21 Reacties

2 jaar geleden

Ik ken wel mensen die ochtends een papfles geven, wellicht kan je dat mengen met kv en langzamerhand daaraan gewone melk toevoegen en de kv steeds minder maken?

2 jaar geleden

Misschien kan je het flesje kv afbouwen/gaan mengen met gewone melk? Ik geef nu 's ochtends eerst een flesje van 150 ml melk op de bank (onze vaste voedingsplek) en daarna gaat hij pas in de kinderstoel voor een broodje. Misschien is dat nog een idee, dat hij niet super hongerig meer is? Je zou dat ook met kv kunnen doen en dan afbouwen naar steeds minder schepjes en meer gewone melk.

2 jaar geleden

Meng je de kv dan met gewone melk? Hij krijgt nu 180+6, hebben jullie voorbeelden hoe ik het dan moet doen? 🙈 Ik sta voor van alles open, maar heb echt ff geen idee hoe ik het op moet lossen

2 jaar geleden

Het consultatiebureau zei mij destijds steeds minder schepjes kv bij het water doen. (Afbouwend) zodat dit eig een fopfles wordt. Misschien kan je hem half uurtje later nog wat te eten aanbieden ?.

2 jaar geleden

Reactie op Suus1988

Meng je de kv dan met gewone melk? Hij krijgt nu 180+6, hebben jullie voor ...
Ik denk dat ik dan bijv 150+5 gewoon zou maken met water en dan aanvullen met wat gewone melk. En dan telkens het gedeelte kunstvoeding afbouwen. Als je het poeder met melk mengt krijg je misschien ook wel een heel voedzaam flesje? Want dan heb je dubbelop voedingsstoffen denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op Suus1988

Meng je de kv dan met gewone melk? Hij krijgt nu 180+6, hebben jullie voor ...
Bijv eerst een paar dagen 150+5 met nog 30ml gewone melk, als dat goed gaat 120+4 met 60ml gewone melk etc. Heb je al geprobeerd om de dag te starten met wat fruit? Hier word ook alle varianten van ontbijt, als in brood, pap etc afgewezen, maar fruit gaat er wel in. Ik wissel dus het fruit (van tussendoortje zegmaar) om met het ontbijt☺

2 jaar geleden

Ik geef in de ochtend een kleine fles (120) koemelk voor de ergste honger en erna een boterham met beleg met een beker water.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Bijv eerst een paar dagen 150+5 met nog 30ml gewone melk, als dat goed gaat ...
Ik ga dit zeker proberen! Als het niet werkt met de pap probeer ik het eens uit met zijn fruithap, goede tip thnx!

2 jaar geleden

Wij doen een flesje van 90ml met kv en dan een boterham. De 90ml is uiteindelijk gewone melk geworden. Soms dan wil ze toch kv en wordt ze boos.. op thuis dagen geven we daar niet aan toe maar wel op opvangdagen want willen dat ze daar geen honger heeft en de boel op stelten zet

2 jaar geleden

Hi, En een papfles met een 123 speen? Onze dochter wilt de Y speen ook niet, maar met de 123 speen op standje 2 of 3 drinkt ze hem wel leeg 😊

2 jaar geleden

Eet hij wel brood na de fles? Dat zou je kunnen proberen. En als dat goed gaat langzaam minder flesvoeding geven. Onze kleine eet al maanden zijn brood direct na de ochtendfles. En hij geniet nog zo van zijn fles dat we voorlopig niet gaan afbouwen. Binnenkort wel van kv over op gewone melk als de voorraad op is

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt s ochtends gewone melk uit haar flesje. Als ze dat op heeft wil ze wel een boterham. Daarvoor ook niet.

2 jaar geleden

Hoe ging het vandaag? ☺

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hoe ging het vandaag? ☺
Ik moest zelf werken om 7.15u dus mijn vriend heeft het ontbijt gedaan en dat werd dus een gewone kv fles 😏🙄 Maandag ben ik er zelf s’morgens dus ga dan de tip met minder kv uitproberen

2 jaar geleden

Ons is gezegd dat ongeveer 300ml kunstvoeding per dag rond 1 jaar prima is, dus misschien gewoon nog even wat weken wachten en dan weer proberen?

2 jaar geleden

Toen mijn dochter nog kunstvoeding kreeg dronk ze ook alleen dat s’ochtends. Het is natuurlijk ook gewoon vullend voor ze. Nu krijgt ze halfvolle melk en een halve boterham.

2 jaar geleden

Vanmorgen heeft mijn vriend half kv half melk met 1 schepje Olvarit vanille granen pap, nou meneer nam 1 slok en moest daarna niks meer 😏 toen heeft ie toch maar een fles kv gegeven

2 jaar geleden

En net drinkt hij uit zijn munschkin beker wel gewone halfvolle melk 🙈😅

2 jaar geleden

Onze kleine is ook geen echte eter in de ochtend.. Terwijl het daarna heel goed gaat. Lust eigenlijk gewoon alles. Maar in de ochtend als we brood geven dan eet ie een paar stukjes en dan is het weer klaar. Zijn flesje met koemelk die drinkt ie op als een malle haha. Die vind ie heerlijk! Vanochtend een bordje pap geprobeerd. Ging wel redelijk goed gelukkig. Ook niet helemaal op, maar wel zeker goede happen. Daarna nog een flesje melk erbij. Hij zal wel niet zo'n reuze honger hebben sochtends. Snachts word ie ook niet wakker (hij krijgt sinds vorige week geen flesvoeding meer. Dus dit is weer zoeken naar een nieuwe balans) maar hij lijkt geen extra honger te hebben en word snachts ook niet wakker. Dus hij zal wel genoeg binnen krijgen denk ik zo

2 jaar geleden

Vanmorgen 150+5 kv met 30ml halfvolle melk gegeven dit dronk hij zonder problemen, liet wel 50ml staan maar dat doet hij vaker. Na een half uur broodje met gestampte muisjes gegeven, dat werden 3 hapjes toen ging hij er mee spelen/gooien.. kwartier later nog beker halfvolle melk gegeven (70ml) en stukjes aardbei en broodkorst. Dat at hij uiteindelijk wel.. al met al een uur met zijn “ontbijt” bezig geweest 🙄 Is dat normaal dat je zo lang met ontbijt bezig bent?