5 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje kan ook van die buien hebben. Dan is hij eerst lekker aan het kleuren en dan uit het niets liggen alle potloden op de grond 🤷🏼‍♀️ Hier doet hij dat al een tijdje met fases. Ik denk dat het met meerdere dingen te maken kan hebben; aandacht vragen, klaar mee zijn en wellicht ergens frustratie? Niet echt tips trouwens hoe het te stoppen. Laat hem wel altijd helpen met opruimen weer.

één jaar geleden

Herkenbaar hoor. Mijn dochterje is precies hetzelfde. Ze kan druk aan het spelen zijn met iets en dan ineens gooit ze alles van zich af. Soms zoekt ze ook bewust spullen op om weg te gooien. Hier is de oplossing ook nog niet gevonden. Negeren werkt niet, aanspreken werkt niet. Alleen een time out lijkt iets te helpen.

één jaar geleden

Geen idee of dit een goede aanpak is, maar als hij iets hard gooit, dan ga ik overdreven hard janken (nep natuurlijk haha). Hij komt mij dan knuffelen en kussen. Hij is gewoon gekapt met gooien of iets doen wat niet mag 🙈

één jaar geleden

Gelukkig is het herkenbaar;) Ik lees op internet ook wel dat dit echt de fase is van grenzen ontdekken. Het is ook verschillend per dag. Maar de laatste dagen is het wel aanwezig. Nu heeft hij ook ontstoken oogjes en slaapt hij ineens smorgens weer anderhalf uur. Wellicht heeft dit er ook allemaal mee te maken.

één jaar geleden

Kan zijn dat hij nu grote interesse heeft in dingen gooien. Je zou kunnen proberen of het helpt om een alternatief aan te bieden, bijv. Je mag gooien met deze bal, gooi maar heel ver/hoog/in deze wasmand oid. Mijn zoontje heeft ook interesse in gooien op dit moment. Als hij gooit met bijv houten blokken, zeg ik dat hij niet met de blokken mag gooien, maar wel met de zachte ballen. En dan kan hij daarin zijn gooibehoefte kwijt. En je geeft wel een grens, want niet met alles mag gegooid worden natuurlijk. Wie weet helpt het bij jullie ook!