Zoals de titel het al aangeeft, mijn baby van 11 maanden krijgt ineens driftbuien! Het was iets waarvan ik dacht dat het pas later zou beginnen (peutergedrag ofzo), maar hij doet het nu al!
Wanneer we hem op het verschoonkussen willen leggen of op Speelmat zetten verkrampt hij helemaal, strekt zichzelf helemaal uit en begint hard te krijsen waardoor het onmogelijk is om hem in zit of lig houding te leggen. Wanneer je hem dan weer oppakt is er niets aan de hand.. hetzelfde met dingen waar hij niet mee mag spelen, soms grijpt ie ineens mijn sleutels ofzo en wanneer ik het afneem begint hij luid te roepen 😳. De maxicosi en vervoer in de auto is opeens ook een opgave :(.
De nachten gaan ook ineens veel slechter, van zodra we de kamer binnen gaan legt hij zijn hoofdje op mijn schouder (altijd al gedaan), beetje knuffelen en in bed.. alleen dat lukt dus niet meer, van zodra we hem er in leggen is het krijsen, krijsen, krijsen. En natuurlijk ook ‘s nachts. Hij wordt zo boos dat hij zichzelf aan de haren trekt. Eerst dacht ik dat het mss een oorontsteking of tandje was, maar dat is ondertussen al uitgesloten.
Welke fase is dit?! Ik had er nog nooit van gehoord. Nog mama’s bij wie hun baby’tje zo’n gedrag vertoont?