23 Reacties

één jaar geleden

Ik merk dat ik er ook weer erg bovenop zit dit keer. .. met onze tweede zoon veel getobt. Spraakontwikkeling verliep erg moeizaam. Ik weet nog goed dat ik me bij hem veel zorgen maakte en ik veel geoefend heb. Hij kreeg met 2 jaar en 3 maanden al zijn eerste onderzoek bij Auris en bleek TOS te hebben(taalontwikkelingsstoornis) Achteraf zo blij dat we doorgepakt hebben toen. Volg je eigen gevoel dat klopt meestal! Wat me vooral bijgebleven is is dat hij altijd stilletjes aan het spelen was een dus niet brabbelde. Gelukkig wordt er nu volop gebrabbeld (dochter is van 11 juni) en kan m'n dochter al wat woordjes zeggen. Succes in ieder geval, volg vooral je gevoel!

één jaar geleden

Hier ook een zoontje van juni 2021. Maar ook hij brabbelt veel wijst wel veel aan en kan zich bespreekbaar maken! Naar mij toe dan, voor een ander is het altijd anders om een ander kind te verstaan vind ik zelf. Mijn zoontje zegt: kip, vis, koe, kakkak (eend), mama, papa is die verleerd alles is mama 😂 Ik vind niet dat een cb mag zeggen dat je zoontje achter loopt, ieder zijn eigen tempo de ene is snel met lopen de ander is snel met praten! Ik zou er eerlijk gezegd niet veel op uit doen, er is altijd wel wat bij CB. 🫢

één jaar geleden

Zoontje van half juni 2021. Hij zegt wel woorden na, zoals: ‘eten, uit, ja, kikker, koe, hoppa’. Maar heeft uit zichzelf nog geen woord gezegd.. Ik begin op het punt te komen dat ik me zorgen begin te maken!