12 Reacties

2 jaar geleden

Onze zoon is vorige week 1 geworden en het was de laatste tijd weer zo'n gevecht om hem op bed te leggen, dat we een paar dagen geleden ook zijn begonnen met het weglaten van zijn ochtenddut.. En dat gaat geweldig!! Hij slaapt nu in één keer in als we hem op bed leggen, zowel 's middags rond 11.45 als 's avonds rond 19.00. En hij slaapt goed door. Overdags ca 2 uur (soms iets langer, soms iets korter) en 's nachts 11-12 uur.

2 jaar geleden

Wij zitten in dubio .. zijn ochtenddut kan zo 1.5u duren, en die middagdut duurt max een uur, maar is heel laat (tussen 2 & 4) 😅 vandaag de ochtenddut zo laat mogelijk geprobeerd (10:15) en hij was half12 wakker, hij lag nu 18u op bed dus ik ben benieuwd morgenvroeg! Mijn opvang kindje (ong 14mnd) heeft al 2 a 3 maanden maar 1 dut!

2 jaar geleden

Bij ons ook al 2 weken geen ochtenddut meer op de crèche. Ze doet dan 1 middagdut van 12 tot 2 ongeveer. Maar wij merken dan wel dat ze 'savonds al voor 6u echt moe wordt. We proberen het dan wel altijd wat te rekken tot minstens half 7 alvorens ze in bed te leggen. Thuis doet ze wel meestal nog 2 dutjes. Ik denk dat ze dus wel echt nog 2 dutjes nodig heeft maar voorlopig wil ze dat niet op de crèche 😅 Ik hoop dat ze binnekort toch wel weer 2 dutjes gaat doen want wij krijgen nu altijd een vermoeid kind mee naar huis 😂

2 jaar geleden

https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/slaapregressie-12-maanden/ Het advies blijft wel ochtenddut blijven aanbieden. Maar je moet naar je eigen kindje kijken! Als de middagdut en de nacht goed gaan, ze op kan blijven tot een fatsoenlijke bedtijd avonds en niet vroeg wakker wordt dan is je kindje er mss wel aan toe!

2 jaar geleden

Mijn dochter doet soms wel en soms niet een ochtend dutje. Ik blijf het altijd aanbieden, dan bepaald ze in haar bedje of ze slaapt🤷🏻‍♀️ soms ligt ze een uur rustig wakker. Meestal slaapt ze wel. Als ze niet heeft geslapen, merk ik dat ze moe is. Beetje rode ogen en telkens erin wrijven; Dan om 12:45 meteen in slaap vallen en heel lang slapen.

2 jaar geleden

Hier ook soms wel en soms niet. Ligt eraan of hij wil ‘s ochtends en hoelaat hij wakker wordt. Als hij 6 uur al wakker is slaapt ie meestal wel om half 10.

2 jaar geleden

Hier is het afwisselend.. Wordt hem om 8u wakker dan slaapt die 1 keer wordt hem om 6u wakker slaapt die 2 keer

2 jaar geleden

Hier begint het ook, als hij laat wakker is, weigert jij z’n ochtenddut maar als hij om 6u wakker is, doet ie m wel.

2 jaar geleden

Hier al n hele poos maar 1 dut van ongeveer 1 uur overdag 😑🙃

2 jaar geleden

Als dit iets nieuws is (thuis dan, want in mijn opinie kan een ritme op de opvang heel ver weg staan van je eigen ritme/gewoontes), kan dit horen bij sprong 8. Die sprong kenmerkt zich o.a. door het weigeren van het eerste slaapje. Kijk weet je, elk kindje is natuurlijk anders, maar gemiddeld genomen is ze nog serieus vééls te jong om nog 1 slaapje te doen. Dat ze hem thuis sochtends nog wel eens doet bevestigd nogmaals (voor mij) dat ze nog behoefte heeft aan twee slaapjes. Misschien kan je eens spelen met wanneer/hoe laat je haar naar bed brengt. Voor deze leeftijd moet het 2-3-4 of het 3-3-4 schema voor de meeste kindjes prima werken. Stel ze is om 6 uur wakker, dan moet ze tussen 8 en 9 al weer in bed liggen voor haar eerste dutje. Voor haar tweede dutje is ze 3 uur wakker en voordat ze savonds naar bed gaat is ze 4 uur wakker

2 jaar geleden

Ons zoontje slaapt sinds een maand of 2 nog maar 1 keer per dag. Hij slaapt dan zo'n 2 uur. De nachten gaan hierdoor een stuk beter

2 jaar geleden

Hier erg wisselend. Eerst weigerde ze, toen ging het een tijd goed, en nu zit ik alweer 3 kwartier te luisteren naar haar geklets door de babyfoon.