5 Reacties
2 jaar geleden
Hey mama! Wat vervelend voor jullie zeg! Wij hebben hier ook alles geprobeerd, uiteindelijk hielp het dat we hetzelfde patroon aanhielden iedere avond, en een paar knuffels in bed hebben gelegd. Ze wil namelijk graag (iets of) iemand vasthouden als ze gaat slapen. Sindsdien lukt het haar steeds beter.
Ik weet niet of het de gouden tip is, maar wel succes!
2 jaar geleden
Ah dat klinkt vervelend!
Wij hebben ook echt eindeloos verschillende methodes geprobeert.
Wij hebben nu standaard een ritueel. We gaan eten, even een boekje lezen na het eten, douchen of in bad, fles drinken en naar bed. Hierbij doen we altijd standaard een slaapzak en dit vindt ze heerlijk. Ook hebben we een groot konijn in bedje liggen die ze vast houd. We vertellen haar dat we morgen weer leuke dingen gaan doen en dat ze nu lekker kan gaan slapen.
We merkten ook hoe rustiger wij zijn hoe sneller zij denkt, het is goed. Onze dochter begon al te huilen bij het opgaan van de trap. Sinds we dit elke avond doen merk ik dat ze het een plezier vind en vooral erg fijn!
Niet opgeven, als je eenmaal iets vind om aan vast te houden komt t goed ;) succes!
2 jaar geleden
Hier heeft uiteindelijk de ‘chair methode’ verschil gemaakt. Dus erbij zitten en constant herhalen ‘ga maar slapen’ ‘mama is bij jou’ ‘ga maar liggen’ etc. Duurde op het begin wel een uur en dat werd steeds minder. Mijn zoontje is nu wel weer vreselijk aan het slapen en wilt weer constant de borst maar het heeft een tijdje gewerkt 😅