8 Reacties

één jaar geleden

Onze zoon is 18 juni 2 geworden en slaapt in de middag nog zo’n 1,5u. Herken wel het moeilijk in slaap komen in de avond. Dit heeft hij nu een week gehad, ook veel huilen en uiteindelijk krijsen in z’n bed. Afgelopen 2 avonden slaapt hij wel weer binnen 15min. Dus wij blijven hem nog z’n middagslaapje aanbieden en maken hem na 1,5u wakker. Lastig hè? Wij hebben ook weleens getwijfeld om het slaapje eraf te halen…maar hebben wel zoiets van zolang hij in de middag nog bijna direct in slaap valt heeft hij het denken wij nog nodig… ieder kind is anders. Dus je moet doen waarvan jullie denken dat goed is.

één jaar geleden

Onze dochter is 22 juni 2 geworden en slaapt tussen de 1,5 uur en3 uur dus eraf halen zit er bij ons nog niet in

één jaar geleden

Onze zoon is 29 juni 2 geworden en slaapt tussen 1,5 en 3uur.. eraf halen kan nog niet bij ons.. hij heeft het nog nodig

één jaar geleden

Hier hetzelfde probleem hoor. Dochter is van 23 juni. Als ze ‘s middags slaapt, slaapt ze ‘s avonds pas laat (na 21u). We maken haar sowieso na een uur wakker tegenwoordig. Tot nu toe durven wij het slaapje er ook nog niet af te halen, maar zoals vanmiddag ligt ze al een uur te kletsen en soms huilen in haar bed. (Het is nu 14:15 uur) Ze had ook goed uitgeslapen vanochtend (tot ong 8u), daar ligt het dan ook aan dat ze gewoon totaal niet moe is. 😕

één jaar geleden

Zoontje inmiddels bijna 26mnd, weigert in de middag naar bed gebracht te worden. Bij de oma’s lukt dit meestal wel, slaapt dan 1,5-2 uur. Bij ons thuis gaat het niet meer maar valt hij wel in slaap als we bijv. in de auto zitten of einde middag dat hij instort. Helaas lijkt hij het dus nog wel nodig te hebben… Hierdoor is bedtijd vaak pas tussen 21:00-23:00 🙃 wel elke ochtend ergens tussen 06:00-7:00 wakker.

één jaar geleden

Hier hetzelfde. Heeft 2 weken geduurd en lijkt nu wel weer sneller in slaap te vallen. Zonder middagslaap is hij echt nog niet aan toe bij ons, maar we maken hem wel max na 2u middagslaap wakker.

één jaar geleden

Precies hetzelfde verhaal hier. Als ze niet slaapt, valt ze gelijk in slaap. Ook al slaapt ze half uur overdag, gaat ze in de avond pas laat slapen. We hebben ook een poos echt strijd gehad. Krijsen enzovoort. Dat is nu over. Maar ze kan gerust tot 21.00-21.30 zingen en kletsen. Geen middagdutje is gelijk slapen. Dus wij weten het ook niet. Ze vraagt na de lunch soms echt om haar bedje. En hebben een baby broertje erbij, dus stiekem vind ik dat nog heerlijk.

één jaar geleden

Onze dochter is in juni ook 2 geworden en afgelopen week heb ik cold turkey de speen weggehaald. Ze deed er niet zo moeilijk over maar na een paar dagen merk ik dat ze dus niet slaapt tussen de middag. Ik had haar steeds tussen 1-4 in bed, omdat ze er ook wel eens langer over doet om in slaap te komen. Maar nu lijkt het dat ze helemaal niet slaapt omdat ik haar steeds hoor zingen en praten. Met de speen deed ze dat niet maar misschien is het al langer zo. Dus ik zit nu te twijfelen om haar misschien voortaan gewoon in haar kamer te doen met een klein beetje licht zodat ze eventueel in rust kan spelen maar ook de mogelijkheid heeft om te slapen. Benieuwd of er zijn die dit ook zo bedenken. Ik geloof dat 1-2 uur even rust wel heel goed is, ook leren zelfstandig en rustig spelen in de kamer.