16 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal. Lees dus even mee..

2 jaar geleden

Mijn dochter heeft dit ook soms. Wat bij ons altijd helpt is spinazie (gekookt), met klein beetje yoghurt vind ze het heerlijk. Verder door de dag steed water of kamille thee aanbieden. Ik hoop dat dit helpt!

2 jaar geleden

Wij hadden dit bij onze oudste en wij kwamen erachter dat ze niet te vaak banaan kon eten. Als ze dit geregeld eet zou je dit kunnen minderen. Verder heb je alles wat ik ook wist te bedenken al gedaan. Hopelijk is ze er snel vanaf.

2 jaar geleden

Roos vicee pruimensiroop werkt hier top. Wanneer dit nog niet voldoende is; de ah heeft een potje fruit voor 4 maanden, puur pruimen puree. Dit geven we als het echt niet wil.

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Wij hadden dit bij onze oudste en wij kwamen erachter dat ze niet te vaak b ...
Ze krijgt nu 1 keer in de week Banaan. En dat is dan alleen thuis in het weekend. Afgestemd met de opvang.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Roos vicee pruimensiroop werkt hier top. Wanneer dit nog niet voldoende is; ...
Die heb ik al geprobeerd van de AH. Dat wilde ze niet hebben

2 jaar geleden

Reactie op zohreh

Mijn dochter heeft dit ook soms. Wat bij ons altijd helpt is spinazie (geko ...
Verse spinazie koken?

2 jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Die heb ik al geprobeerd van de AH. Dat wilde ze niet hebben
Flinke scheut roos vicee pruim door iets van het eten of drinken doen? 🙈😊

2 jaar geleden

Super rijpe banaan geven. Doordat de vezels veranderd zijn in suiker, stimuleert dat de stoelgang.

2 jaar geleden

Ahh wat sneu he!! Wat hier helpt: Gedroogde pruimen laten wellen en dan pureren. 2x op een dag een flinke eetlepel geven. (Ik doe het 's ochtends op brood en 's avonds door de yoghurt). Dan gaat het hier goed, pas was het op en dan ook meteen weer harde ontlasting😔

2 jaar geleden

Wat voor broodsoort geef je? Kan ook invloed hebben op de ontlasting

2 jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Verse spinazie koken?
Ja

2 jaar geleden

Reactie op Sháá

Wat voor broodsoort geef je? Kan ook invloed hebben op de ontlasting
Bruin volkoren brood. Wij eten geen wit brood.

2 jaar geleden

Reactie op KwZvW

Ahh wat sneu he!! Wat hier helpt: Gedroogde pruimen laten wellen en dan pur ...
Bedankt voor de tip. Ga ik dat eens proberen.

2 jaar geleden

Wij hebben standaard een paar pruimenzakjes van Ella’s Kitchen in de kast. Werkt hier top!

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt veel groenten en fruit en qua granen alleen volkoren producten. Daarnaast drinkt hij genoeg vocht, maar desalniettemin bleef hij hele harde ontlasting houden. Sinds een paar weken krijgt hij Forlax junior via de huisarts. Dit medicijn blijft in de darm en trekt meer vocht naar de ontlasting, waardoor deze zachter wordt. Werkt prima.