35 Reacties

4 jaar geleden

Hoihoi, wij hadden dit met onze eerste. Ze had ook veel de hik en klachten die leken op verborgen reflux. Ze had ook een voorkeur s houding met de nek. Maar ook gespannen middenrif. Met vier en zeven weken behandeld. Daarna ging het echt beter (maargoed piek van de krampjes tijd ligt ook tussen 6 en 8 weken..) maar ik had wel echt t idee dat het hielp. Hopelijk bij jullie ook!

4 jaar geleden

Ik wou net een topic hierover openen, ik ben ook opzoek naar ervaringen. Ik ga vrijdag met onze kleine met precies dezelfde dingen als jou kleine, vaak ontroostbaar niet de slaap kunnen vatten en ook erg actief en alert waardoor die oververmoeid raakt.. ben benieuwd of je iets gaat merken, was de kleine daar relax tijdens de behandeling?😊
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Wij zijn vorige week met onze dochter geweest en ik zag gelijk naar de eerste behandeling een grote verschillen. De klachten zijn nog niet over maar wel minder daarom gaan wij as. vrijdag nog een keer. Er zij 1-3 behandelingen nodig zei hij.

4 jaar geleden

Ja! Inmiddels 2 keer geweest, en dat was al voldoende. Onze baby van 7 weken huilde ook enorm, slecht slapen en ontroostbaar direct na de voeding (erg onrustig + veel krampen) Hoe de osteopaat het mij uitlegde; Tijdens de bevalling maakt de baby de natuurlijke draai om "eruit te komen". Waarschijnlijk heeft de verloskundige wat gedaan waardoor haar ruggetje iets overstrekt is geweest tijdens die draai. Daardoor erg gespannen en vervolgens veel onrust in het lichaam en huilen. Je kunt het zien als een blessure. Door de wervels weer ietsjes te helpen in de goede stand te komen. Ik ben enorm blij dat ik ben gegaan. Ze huilt bijna niet meer, is tevreden en de buikpijn/krampjes zijn met 80% verdwenen. Ik raad het iedereen aan met een huilbaby. Zoals je zelf ook al zegt; baat het niet dan schaadt het niet.

4 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Ik wou net een topic hierover openen, ik ben ook opzoek naar ervaringen. Ik ...
Ja hij was er relaxt onder! Eerst werd hij onderzocht: bewegelijkheid van beentjes, heupjes, armen, nek etc. En toen een soort van massage van zijn buik, terwijl baby rechtop zat, hij werd er heel ontspannen van en ligt nu heerlijk te slapen in de box! Er werd me wel verteld dat de komende 4 dagen de klachten eerst nog kunnen wisselen/verergeren. Over 2,5 weken hebben we nog een vervolg afspraak. Ik vond trouwens de prijs wel behoorlijk hoog voor 1 uur (€102), maar hopelijk is dat het waard.

4 jaar geleden

Oh dit geeft me een beetje hoop! Mijn zoontje van 6,5 week heeft dit ook. Veel huilen en ontroostbaar valt op zich mee, eigenlijk alleen in de avond wanneer we hem overdag niet in slaap hebben gekregen of een drukke dag hebben gehad. Maar de rest herken ik wel; actief/alert, overdag slecht in slaap te krijgen en als het dan lukt slaapt hij heel kort. Verder heeft hij ook last van verborgen reflux en vaak de hik. Ik ga dan toch ook maar even langs een osteopaat! Is bij jullie het slapen overdag er ook van verbeterd? Of vooral het huilen?

4 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Wij gaan ook vrijdag, ben zo benieuwd of het wat oplevert!

4 jaar geleden

Ook het slapen verbeterde! :):)

4 jaar geleden

Reactie op fl1994

Ja hij was er relaxt onder! Eerst werd hij onderzocht: bewegelijkheid van b ...
Alternatieve geneeswijze waar de osteopaat ook onder valt wordt door mijn verzekering deels vergoed! Moeite waard om het even te checken, scheelt toch iets.

4 jaar geleden

Reactie op Mvvk

Oh dit geeft me een beetje hoop! Mijn zoontje van 6,5 week heeft dit ook. V ...
Slapen overdag is heel erg verbeterd! Ze slaapt nu 2.5 / 3 uur tussen de voedingen. En wordt bijna klokslag 4 uur na de voeding weer wakker. Ook het huilen met 80% afgenomen.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Reactie op MomofJasmijn

Alternatieve geneeswijze waar de osteopaat ook onder valt wordt door mijn v ...
Je hebt gelijk! Heb het even nagezocht en mijn aanvullende verzekering biedt deels vergoeding, das mooi meegenomen! Fijn om jullie positieve ervaringen te lezen!

4 jaar geleden

Hoe gaat het nu met je kleine?😊

4 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Hoe gaat het nu met je kleine?😊
Nu, twee dagen na de behandeling komt hij overdag meer aan slapen toe! Zijn slaapjes overdag zijn langer i.p.v. de hazenslaapjes die we gewend waren. En voorheen huilde hij vrijwel altijd wanneer hij wakker in de box lag, nu is dat een stuk minder. Van ontroostbare huilbuien was in de afgelopen twee avonden nog wel sprake. Maar er lijkt dus wel degelijk verbetering te zijn!

4 jaar geleden

Reactie op fl1994

Nu, twee dagen na de behandeling komt hij overdag meer aan slapen toe! Zijn ...
Wat fijn! Hopen dat het zo blijft en misschien nog iets beter word🤞🏻

4 jaar geleden

Wij zijn met 1 week al bij de osteopaat geweest vanwege een knik in de kaak tijdens het drinken. Dat is helemaal verholpen. Heeft haar daarna meteen helemaal nagekeken en ook wat spanning in de nek verholpen😊

4 jaar geleden

Wij zijn vandaag geweest, kwart van zijn borstbeen en zijn nek zat vast. Heeft hij helemaal los gemaakt. Volgende week vrijdag mogen we nog een keer terug 🤞

4 jaar geleden

Reactie op Denisedj

En, hoe is het gegaan vandaag?

4 jaar geleden

Reactie op Roan1991

Wij zijn vandaag geweest, kwart van zijn borstbeen en zijn nek zat vast. He ...
Klinkt goed! Hopelijk ga je snel verschil merken

4 jaar geleden

Sorry voor de late reactie😊 nou het huilen is tot nu toe alleen maar erger geworden… zijn echt een beetje radeloos nu. Hoop echt dat het met de behandeling nog te maken heeft en dat het beter word, iemand ervaring met dat het juist eerst verslechterde en later beter werd?

4 jaar geleden

Reactie op Denisedj

Sorry voor de late reactie😊 nou het huilen is tot nu toe alleen maar erger ...
De eerste dag na de behandeling was hier inderdaad wel erger. Daarna werd het beter!