10 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk als ze overdag een tevreden baby is en voldoende voeding binnen krijgt het oke is snachts niet meer 't voeden.
Klinkt nu een beetje als gewenning/gewoonte en zonder lukt het haar niet.
Dit af te leren, maar is niet wat je hart zegt als ze ligt te krijsen ik weet het.
Wij hebben op een gegeven moment inderdaad minder voeding gegeven. Meer water dan poedermelk
Dus eerder vd borst af is dan al prima indd. Snap ook dat ze daar van gaat krijsen en je gaat twijfelen aan jezelf
Heeft ze misschien een speentje waar ze tevreden mee is?
(Probeer met je mee 't denken)
2 jaar geleden
Reactie op Lott-j
Ik denk als ze overdag een tevreden baby is en voldoende voeding binnen kri ...
Dankjewel voor het meedenken! Denk inderdaad dat het gewenning is om bij wakker worden aan de borst te willen of als ze enorm overstuur is dan ook.
Helaas heeft ze nooit een speentje gewild... Vanaf morgen is haar eigen kamertje ready en gaat ze daar slapen, in de hoop dat papa haar meer kan troosten als ik niet in de buurt ben. Ik denk dat zolang ik in de buurt ben of haar troost en ze mijn borst ruikt/ziet, het echt moeilijk gaat worden.
2 jaar geleden
Reactie op Cecii
Ik had deze tip ergens ooit gelezen: als troost de borst aanbieden en daarn ...
Zou het ook graag proberen maar helaas hebben we hier een speenweigeraar... Slaapt die van jou wel goed verder ondanks het geven van de borst? En bedoel je dat die van jou met deze temperaturen helemaal niet komt? 😂
2 jaar geleden
Reactie op Kimm-1991
Dankjewel voor het meedenken! Denk inderdaad dat het gewenning is om bij wa ...
Ja ken het van toen ik nog de borst gaf inderdaad.
Spannend naar haar eigen kamertje.
Het is even uitproberen wat werkt inderdaad. Al zegt je moeder hart iets anders als ze zo ontroostbaar is. Maar goede slaap is voor beide fijn.. al is het maar een deel vd nacht.
Ergens fijn geen speen op de langere termijn. Die van ons is er ook al vanaf gelukkig.
Hoop dat het je gaat lukken door te zetten en ze snel gewend zal raken. Of deze fase niet al te lang duurt.🤦🏼♀️
2 jaar geleden
Reactie op Lott-j
Ja ken het van toen ik nog de borst gaf inderdaad.
Spannend naar haar eige ...
Nou inderdaad, echt pittig als ze zo huilt... Probeer maar zo te denken dat het voor haar ook uiteindelijk fijner is als ze beter leert slapen. Maar 's nachts is dat moeilijk te bedenken als je al zo lang bezig bent 😅.
Inderdaad wel weer fijn dat we niks hoeven af te leren! Dankjewel 😊
2 jaar geleden
Reactie op Kimm-1991
Zou het ook graag proberen maar helaas hebben we hier een speenweigeraar... ...
Oh nee haha ik bedoelde mijn oogsterkte, ik kan mijn kind en het speentje nooit vinden in de nacht🤣. Ik heb ook een speenweigeraar, maar als die nog slaperig is (en als ik het kan vinden in het donker), dan valt hij er ook mee terug in slaap.
Heb je misschien lavendel olie geprobeerd?
2 jaar geleden
Ik heb expres de reacties niet gelezen want het is een heel persoonlijk en gevoelige keuze. Dus wat ik zal adviseren zullen andere misschien heel anders tegen kijken dus kies vooral wat voor jou werkt. Ik denk dat je het goed aanvoelt en je kindje het niet nodig heeft ivm honger. Troost is natuurlijk belangrijk maar de associatie met eten is denk ik niet handig. Dus langzaam aan idd afbouwen met een beetje drinken, even vasthouden knuffelen en lekker terugleggen. En bouw dit af ookal huilt ze zet door! Wij hebben nu ook dat ze vaker zich meld ivm verlatingsangst maar vaak is bij ons een kus en een aai nu voldoende. En ja soms is ze dan nog een half uur wakker/onrustig maar we houden ons voor dat slapen het meest is wat ze nu nodig heeft en niet dat wij haar wakker gaan houden met troosten omdat wij het moeilijk vinden.
Nogmaals sommige ouders zullen het juist zielig vinden om je kind een half uurtje te laten huilen maar wij merken dat we 's ochtends een heel gelukkig kind hebben. En ze knuffelt dan ook graag met ons, ik ben ervan overtuigd dat ik haar niets aan doe met onze aanpak..
2 jaar geleden
Reactie op Cecii
Oh nee haha ik bedoelde mijn oogsterkte, ik kan mijn kind en het speentje n ...
Oh zo 😂 helaas werkt dat bij ons ook niet, ook wel een aantal keer geprobeerd maar ze laat zich helaas niet foppen haha.
Nee lavendel olie hebben we nog nooit geprobeerd. In bad toevoegen bedoel je dan?
2 jaar geleden
Reactie op FHWH
Ik heb expres de reacties niet gelezen want het is een heel persoonlijk en ...
Bedankt voor het delen! Juist fijn om dit te lezen, de reacties geven eigenlijk alleen maar meer motivatie om door te zetten en haar geborgenheid op een andere manier te geven dan met de borst 😊