28 Reacties

2 jaar geleden

Hier doen we voeden op verzoek, kind groeit goed, zaten eerst ongeveer op t schema; Wakker worden 120+4 Rond 11 uur 100 gr fruit Tussendoor 180+6 Rond 4 uur 100 gr groente Rond 6 uur 30 ml yoghurt Bij t naar bed gaan 180+6 en pap erdoor In de nacht nog 180+6 Vd week bij cb geweest en kreeg als volgt advies (alleen krijgt de kleine t niet op) ; Ontbijt 1 boterham plus 150 melk Tussendoor 1 stuks fruit + water, thee oid Lunch 1 boterham plus 150 melk Tussendoor schaaltje yoghurt, nog n boterham of fruit + water thee oid Avondeten 3 eetlepels groente, 2 eetlepels zetmeel en 1 eetlepel vlees vis of vervanger + water, thee oid Voor slapen 150 ml melk

2 jaar geleden

Ik vind het niet zo veel eigenlijk, baby's zijn prima in staat om aan te geven hoeveel ze willen eten en ik zou hem hier dan ook niet in beperken.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hier doen we voeden op verzoek, kind groeit goed, zaten eerst ongeveer op t ...
Doordat wij voeden op verzoek zijn tijden en hoeveelheden wel wisselend 😉

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Af en toe nog wel, maar dan ook maar een klein beetje vergeleken met eerst. ...
Ja hier dus niet een klein beetje .. gister ochtend had hij fruit op, 200gr, en die spuugde hij rond 3u er nog uit 🙄 na al meerdere keren gespuugd te hebben. Ik snap er echt niks meer van

2 jaar geleden

Hier denk ik 🙈 4 flessen van 200 ml 1 soepstengel 3 maisvingers 1/2 tot 1 hele boterham 200 gram fruit 200 gram groente

2 jaar geleden

Reactie op Zomerster

Ik vind het niet zo veel eigenlijk, baby's zijn prima in staat om aan te ge ...
Oh beperken doe ik ook zeker niet. Denk dat als ik dat zou doen, dat hij het op een brullen zet! Dus hij krijgt het allemaal! Maar soms denk ik; als ik je de hele dag eten zou geven, eet je het geloof ik nog op ook. Heeft in 8 maanden nog nooit een fles of tegenwoordig vast voedsel geweigerd. Alles gaat op tot op de bodem!

2 jaar geleden

Hier ook een grote eter 7:00 210 met 3 scheppen havermout 9:00 200gr fruit 11:30, hele boterham en fles van 180 15:00, snack, bv halve avocado en rijst wafel, knijpfruit met cracotte enz. 17;30 200 gram avondeten 18:30 210 fles En hij is echt helemaal niet zwaar, wel druk dus hij verbrand denk ik wel veel.

2 jaar geleden

Ik heb een aantal keren in de reacties gelezen dat er ook yoghurt word gegeven aan de kleine. Maar is dat niet pas vanaf 1 jaar?? Of bedoelt men hiermee die bekertjes van Nestlé ?