11 Reacties

6 maanden geleden

Ik denk persoonlijk als ik je verhaal zo lees dat hij niets tekort komt of dat jij hem niet stimuleert. Wat ik begrepen heb is ook dat de psz/kdv gezien kan worden om te wennen aan de situatie op school, weet dat het nog even duurt maar het gaat hard genoeg 😊 Het is natuurlijk wel anders dan dat hij thuis of elders met vriendjes speelt. Zo’n dag op het kdv of ochtend op de psz krijgen ze toch een bepaalde structuur en ritme mee, die ze thuis niet krijgen. Maar vooral doe wat goed voelt voor jouw en jou kindje, dat weet jij het beste

6 maanden geleden

Ik denk niet dat je hem tekort doet hoor. Misschien heeft hij iets meer tijd nodig om aan de klassenstructuur te wennen zodra hij naar school gaat. Als hij daar rustig te tijd voor krijgt, is er niks aan de hand.

6 maanden geleden

Reactie op SuusZ88

Ik denk niet dat je hem tekort doet hoor. Misschien heeft hij iets meer tij ...
Gelukkig! Fijn beetje mijn gevoel bevestigd. Waarschijnlijk ben ik de eerste 2/3 jaar van basisschool ook nog thuis (dat is het plan) dus kan dan rustig wennen/een dagje extra thuis als hij net 4 is of eerder ophalen indien nodig en vooral thuis rustig ontprikkelen

6 maanden geleden

Ik zelf werk ook niet, mijn zoontje gaat wel naar naar psz. Wij moesten onze inkomsten doorgeven. En omdat we alleen maar 1 inkomen hebben hoeven we maar per maand €39 te betalen voor 2 dagen in de week. Ik vond dat beter en voordeliger uitkomen dan dat hij maar voor 1x in de week voor 45 minuten naar peutergym ging voor €29 in de maand. Dus dat heb ik opgezegd. Ik zelf vind wel dat het toegevoegde waarde geeft.

6 maanden geleden

Reactie op 12062021

Ik zelf werk ook niet, mijn zoontje gaat wel naar naar psz. Wij moesten onz ...
Ohja is dat een speciale regeling? Tot een bepaald inkomen of altijd? Ik vind zelf de activiteiten doen met m'n zoontje echt heel leuk en hij ook dus dan zal het voor ons erbij zijn. Al worden dan de weken wel propvol, zoveel keuzes en twijfels haha...!

6 maanden geleden

Reactie op babynummero2

Ohja is dat een speciale regeling? Tot een bepaald inkomen of altijd? Ik v ...
Voorzover ik het weet wel. Mijn zus betaald bijna €300 voor 1 kind omdat ze allebei werken. Hij vind het zo leuk dat hij ook de andere dagen vraagt of hij niet naar ‘school’ gaat.🥹

6 maanden geleden

Reactie op 12062021

Voorzover ik het weet wel. Mijn zus betaald bijna €300 voor 1 kind omdat ze ...
300 voor zelfde aantal uren? Mijn man heeft goed inkomen waardoor we vaak buiten veel tegemoetkomingen vallen. Wat niet erg is natuurlijk maar vind het zelf dan leuker om geld in leuke activiteiten samen te steken of op vakanties te gaan😅

6 maanden geleden

Reactie op babynummero2

300 voor zelfde aantal uren? Mijn man heeft goed inkomen waardoor we vaak b ...
Yup, ze werken allebei fulltime. En mijn neefje gaat ook maar 2 ochtenden naar de psz. Wij hebben ook helemaal nergens recht op omdat mijn man dus ook een goed inkomen heeft. Maar met 1 inkomen kunnen wij helaas niet meer zoveel als wat we konden met 2 inkomens. Ik wil daarom juist gaan werken maar kijk er weer tegenop om bijna de helft van mijn salaris aan kinderopvang te betalen. Met 2 fulltime inkomen heb je helaas ook weer weinig recht op kinderopvangtoeslag🫠

6 maanden geleden

Is het dan niet zo dat als je zoontje 2,5 is dat je recht hebt op tegemoetkoming vanuit de gemeente voor de peuterspeelzaal? Wij hebben dat wel en ook 1 inkomen

6 maanden geleden

Reactie op Butterfly35

Is het dan niet zo dat als je zoontje 2,5 is dat je recht hebt op tegemoetk ...
Ja wat ik beetje lees is dat inkomen geboden hoeveel inkomen je hebt hoeveel je zelf mag bijdragen. Maar voor het geld zal ik het niet laten hoor maar meer de vraag doe ik hem te kort/mist hij straks wat. Vind het voor nu echt te gezellig thuis. Hij is ook nog maar 'net' gestopt afgelopen oktober. Voor zijn duidelijkheid wilde ik het voorlopig niet maar daarna kwamen de oneindige twijfels en bang voor te kort doen weer 😅

6 maanden geleden

Toch even op onderzoek gedaan en een peuterspeelzaal een bericht gestuurd en een rondleiding aangevraagd. Waarschijnlijk toch niet meteen plek maar even ervaren hoe dat voelt en dan misschien beter de keuze kunnen maken.