niet meer hoestte. Ze is één keer wakker geworden rond 2 uur voor een voeding en heb haar vanochtend om 7:30 wakker moeten maken.
Ik hoop dat dit aanhoud want onze dochter komt van minimaal 3 keer per nacht, en vaak elk uur, wakker worden. En dat sinds de geboorte.
2 jaar geleden
Ik heb al sinds 3 maanden een waterverdamper (voor een goede luchtvochtigheid) en daar doen wij in de nacht wat druppels lavendel olie in en als ze wat snotterig is dan een mix van oliën die de luchtwegen wat helpt. Ik ben fan 😁
2 jaar geleden
Reactie op shene88
Hey! Ik ga het ook proberen! Waar heb jij de olie gekocht?
https://www.berivita.com/etherische-olie/lavendel-olie-zuiver-puur-10ml
Ik had deze al in huis. Maar denk dat ik voor de volgende keer een blend wil zoals slaap kindje slaap van het geurwolkje.
https://geurwolkje.nl/collections/kinderlijn-etherische-olie-blends-voor-kinderen/products/slaap-kindje-slaap-etherische-olie
2 jaar geleden
Reactie op XilianRose
Na je verhaal te hebben gelezen zijn wij toch ook overstag gegaan voor een ...
Wauw wat bijzonder om te lezen! Ik hoop ook heel erg voor je dat dit aanhoudt!
1x wakker worden per nacht is opeens hemels hè😉
Hier slaapt ze nog steeds door nu. Vanmorgen was ze wel om 5 uur wakker, maar ach.. je kan niet alles hebben haha
2 jaar geleden
Reactie op BabyMaehley
Wat voor diffuser gebruiken jullie? Maakt dat nog uit?
Ja daar ben ik ook benieuwd naar?