12 Reacties
2 jaar geleden
Allemaal fases waar we doorheen moeten haha.... ''Alles is een faaaase!''.. Is de enige mantra om ons hier doorheen te trekken hahaha
2 jaar geleden
Niet zo extreem maar wel herkenbaar dat hij dingen aan het uitproberen is, wat als ik nou HEEL dramatisch mezelf ter aarde stort, m'n hoofd op de grond legt, gaat mama me dan wel optillen (of gaat ze dan door met ontbijt voor me maken want ik heb ook honger).
Ik leer hem nu geduld te hebben erin door niet meteen te reageren, uit te leggen wat ik aan het doen ben en zeggen dat ie even moet wachten.
Maar het is echt een fase en ook wel een positieve ontwikkeling! Je kindje heeft door dat het ook anderen kan laten doen wat die wil door bepaalde manier van communiceren of dingen te doen. Wat gebeurt er als ik nog een keer doe wat mama niet wilt? Het is ook een manier van de wereld begrijpen. Het is zeker pittig en vermoeiend maar ergens ook positief dat die ontwikkeling er is! M'n vriend zegt altijd ja het is iig geen dooie pier🤣
2 jaar geleden
Oh en ik denk dat je er goed aan doet even een time out in te plannen. Ik geloof ook wel dat als dat meer een uitzondering is dat kinderen wel snappen dat ze gewoon geliefd zijn maar ook gewoon geduld moeten hebben soms!
2 jaar geleden
Reactie op Mama Aapie
Niet zo extreem maar wel herkenbaar dat hij dingen aan het uitproberen is, ...
Haha wij hebben ook zo'n drama-king in huis met vlagen. Als ie zijn zin niet krijgt echt met zijn hoofd op de grond en zo jengelen en vervolgens stiekem kijken of mama ziet dat ie wel heeeeel erg verdrietig is. met dikke krokodillen tranen haha. Moet er vaak wel om lachen lol
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Haha wij hebben ook zo'n drama-king in huis met vlagen. Als ie zijn zin nie ...
Jahahha en instant stoppen met brullen als je hem optilt🤣
2 jaar geleden
Oh ja hier vindt hij het ineens hilarisch om in je gezicht te slaan 😮💨 als je dan 'nee dat doet mama pijn' gaat tie lachen, doe je voor hoe je 'zaaaachtjes, aaaai' moet doen, gaat tie nog harder slaan en lachen .. pohhh deze fase 💀 en als je nee zegt of iets afpakt, dan gooit hij zich jammerend en nep huilend dramatisch op de grond alsof de hele wereld vergaat ✌🏻
2 jaar geleden
Ze willen graag betrokken worden, ik denk dat in deze fase dit ook de enige oplossing is. Dus veel mee laten kijken, mee laten helpen, het gevoel geven dat ze helpen en dingen laten doen waarbij je een beetje ondersteunt. Dat werkt hier super.
Voorbeelden; als ze met de deur spelen vragen of ze de deur(van de koelkast) dicht doen voor je. En zelf de vieze luier in de emmer laten gooien. Planten water geven met de gieter of tuinslang in de tuin. Mee laten opruimen wanneer ze klaar zijn met speelgoed. Was in en uit de wasmand en machine doen ect.
Binnenkort even naar de Ikea om wat montessori achtige keuken spullen in huis te halen want je kan ze natuurlijk geen mes geven als ze in de keuken mee helpen.
2 jaar geleden
Heeeel herkenbaar! Ik word af en toe gek van hem. Mijn zoontje gaat telkens heeeel hard gillen. Als ik hem dan waarschuw gaat ie het juist nog 10x doen en lacht ie me gewoon uit! Nu maar proberen rustig te reageren en negatieve aandacht te negeren. Tip van hierboven ga ik toepassen, hem mee laten helpen, ik denk dat ie dat zeker leuk vind en idd betrokken wil zijn
2 jaar geleden
Alles is een faseeeeee haha.
Soms maar blijven herhalen in m’n hoofd.
Hier is speelgoed niet meer interessant. Alleen nog kleuren in een boekje.
Verder alles na willen doen en hebben wat ik heb.
Dus als ik ga koken zit ze erbij in de kinderstoel met een bakje en plastic lepel.
Als ik me opmaak dit ze erbij krijgt ze een schone make up kwast.
En inderdaad als iets niet goed is gillen, dingen weggooien. Gisteren sloeg ze me met iets. Afgepakt en ze op de grond gezet.
En als ze soms blijft drammen om iets dan wil ik ze ook wel eens even boven in bed zetten. En dan stopt t huilen en gaat ze met de knuffels zitten spelen.
2 jaar geleden
Reactie op Nanda8
Oh ja hier vindt hij het ineens hilarisch om in je gezicht te slaan 😮💨 a ...
Dit dus. Precies hetzelfde bij mij! Daarnaast heb ik al meerdere malen een tand door mn lip omdat ze met haar hoofd met een forse zwiep naar achter gaat. Ze landt dan op mijn hoofd , omdat ik net toenadering zocht voor n knuffel bijv auw auw auw het is afzien