7 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb ook een 'kleine buik' volgens de vk. Mijn vk heeft geen extra groei echo gedaan. Fijn dat de jouwe dat wel doet. Wel heb ik een pretecho gehad vd week. Daar hebben ze de baby gemeten en qua groei was alles oke. Ze lag 1 of 2 dagen achter op 'schema', dus allemaal netjes.
Ze hebben hoofdomtrek, buik en bovenbeen lengte gemeten. En daarvan het gemiddelde genomen om het gewicht vd baby in te schatten. Suc6 vanmiddag!
5 jaar geleden
Hmmm, ik heb ook een 28 weken groei echo gehad en vandaag een 31 weken echo, ze kijken gewoon of de baby binnen de curves valt, bij ons is het buikje en hoofdje iets eronder maar nog binnen de curve en heeft ze juist een stuk langere beentjes, ze houden het gewoon goed in de gaten, maar ik hoor zo vaak dat ze zeggen ‘ je krijgt een kleine baby’ en de baby uiteindelijk met de geboorte gewoon helemaal op schema ligt
5 jaar geleden
Echo gehad; doppler goed van navelstreng, wil zeggen voldoende voeding nr baby.
Grootte hoofdje goed binnen curve.
Beentjes aan kleine kant.
en vooral buikje te klein, net onder laagste streep curve.
Zal nr gyneacoloog doorgestuurd worden, t loopt 10 dgn achter met die groei, percentiel 3 oid en moet op 10 zitten.
Protocol zegt dat ik dan gelijk gyneacoloog en ctg baby moet doen en wrs onder controle moet blijven.
Als t een groeiachterstand is dan is t vrij vroeg in de zwangerschap en willen ze dat goed monitoren, dus snap ik.
Goede nieuws is dat doppler navelstreng goed is en dat is ook heel belangrijk zeggen ze.
Vruchtwaterhoeveelheid ook normaal, was ook prima.
Lig nu half uurtje aan apparaat voor hartfilmpje baby. Ik maak me maar niet te druk, kan toch niks aan veranderen. Straks naar gyneacoloog.
Nu eerst ctg 30 min en bloed geprikt
5 jaar geleden
Reactie op Sofia1995
Ik heb ook een klein buikje ik zit nu in week 30 en heb dezelfde buik als m ...
Helaas is zeker haar buikje te klein... onder de curve, dus ga nu gevolgd worden bij de gyneacoloog en 2 wkn rust van werk en sport.
Hopen dat ze goed gaat groeien daardoor...