11 Reacties

één jaar geleden

Als jullie allebei echt geen kinderwens meer hebben is dan een sterilisatie bij je vriend/man dan geen optie?

één jaar geleden

Wij gaan voor steralisatie. Begin zelf ook niet meer aan de hormonen rommel en we gebruiken nu condooms maar vind het best spannend dat er misschien toch iets mis gaat. Heb daarnaast veel gehoord dat spiraaltje kunnen zorgen voor buikpijn, krampen en bloedverlies

één jaar geleden

Reactie op Maartjex93

Als jullie allebei echt geen kinderwens meer hebben is dan een sterilisatie ...
Meneertje durft dit niet en dan zou ik hier het “ slachtoffer “ moeten zijn. Zou het op zich wel prima vinden, Maar heb nog een kindje van slechts 2 maanden momenteel zou zwaar herstel zijn misschien?

één jaar geleden

Ik heb zelf echt mega slechte ervaring met een koperspiraal. Super hevige menstruatie met krampen die voelden als weëen en bloedverlies zo erg dat ik de deur niet uit kon. Wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo zal zijn, maar volgens mij staat de koperspiraal er wel om bekend dat je wat zwaardere menstruatie kan hebben. Wat sterilisatie betreft is dat bij vrouwen wel echt ingrijpender dan bij mannen hoor! Het is echt een operatie op de OK waarbij je onder narcose gaat terwijl het bij een man op de poli kan onder plaatselijke verdoving. Plus, bij mannen kan het ongedaan gemaakt worden en bij vrouwen niet. Dus ik zou je eerlijk gezegd niet zo snel opofferen omdat ‘meneertje niet durft’ 😉

één jaar geleden

Ikzelf heb een koperspiraal en hier erg tevreden over. In september heb ik 'm al 2 jaar. Mijn menstruaties zijn wel wat heviger zo'n 2 a 3 dagen. Maar dat was het wel.

één jaar geleden

Reactie op Mvvk

Ik heb zelf echt mega slechte ervaring met een koperspiraal. Super hevige m ...
Ja echt bij iedereen anders inderdaad! Ikzelf heb ook meer bloedverlies. Maar ongesteldheidskrampen echt minimaal. Het is altijd even uitzoeken wat het beste bij je past natuurlijk qua anticonceptie. Niet voor iedereen is een koperspiraal weggelegd. Geldt overigens voor alle soorten anti conceptie denk ik zo

één jaar geleden

Ik heb een koperspiraal, en ben er super tevreden over! Ben wat heftiger ongesteld, maar dat is prima te doen voor die paar dagen.

één jaar geleden

Hm bedankt voor jullie reacties dames. Ik twijfel nu nog meer over de kopers spiraal omdat mijn menstruatie van nature lang is ongeveer 6/7 dagen.. en best veel Bloed verlies de eerste 2 a 3 dagen. Ben bang dat het met een koper Spiraaltje alleen maar erger dan zou worden en langer duurt 😫

één jaar geleden

Reactie op Moonlightbaby

Hm bedankt voor jullie reacties dames. Ik twijfel nu nog meer over de koper ...
Hola, ik heb een koper spiraal en ik ben erg tevreden. Voorheen had ik ook veel last van heftige bloed verlies op dag 2 en 3 en mijn menstruatie duurde een week. Met het spiraaltje is er niet veel veranderd. Enige minpuntje is dat ik meer krampen voel, maar gelukkig met ibuprofen gaat dit over.

één jaar geleden

Heb je al verschillende vormen vd pil geprobeerd? Ik kon ook niet echt best tegen de gewone pil, maar de minipil is maar 1 hormoon en dat ging goed tussen de zwangerschappen in😉

één jaar geleden

Reactie op Moonlightbaby

Hm bedankt voor jullie reacties dames. Ik twijfel nu nog meer over de koper ...
Ik heb voor de 2e keer een koperspiraal en mijn ervaring is dat het de 1e 3 tot 4 maanden heftiger is, maar daarna werd het bij mij zoals voorheen.