29 Reacties

2 jaar geleden

Sudocreme? En anders misschien een hydrofiele luier.

2 jaar geleden

Hier helpt enkel inotyol met wat talkpoeder op de zalf zodat het aan de bellen blijft plakken ipv aan de luier. Een beetje smerige boel maar het helpt

2 jaar geleden

Reactie op Ta茂ssa

Hier helpt enkel inotyol met wat talkpoeder op de zalf zodat het aan de bel ...
Billen*

2 jaar geleden

Inotyol!! Bij mijn zoontje was het laatst heel erg, ik smeerde het laat op de avond in en volgende ochtend zag de huid er zo bizar veel beter uit! Is online te bestellen

2 jaar geleden

Reactie op Simoon5

Inotyol!! Bij mijn zoontje was het laatst heel erg, ik smeerde het laat op ...
Hier is dit ook echt het enige die helpt. Die zal doet wonderen in 1 nacht. Spoelt ook helemaal niet weg door te plassen

2 jaar geleden

Onze oudste had dit ook altijd, tot bloedens toe. Super zielig. Het enige wat hier altijd goed en snel werkt is de babybillen zalf van Dr. Leenarts. Bij onze jongste werkt dit ook heel goed. Dit wordt verkocht bij de Etos.

2 jaar geleden

De huisarts gaf laatst het advies om er maizena op te doen bij ons zoontje

2 jaar geleden

Een billendoekje laten uitdrogen, en die bij in de luier doen. Dus zegmaar: cr猫me op de billen, daar dat opgedroogde doekje op, en dan de luier aan. Doekje zorgt er dan voor dat de luier niet de cr猫me opneemt.

2 jaar geleden

Bepanthen smeren, goed dik. Maar ook met washand wassen en goed droogdeppen met hydrofiele doeken. Evt even luchten. Zorg dat 't goed droog is, dus even wat vaker verschonen.

2 jaar geleden

Is het wel luieruitslag? Je kunt even een foto sturen naar of langsgaan bij de huisarts, misschien is het een schimmel of iets dergelijks wat met specifieke zalf verholpen kan worden 馃檪 En met alles wat niet als (baby)verzorgingsproduct bedoeld is, zou ik in ieder geval zeker niet zelf gaan dokteren.

2 jaar geleden

Mn dochter heeft op dit moment hetzelfde, zo zielig. Ik moest er zelf helemaal van huilen toen ik zag hoeveel pijn het doet. Gister naar de huisarts geweest met m鈥檔 dochter. Het advies is: - 2x per dag anti schimmelcreme met miconazol smeren - luier vaak verschonen - billen evt schoonmaken met water en droogdeppen met hydrofiel - na elke luier dikke laag sudocreme smeren. Over dat laatste advies is veel misverstand: zo lees ik regelmatig online dat je geen sudocreme mag smeren bij schimmeltjes en ook de opvang zei het. Maar ik heb het bij 2 verschillende huisartsen nagevraagd en zei zeiden beide dat schimmels niet van zink houden (wat in sudocreme zit). Succes 馃憦馃徎

2 jaar geleden

Hier ook Inotyol. Het enige dat echt helpt.

2 jaar geleden

Ja herkenbaar hadden wij vorige maand. Lag bijna open zo erg. Beste: in de blotebillen door de kamer heen laten spelen. Oftewel luier uit en frisse lucht. Verder dr swaab zinkzalf en daro zinkzalf zijn net wat sterker!

2 jaar geleden

Sudocreme kan pijn doen bij open billen dus vandaar dat ik 2 andere merken noem

2 jaar geleden

Reactie op FHWH

Sudocreme kan pijn doen bij open billen dus vandaar dat ik 2 andere merken ...
Dat is waar bij wonden kan sudocreme heel pijnlijk zijn

2 jaar geleden

Sint-janskruidolie help ook erg goed tegen luieruitslag

2 jaar geleden

Ik heb al 2x gehad dat de luieruitslag steeds erger werd en niet over ging ondanks drogen en bepanthen smeren. Beide keren was hij ziek en dus een lagere weerstand. Bleek het beide keren een schimmel te zijn. Misschien laten checken? Met schimmelzalf was het zo weg.

2 jaar geleden

Puntjes kunnen duiden op schimmel, (weet ik uit ervaring uit mijn werk, zorg) ik zou miconazolcreme bij de drogist halen en dit 2x per dag dun smeren. Elke verschoning even schoonmaken en droog deppen (niet wrijven!) met een hydrofiele doek. Als tip kreeg ik van de huisarts bij mijn zoontje bij de verschoningen tussendoor vaseline smeren zodat de urine er langs loopt. Als je het niet vertrouwd even naar de huisarts gaan met je kleine 馃槈

2 jaar geleden

Leenarts dermatoloog babyzalf dat heeft bij ons enorm geholpen en ik gebruik niets anders meer dan die zalf. 馃榾

2 jaar geleden

Wij gebruiken kokosolie. Dat werkt bacteri毛n- en schimmelwerend en is 100% natuurlijk. In bijv sudocreme zit best wel wat rotzooi. https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/146217-kokosolie-tegen-luieruitslag-en-schimmelinfecties.html https://vrijnatuurlijk.nl/billencreme/