24 Reacties

3 jaar geleden

Dat is denk ik eerder een arm of been van de baby haha

3 jaar geleden

Reactie op MOMNITA

Dat is denk ik eerder een arm of been van de baby haha
Lijkt me normaal. Een harde buik zie je niet aan de buitenkant

3 jaar geleden

Zijn dit niet gewoon je darmen? Ik heb dit weleens aan de linkerkant. Doordat darmen wat trager werken en alle kanten op geduwd worden zou het hierdoor kunnen komen, maar zeker goed het even te laten checken door iemand die er verstand van heeft.

3 jaar geleden

Zijn dit niet gewoon je darmen? Ik heb dit weleens aan de linkerkant. Doord ...
Ja dit zou ook kunnen... ik word vandaag teruggebeld door de verloskundige.

3 jaar geleden

Reactie op MOMNITA

Dat is denk ik eerder een arm of been van de baby haha
Zou dat zo vroeg al kunnen?

3 jaar geleden

Bij een harde buik is vaak je hele buik heel hard, als een soort bal. Nket echt aan één kant. Misschien is het wel de baby inderdaad!

3 jaar geleden

Reactie op Lauuu90

Bij een harde buik is vaak je hele buik heel hard, als een soort bal. Nket ...
Zoiets zei de assistent ook al aan de telefoon. Ik heb eigenlijk nooit eerder iemand gehoord dat het zo voelt om de baby te voelen! Vaak hoor je van het voelt als een vlindertje...

3 jaar geleden

Ik had dit ook een paar dagen terug, ook de rechterkant! Lag op mijn rechterzijde en wilde via de rug naar de linkerzijde. Toen voelde ik ook dat kleine, harde plekje, haha. Alleen ben ik pas 12 weken. Wat zei de verloskundige @Eline? Is het de baby of is het eerder de darmen?

3 jaar geleden

Dit kan de baby echt nog niet zijn, die heeft echt nog niet zoveel kracht en is nog heel klein... Ik denk eerder je darmen. Slim om de verloskundig even te bellen.

3 jaar geleden

Ik vroeg laatst aan mijn zusje over harde buik. Ze antwoordde met: harde buiken, je buik dus je hele buik is net zo hard als steen zonder vering :0 dan weet je dat 🤣🙈

3 jaar geleden

Ik vroeg laatst aan mijn zusje over harde buik. Ze antwoordde met: harde bu ...
Inderdaad een harde buik is je complete buik 🙈 En kan ook echt nog niet in dit stadium...

3 jaar geleden

Ik herken dit als mijn darm en ontlasting dat “vast” zit.. heb een langere darm dan normaal en pds = obstipatie dus ik vermoed dat je dat voelt.

3 jaar geleden

Ter hoogte van waar zit die harde zwelling? Waar in je buik of zit het in je lies? Het kan namelijk ook een buikwandbreuk zijn.

3 jaar geleden

Wat was het nu aub? Ik voel net hetzelfde als jou...

3 jaar geleden

Ik ben maandag naar de VK geweest en was 16 weken en 3 dagen. De VK ging hartje luisteren en mijn buik voelen. Ze zei dat het.niet hoort dat je de baby vanaf de buitenkant kan voelen. Dan heb je te weinig vruchtwater. Kan ook een breuk zijn idd

3 jaar geleden

Reactie op Alinda86

Inderdaad een harde buik is je complete buik 🙈 En kan ook echt nog niet in ...
En het voelt alsof het een steen is zonder vering.

3 jaar geleden

Ik zou naar de VK bellen voor een controle, want het kan niet de baby zijn. Als het wel zo is dan heb je te weinig vruchtwater wat dus gevaarlijk kan zijn.

3 jaar geleden

En? Weet je al meer?

3 jaar geleden

Hi meiden! Ik heb de verloskundige gesproken en ze zei dat ze als eerste denkt aan een samentrekking van de baarmoeder. Met name omdat rond de periode waarin ik zit de baarmoeder ontzettend snel groeit. Ook gaf ze aan dat bij slanke vrouwen het dan eerder zichtbaar is. Zolang het niet te vaak gebeurd kan het geen kwaad! Ik heb het sinds het plaatsen van dit bericht nog 1x gehad.

3 jaar geleden

Wat ook nog een optie is (dat zei de verloskundige): opspelende darmen (die dan als een harde bult zich laten zien)