12 Reacties

5 jaar geleden

Wat zei de arts? Zou eens bellen naar gynaecoloog. Vind ik persoonlijk wat weinig, onder de 100 zijn ze voorzichtiger. Opvolgen zou ik zeggen en binnen twee dagen eens opnieuw prikken om te zien of je hcg mooi is verdubbeld. Succes!

5 jaar geleden

Ik had op 3+6 een hcg waarde van 33. Een week later was dit 1825. Lijkt me prima te zijn.

5 jaar geleden

Ik had 2 dagen voor mijn NOD een hcg van 72, 2 dagen na NOD opnieuw laten prikken en stond toen 468, geen probleem dus maar wel laten controleren om zeker te zijn dat het mooi stijgt

5 jaar geleden

Hoi mijn waarden zijn aan de hoge kant: 3w.= 7 4 +1 = 1650 4 + 6 = 13000

5 jaar geleden

Is dit iets Belgisch?? Of ook voor Nederland? Heb namelijk over 2 weken een intake bij de vk maar ik heb niets gehoord om vooraf al bloed te prikken?

5 jaar geleden

Reactie op vvdc

Hoi mijn waarden zijn aan de hoge kant: 3w.= 7 4 +1 = 1650 4 + 6 = 13000
Zegt je gynaecoloog dat deze ok zijn?

5 jaar geleden

Reactie op BGS

Zegt je gynaecoloog dat deze ok zijn?
Morgen naar gynaecoloog. Huisarts gaf aan dat het op een kan duiden op een tweeling.

5 jaar geleden

Reactie op Mama-1994

Is dit iets Belgisch?? Of ook voor Nederland? Heb namelijk over 2 weken een ...
Hier is dat gebruikelijk. Zwangerschap wordt dmv bloedafname bevestigd. Terwijl wordt gestest voor cmv en toxoplasmose. Pas na x aantal weken eerste echo bij gyn, vrij laat. Behalve als je afspraak al vast stond van voor je zwangerschap of je risico bent of via ivf dan heb je voorrang.

5 jaar geleden

Hier is dat gebruikelijk. Zwangerschap wordt dmv bloedafname bevestigd. Ter ...
Wij mogen toch op 8 weken gaan?

5 jaar geleden

Sommige hebben een lagere hcg en andere weer wat hoger. Maar 60 voor 4w is binnen het normale volgens mij. Ik zou mij verder niet teveel focussen op je bloedwaarden. Je maakt jezelf er helemaal zot mee...

5 jaar geleden

Ik heb een vraagje! Wat is de aanleiding voor jullie om bloed te gaan prikken? Kan je dat zelf aanvragen? Ik heb op 27-10 mijn eerste echo, maar heb niks gehoord over bloed prikken

5 jaar geleden

Reactie op Maudje23

Ik heb een vraagje! Wat is de aanleiding voor jullie om bloed te gaan prikk ...
In BE wordt dit vaak gevraagd om in te schatten hoever je bent. Als het dan allemaal heel pril is vragen ze soms nog eens om bloed te trekken om te zien of het vruchtje goed groeit... Zolang je geen bloedverlies ofzo hebt zou ik er ook niet achter vragen. Brengt veel stress mee als je telkens moet wachten op bloed uitslag. En als het niet perfect verdubbeld is dan schiet je mss in paniek terwijl er vrouwen zijn waar het helemaal niet verdubbeld en toch gezonde baby’s krijgen... dus veel te veel onnodige stress!