46 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook eentje met dezelfde driftbuien. Laat inderdaad duidelijk merken als hij iets niet wilt. Ook inderdaad dat overstrekken en gillen met gebalde vuistjes. Gisterenavond inderdaad ook 2u in de weer geweest met hem omdat hij maar bleef krijsen krijsen zodra we hem in bed legden.

2 jaar geleden

Hier ook driftbuien. Alleen geen huilen als hij naar bed gaat maar is wel aan het uitproberen hij gaat gewoon een beetje zeuren in bed en als ik kom ik het over dan lacht ie weer😏

2 jaar geleden

Ja bij ons ook. Mijn andere kinderen hadden dat ook echte dreumesfase.

2 jaar geleden

Reactie op Sigis

Hier ook eentje met dezelfde driftbuien. Laat inderdaad duidelijk merken al ...
Hoe gaan jullie hier mee om? Wordt hij in de nacht ook wakker?

2 jaar geleden

Reactie op Mar0202

Hier ook driftbuien. Alleen geen huilen als hij naar bed gaat maar is wel a ...
Oh ze kunnen het toch goed uitspelen 😅 heeft hij het ook zo hard dat je hem niet even kan neerzetten of hij begint te huilen?

2 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Ja bij ons ook. Mijn andere kinderen hadden dat ook echte dreumesfase.
En heeft die fase lang geduurd? 🤣

2 jaar geleden

Deels herkenbaar. De nachten gaan gelukkig wel goed. Maar wat kan hij boos worden als iets niet mag. En dan heb ik het echt over de meest stomme dingen. Niet aan de kat mogen trekken. Niet mogen likken aan de poten van de hond 🤮 Even boos doen en daarna is hij alweer afgeleid 😂 Maar wat is het vreselijk.

2 jaar geleden

Gisteren ineens, toen ie moest douchen, op precies dezelfde manier als we al heel lang doen, helemaal hysterisch, echt heel boos... ben er zelf dus oprecht verdrietig van... doe zo m'n best en dan word ie zo boos 🥺

2 jaar geleden

M’n dochter heeft dit soms ook wanneer ik haar in de kinderwagen wil doen, flipt ‘m dan de pan uit en overstrekt zich helemaal. Als we eenmaal wandelen is ze het weer vergeten.. en daarnaast bij dingen afpakken, maar dat snap ik dan nog wel

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

En heeft die fase lang geduurd? 🤣
Ehm die fase ging over in de peuterpuberteit en daarna even rustig en toen ging hij naar school 😅

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Gisteren ineens, toen ie moest douchen, op precies dezelfde manier als we a ...
Heel herkenbaar! Hier wil ie ineens dus niet meer in bad, hij huilt hysterisch van zodra hij het bad nog maar ziet terwijl hij er vroeger zo van hield 😢

2 jaar geleden

Reactie op Mom161921

Ehm die fase ging over in de peuterpuberteit en daarna even rustig en toen ...
Oh jeetje!! Ik hoop dat hij toch wat kalmeert want dit is zooooo vermoeiend 😫

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Oh ze kunnen het toch goed uitspelen 😅 heeft hij het ook zo hard dat je he ...
Bij ons is het vooral als hij iets wil hebben en het niet mag gaat hij helemaal los

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Heel herkenbaar! Hier wil ie ineens dus niet meer in bad, hij huilt hysteri ...
Dat hadden wij dus al een tijdje geleden, dus toen zijn we over gegaan op douchen. Als we met z'n 2 thuis zijn dan kan mijn man m over pakken dus dan doucht ie op de arm, maar als ik alleen ben zit ie in de ikea eetstoel. Nou daar ging ie toch gister zo te keer dat ie gewoon met de stoel en al verplaatste...🤭

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Oh ze kunnen het toch goed uitspelen 😅 heeft hij het ook zo hard dat je he ...
Ja dat heeft hij ook of als hij iets wil hebben wat hij niet krijgt dan echt door blijven gaan.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Dat hadden wij dus al een tijdje geleden, dus toen zijn we over gegaan op d ...
Douchen hebben we nog niet geprobeerd maar kan idd wel een optie zijn! Hoe is hij verder? Kan ie zichzelf nog vermaken of heeft hij ooo huilbuien zoals de mijne van zodra je hem ergens neerzet ?

2 jaar geleden

Reactie op 19072021

Douchen hebben we nog niet geprobeerd maar kan idd wel een optie zijn! Hoe ...
Jazeker, gelijk huilend achter me een kruipen enz. Deels is t hier ook verlatingsangst hoor!

2 jaar geleden

Heel herkenbaar, hier ook. Denk ook in combinatie met verlatingsangst. Zet ik haar neer , huilt ze. Til ik haar op, is ze stil. Geeft ze aan weer te willen spelen, dus laat ik haar, huilt ze. Pakt ze haar loopwagentje en loopt ze zelf weg van me, begint ze te huilen. Loop ik weg, ook al is het 1 meter, dan huilt ze. En de driftbuien wanneer ze iets niet mag, zijn hier ook. Benoem vooral dat het niet mag, waarom niet en geef dan iets wat ze wel mag. Duurt vaak niet lang gelukkig. Maar de laatste twee dagen is het hangen en huilen echt extreem. En krijst ze het ook uit als ik haar in bed leg. En alleen bij mij want als ik er niet ben maar ze alleen is met papa of zoals vandaag bij de opvang dan is er niks aan de hand 😂. Wel een groot drama ook als ik weg ga 🙈

2 jaar geleden

Hier ook! Vooral vaak ook aan tafel. Ineens alles van tafel gooien: beker, bord, boterham. Of haar hoofdje tegen stoel gooien. Vaak heeft het hier te maken met dat ze het zelf wil doen, denk ik..of een boertje dat er zit aan te komen. Ook als ik autosleutels terug afpak. Pittig dametje, dag belooft! 😅

2 jaar geleden

Omg ik wou hier ook een topic over openen mygod wat wilt hij zij zijn zin krijgen zeg😱 en wat een driftbuien ineens... sta met mijn handen in het haar🤯