7 Reacties

één jaar geleden

Ik heb 3 kinderen en bij alle drie wisten wij van niks. En dat was als reden dat als ik het weet dat ik mijn mond niet kan houden en ik wilde niet dat iemand anders het zou weten. En ik vind dat het een bevalling spannender maakt omdat je niet weet wat het word. Dus je bent extra nieuwsgierig.

één jaar geleden

Ik wilde het bij onze eerste ook niet weten, ik vond die spanning heel leuk dat je pas bij de bevalling erachter komt wat het geslacht is. Nog een bijkomend voordeel: als ik wel wist wat het zou worden dan had ik wss al heeeel veel kleertjes gekocht😇 nu hou je het toch wat meer neutraal als je het niet weet en koop je er later wat bij!

één jaar geleden

Bij ons zoontje van nu 1,5 wisten we het wel. Bij m’n dochtertje van nu 3 maanden wilde ik het eigenlijk niet weten.. maar tijdens de zwangerschap werd ik steeds nieuwsgieriger vanwege het praktische gedeelte. Als het een jongen zou worden dan kon ik alles hergebruiken, maar als het een meisje zou worden had ik niks voor een meisje. Neutrale kleding kon ik weinig vinden in mijn smaak. Uiteindelijk toch besloten voor het geslacht wel te weten en we kregen een meisje! Vooral voor het praktische vond ik het heel handig. Bij een derde wil ik het niet weten, want heb nu zowel jongens als meisjes kleding/spullen 😂

één jaar geleden

Wij wisten het ook niet omdat wij het al bijzonder genoeg vinden dat je een kindje mag krijgen dus de magie van het niet weten vonden wij heel bijzonder. Zijn genoeg neutrale spullen te koop dus dat praktische heb ik nooit begrepen (no offense). Eigenlijk geen nadelen behalve dat veel mensen het "raar" vinden dat je het niet wilt weten

één jaar geleden

Wij wilden het ook niet weten, gewoon voor meer verrassingseffect en nieuwsgierigheid bij de geboorte. Daarnaast wou mijn partner het dan ook aan iedereen laten weten wat het zou worden en dat wou ik al helemaal niet. Ook voor je naasten is het leuk als het een verrassing blijft. En misschien…. Tijdens de persfase wel wat meer motivatie om nog harder te persen! 😜

één jaar geleden

Soms denk ik er ook aan om later bij een tweede het niet te willen weten. Wil het ook een keer andersom ervaren.Bij mijn zoontje moest ik het per se weten, want zou ook gepersonaliseerde spullen en kleren bestellen. Maar nu denk ik van, als ik het een weekje na de bevalling binnen heb is het ook prima. Heb alle neutrale kleren bewaard, de babykamer is ook neutraal. En qua namen weet ik ook al wat ik wil. Maar of ik echt tot de bevalling zou kunnen volhouden om niet te weten wat het geslacht zou worden is een ander verhaal🫠

één jaar geleden

Wij wisten het bij beide kindjes niet. Het was het mooiste cadeau om er na al dat harde werken achter te komen hoe wij hem of haar mochten noemen. Het leuke was het fantaseren of het een jongen of meisje was. Alle theorieën erop los laten. De mindere kant vond ik wel dat we niet de volledige echo mee konden kijken aangezien er altijd een kans is dat ukkie iets laat zien wanneer de benen geshowd worden. Ik zou niet anders gewild hebben.