30 Reacties

5 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde. Het beste is natuurlijk “natuurlijke” verf, maar ik heb mijn haren inmiddels twee keer geverfd. In week 16 en week 24. Heb expres gewacht tot het tweede semester! Kan dus prima. Het is ook niet anders uitgevallen 😊

5 jaar geleden

Vriendin van me is kapster en die geeft aan dat het gewoon kan.

5 jaar geleden

Ik heb dit nagevraagd bij mij gynaecoloog en ze raadde dit sterk af. Gelnagels daarentegen waren volgens haar geen probleem.

5 jaar geleden

Ik heb een aantal kappers nagevraagd en op internet gezocht, kon niet veel kwaad, blonderen liever niet zeiden ze. Ik verf enkel mijn grijze uitgroei, kan zijn sat de kleur niet goed uitpakt ivm hormonen.

5 jaar geleden

Het ligt er vooral aan welke verf je gebruikt , professioneel bij/met producten van de kapper is het veilig. Pakjes van de drogisten zijn daarin tegen wel schadelijk.

5 jaar geleden

Ik ben kapster. En dit kan geen kwaad. Zorg wel goed voor ventilatie als je de verf inzet enz. Dat je niet te veel in die lucht zit. Hou er rekening mee dat je kleur soms anders kan uitpakken vanwege de hormonen. Ik verf mijn haar ook gewoon (niet vaak vanwege de lucht)

5 jaar geleden

Reactie op Daantje28

Het ligt er vooral aan welke verf je gebruikt , professioneel bij/met produ ...
Nee hoor...

5 jaar geleden

Kan gewoon hoor. Alleen het liefst wel met professioneel spul. Alleen kan blonderen of lichte tinten anders uitpakken dan normaal door je hormonen. Maar zwart kan geen kwaad. Zelf doe ik het niet. Heb nu dus een blonde uitgroei en zwarte punten 🤣

5 jaar geleden

Het wordt afgeraden, behalve henna.

5 jaar geleden

Ik heb mijn haren ook gewoon geverfd, maar zonder ammoniak. Alles ging goed, geen gekke kleuren ofzo haha

5 jaar geleden

Reactie op Mieky

Ik ben kapster. En dit kan geen kwaad. Zorg wel goed voor ventilatie als je ...
Precies, kapster, geen arts. Medici raden het vaak af.

5 jaar geleden

Reactie op 30mei2021

Nee hoor...
Je zal er wel voor gestudeerd hebben🤦🏻‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Daantje28

Je zal er wel voor gestudeerd hebben🤦🏻‍♀️
Zou je wetenschappelijke bronnen kunnen sturen om je argument te onderbouwen?

5 jaar geleden

Reactie op Joeddoes88

Precies, kapster, geen arts. Medici raden het vaak af.
Klopt dat geen arts ben. Maar toen ik de opleiding deed heb ik dit een keer uitgezocht. Met meerdere artsen gesproken. (Mijn model heeft dit toen ook besproken met de vk) En meerderheid zegt dat het geen kwaad kan, als je goed ventileerd en niet te vaak. Het heeft echt met de lucht te maken.

5 jaar geleden

Mensen hebben echt azijn gedronken. In plaats van met bronnen te komen en elkaar te leren, krijg je sneren. Wat een wereld.

5 jaar geleden

Ik verf mijn haar al sinds ik een jaar of 14 ben maar gezien de zwangerschap ben ik nu overgestapt op de nieuwe lijn haarverf van de Kruidvat zonder ammonia. Ik gebruik nu deze en ben er zeer goed over te spreken

5 jaar geleden

Reactie op Mieky

Ik ben kapster. En dit kan geen kwaad. Zorg wel goed voor ventilatie als je ...
Dit is ook precies wat mijn kapster zei en klinkt heel logisch vind ik! Ik zou zelf nu niet ineens een andere verf gebruiken met het risico op een allergische reactie oid, verder heb ik mn haar gewoon laten verven bij de kapster zoals ik dat altijd deed. Niks aan t handje!

5 jaar geleden

Je kan ook met henna is de beste doe ik ook ,zelf met me grijze haren

5 jaar geleden

Wat een onzin 🤣 "met blonderen wachten tot na de zwangerschap I.V.M waterstofperoxide" nou dames ik kan jullie 1 ding zeggen. In alle verf zit waterstofperoxide! Dit is het middel dat de verf actief maakt waardoor het gaat werken. Dit is dus absoluut GEEN reden om je haar niet te blonderen :) je kan verder wel gewoon je haren verfen, maar het kan heel anders uitslaan door de hormonen. Ben zelf kapster en dit is mij zelf overkomen! Let er dus mee op.