9 Reacties

2 maanden geleden

Wat vervelend dat school zo confronterend gelijk dagelijks hierover terugkoppelt. Ik zou hierover een gesprek aanvragen om te kijken wat jullie kunnen doen om de situatie te verbeteren. Gaat ze iedere dag naar school? Is ze misschien overprikkeld? Is het een idee om het misschien meer te verdelen over de week dat ze een dag tussendoor niet hoeft. Wat geeft de zelf aan als jullie de gesprekken met haar hebben?

2 maanden geleden

Goed om ook te bedenken dat kinderen met 4 nog niet leerplichtig zijn. Ik zou proberen te kijken of je haar maar 2-3 dagen kan laten gaan. En dan opbouwen. Of pas over een poosje beginnen.

2 maanden geleden

Wat lastig zeg. Kan het verveling zijn? Of wordt ze juist overvraagd? Kunnen ze een hoekje maken waar ze even tot rust kan komen? Hoe is ze thuis als ze uit school komt?

2 maanden geleden

Reactie op JuniGirl2021

Wat vervelend dat school zo confronterend gelijk dagelijks hierover terugko ...
Een gesprek aanvragen op school bedoel je ?? We proberen vanuit school proberen te belonen voor het goede gedrag, ze kan per dag 5 smileys inkleuren en krijgt een sticker als ze er 5 heeft. Hopelijk blijft dit dan ook uitdagend genoeg.. Ze gaat inderdaad elke dag naar school, ik zou haar een extra dag halverwege ophalen maar ben bang dat zij dat zelf ook niet leuk gaat vinden omdat ze graag speelt met iedereen en alles wilt meemaken.

2 maanden geleden

Reactie op Jaja1989

Goed om ook te bedenken dat kinderen met 4 nog niet leerplichtig zijn. Ik z ...
Heb ik over nagedacht maar ik zit natuurlijk ook gewoon met mijn werk. Voorheen ging ze 4 dagen naar de kinderopvang dus had eigenlijk gedacht dat de stap daarheen niet zo groot zou zijn

2 maanden geleden

Reactie op Love3

Wat lastig zeg. Kan het verveling zijn? Of wordt ze juist overvraagd? Kunn ...
Ik vind dat zeker wel iets goeds om met school over te hebben of ze ook ruimte krijgt om te ontprikkelen. Thuis is ze snel op na school en na het eten gaat ze ook zonder moeite naar bed en slaapt aan een stuk door 12 uur lang.

2 maanden geleden

Reactie op Nikster1244

Een gesprek aanvragen op school bedoel je ?? We proberen vanuit school prob ...
Ja met school, de leraren zullen samen met jullie moeten gaan kijken wat voor haar het beste gaat werken. Alleen maar iedere dag terugkoppelen dat ze niet luistert etc… werkt natuurlijk ook niet. Vergis je niet, kdv is toch echt wel een graadje anders dan 5 dagen naar school. Hele andere omgeving en beleving. Het kan best zo zijn dat ze het niet leuk vind dat ze een dag niet gaat of maar een halve dag, maar daar heb jij als ouder geen boodschap aan. Als ik mijn dochter niet af rem dan blijft de ook doorgaan omdat ze alles zo leuk vind, maar ik heb aan het einde van de dag/week een kind wat totaal onbehandelbaar is

2 maanden geleden

Reactie op JuniGirl2021

Ja met school, de leraren zullen samen met jullie moeten gaan kijken wat vo ...
Dit inderdaad.. ik hou standaard ons zoontje thuis op woensdag. Hij moet extra rust ergens in de week. En speelafspraakjes zijn nu helemaal een ding, maar dat mag hij maar 1x per week van mij. Hij is echt bek af van alles. Gedragsmatig wordt hij dan ook echt niet leuker (ook niet naar z'n zusje).

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, wij gaan nu paar stappen terug nemen en brengen hem na de herfstvakantie elke dag tot 12:00 na 12:00 raakt hij overprikkeld, moe en hyper