Hi iedereen,
Ik heb even ervaringen nodig. Mijn zoontje is 23 mei 2 geworden en vlak erna zijn alle slaapproblemen begonnen. Na de start psz extreme scheidingsangst wat ertoe heeft geleid dat hij op onze kamer slaapt. Tijdje bij ons in bed, want alleen het zien van zijn ledikant bracht al pure paniek omhoog. Inmiddels wel in zijn eigen bed. Voor iedereen beter, want betere nachtrust. Dat is niet het grote probleem. Op zijn eigen kamer slapen komt wel weer, wanneer hij eraan toe is.
Wij moeten bij hem blijven tot hij slaapt en daarna kunnen we weg. We doen altijd alsof we slapen, omdat hij het anders veel te gezellig vindt. ‘S middags slapen doet hij ook nog, een uurtje. Echter doet hij er savonds makkelijk een uur over om in slaap te vallen. Zelfs als hij vroeger op bed ligt. Slapen van half 1 tot half 2 en half 8 naar bed. Slaapt dan pas 20:30. ‘S Middags valt hij wel altijs binnen 15 minuten in slaap. Dus hij is moe en heeft het nodig zou je zeggen, maar dan duurt het s’ avonds eeuwen voor hij gaat slapen. Wij vermoeden dat hij inmiddels toch toe is aan geen middag slaap. Als hij overdag niet geslapen heeft, slaapt hij s’ avond binnen 15 minuten en wordt s’ nachts ook niet onrustig.
Doen jullie kindjes nog een middagdutje? Herkent iemand dit? Ik weet inmiddels niet meer waar ik goed aan doe, want iedereen zegt en vind wat anders. Vandaar de nood aan ervaringen van moeders met
Kindjes van dezelfde leeftijd;).