9 Reacties

15 dagen geleden

Verborgen groente proberen in bijv pastasaus? Albert Heijn heeft bijv een verspakket met volkoren hamsterpasta. Is een saus met veel groente, als je die pureer en door de hamsterpasta heen doet dan wordt het hier heel goed gegeten! Verder hebben wij hier hetzelfde hoor..bij voorbaat wordt al gezegt'lust ik niet' en wordt er geen hap genomen.. Heb het nu wat los gelaten... want iedere avond strijd aan tafel is niet gezellig! Probeer overdag gwn wat meer groentes te geven zoals komkommertjes, worteltjes. En bijv pannenkoekjes met groente erin

15 dagen geleden

Reactie op Simoon5

Verborgen groente proberen in bijv pastasaus? Albert Heijn heeft bijv een v ...
Normaal gesproken hoeft hij überhaupt geen pastasaus, maar kan het in elk geval op jouw beschreven manier proberen. Normaal kan ik het ook wel aardig loslaten en bij mijzelf denken ‘dan eet je maar komkommer of soms nog paprika’, maar was het vanavond na 2 jaar zo’n beetje alle groenten weigeren even zat en werd het wel een strijd (waar ik overigens ook weer direct spijt van had)…

15 dagen geleden

Oh heel herkenbaar! Hier de laatste tijd ook echt op een hoogtepunt van erg! Wat hier wel nog enigszins af en toe werkt. -Soep -Soep met balletjes en pasta -Macaroni met daarin geraspte geschilde courgette, kaas, sojaroom en spekjes -Macaroni met pompoen en zoete aardappel, kaas, sojaroom en spekjes -Komkommertjes -Wortel (warm of koud) -Spaghetti bolognese saus met basis tomatensaus met veel groenten in gemixt. Proef je eigenlijk niet.. Ik hoor van vriendinnen Groentenpuree maar dat werkt hier niet 😬 geen aardappel. Fruit gaat dan best goed dus da's al iets 🙈🥲 Succes 🍀

15 dagen geleden

Ik probeer idd ook zo kinderpasta. Ah Hamsters, Carrefour diertjes, Boni spookjes 🙈

11 dagen geleden

Hey! Een beetje herkenbaar maar het was snel weer weg, we hadden het idee dat het kwam door de invloed van de kindjes op de peuterklas .. ineens z’n lievelings dingen niet meer lusten of geen korstjes en dan toch weer wel. Ook als hij bij een vriendinnetje gaat spelen .. letterlijk altijd als we daarvan thuis komen is hij niet zichzelf en lust hij niks en gedraagt hij zich “verwend” . Precies zoals dat meisje is. Helaasss maar terugkomend op jou vraag… Is er iets veranderd in het koken ? Ik kook vanaf het begin zelf en zonder zout en kaas etc omdat dit slecht is tot de 4 jaar (omdat de nieren dat nog niet kunnen verwerken). Nu heb ik afgelopen jaar hij is nu 3,5 het beetje bij beetje qua zout in ons eten meer los gelaten zodat hij met ons mee kan eten, maar nu blijkt dat lust hij niet. Hij at niks meer ineens wilde ook niet zijn bord leeg eten en vroeg alleen maar om boterhammen. Maar als ik het zelfde maak zonder zout schuift hij het zo naar binnen is me opgevallen. Wellicht heb je het zelfde In ben hier blij dat ik nu weet wat het verschil was, en blij dat hij het puur lekker vind zonder ongezond zout Succes met onderzoeken! 🤗🤗

10 dagen geleden

Je hebt ook penne pasta gemaakt van rode linzen. Het verschil is niet te proeven maar ze eten zo wel groente

9 dagen geleden

Wat hier helpt is dat Bobbi in een boekje brocolli eet, sindsdien eet ons zoontje ook broccoli en bloemkool. In de jumbo bij het gratis kinderfruit lagen alleen snack tomaten. Omdat die bak met fruit altijd lekker is was hij ineens bereid het te proeven. Hij vind t bijv thuis in hele vorm lekker maar gesneden (dan ziet hij het vruchtvlees) niet. Spruitjes ‘leuke balletjes’ noemen. Stukjes groentes in pasta en dergelijke is hier ook niet in de mond te krijgen.

7 dagen geleden

Ons zoontje heeft heel lang geen groente gegeten. Nu helpt hij vaker met koken en vinden we dat hij toch 1 stukje moet proeven. We merken dat hij het vaak niet vies vindt maar gewoon ja, peuter is. Vaak is het nog maar enkel stukjes maar das een vooruitgang van nooit!

3 dagen geleden

Kijk eens bij de insta van de veganmoeder. Zij maakt heel veel aantrekkelijk dingen met mega veel groente. Zoals ontbijttaart of courgettebrownie