20 Reacties
2 jaar geleden
Is ze niet te moe s avonds voor het eten? Wat als je het omwisselt? S middags warm eten en s avonds een boterham?
2 jaar geleden
Reactie op babyboy6-6
Is ze niet te moe s avonds voor het eten? Wat als je het omwisselt? S midda ...
Komt meestal net uit haar kleine slaapje voor het avond eten.
2 jaar geleden
Hier thuis wilt ze ook geen warm eten, tenzij ze het zelf kan pakken om te eten. Ze wilt niet meer gehapt worden maar zelf eten. Misschien kan je dat proberen
2 jaar geleden
Reactie op Déshayro en Yazmine
Hier thuis wilt ze ook geen warm eten, tenzij ze het zelf kan pakken om te ...
Ook geprobeerd. Word het fijn geknepen en daarna op de grond gegooid.
2 jaar geleden
mijn dochter deed dat een tijdje. uit eindelijk bleek het dat het kwam omdat ze geen honger had. nu geeft ik om 1200/1230 een goede lunch en dan evt om 1500 2 maisvingers en nu at ze alles weer op om 1700 misschien kun je dat proberen
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, eet eigenlijk alleen potjes olvarit goed, of zoete aardappel gemengd met andere groenten. Misschien ligt 't aan de geboortedatum 😉 (die van mij is ook van 2 juni). Ik merk wel dat ie nu in een sprong zit en op dit moment echt slecht eet, ook z'n brood is drama op 't moment. Daarnaast is ie super aanhankelijk en kan hij zich slecht vermaken.
2 jaar geleden
Hier is avondeten ook ineens drama. De eerste paar happen gaan goed en daarna lijkt ze er een sport ervan te maken zelf de lepel te willen pakken. Ze is dan ook erg brommerig en huilerig. Fruit, brood en fles gaan goed. Maar toch vind ik het vreemd, omdat avondeten nooit een drama was. Alles ging er makkelijk en smakelijk in. Is het bij jullie altijd al drama geweest?
2 jaar geleden
Reactie op M3nS
Hier is avondeten ook ineens drama. De eerste paar happen gaan goed en daar ...
Ja vanaf het begin. Heb super veel hulp gehad van de opvang met fruit en brood. Dat gaat nu super. Alleen de groente/aardappels en vlees wil ze absoluut niet eten.
2 jaar geleden
Reactie op M3nS
En wat gebeurt er als je savonds fruit en/of brood geeft? Gewoon om even te ...
Dan eet ze dat gewoon op.
2 jaar geleden
Mijn dochter is altijd al een wat moeilijkere eter. Dronk naar flessen al slecht en bleef qua groei achter. Ik heb heel veel geprobeerd. Maar hanteer nu beetje de tactiek van wij bepalen wanneer en wat er aangeboden wordt. Zij bepaald of ze het eet en hoeveel.
Ik merk dat ze als ze bv verkouden is de melk goed drinkt en vast eten minder maar merk nu ook dat ze gaat compenseren. Als ze savonds slecht eet, dan eet ze in de ochtend naar pap beter enz.
Voor ons werkt het om er dus heel chill in te blijven staan.
Heeft even geduurd hoor voordat ik het kon. Maar het lijkt wel alsof het beter gaat sinds ik het losgelaten heb.
2 jaar geleden
Reactie op Mariianne_MilouLiva
Dan eet ze dat gewoon op.
Je zou kunnen proberen om groente met wat fruit te combineren. Of het wat los te laten. Aan de ene kant denk ik ook, als ze echt honger hebben eten ze heus wel. Zolang ze niet midden in de nacht wakker wordt van de honger, maar gewoon lekker doorslapen heeft er toch niemand last van dat ze savonds amper/minder eten?
2 jaar geleden
Ik ben blij dat je dit topic hebt aangemaakt, loop namelijk precies tegen hetzelfde probleem aan met ons dochtertje (is één week jonger, van 9 juni). Zoete aardappel en spinazie ging een klein beetje op één gegeven moment, maar ze was twee weken terug flink ziek en nu wil ze weer echt helemaal niks ☹️ Wat ik wel merk is dat ze ons eten reuze interessant vindt, dus laatst gaf ik haar een paar hapjes van onze spaghetti en dat vond ze heerlijk, maar weet niet of dat echt al kan.. was met rode pesto en daar zitten natuurlijk wel meer kruiden enz in. Ga nu maar proberen wat meer babyproof gerechten te maken en haar dan met ons mee te laten eten, misschien dat ze er dan intrapt..
2 jaar geleden
Hier ook ineens geen warm eten meer willen eten, gaat er ook in knijpen en hij heeft nu net geleerd het weer uit te spugen, potjes geeft hij van over, alleen paar stukjes aardappel gaan erin maar vlees en groente helemaal niks meer. Zal wel weer een fase/sprong zijn maar wil wel graag dat hij elke dag iets van groente binnenkrijgt 😅
2 jaar geleden
Onze kleine eet savonds ook minder goed ineens. Hij is ook wel heel erg verkouden al paar dagen. Echt snotverkouden met hoesten enz. Heel sneu.. Denk ook dat het daar aan ligt. Ik geef meestal na het warm eten een beetje volle yoghurt met een klein drupje diksap erin. Is denk ook lekker voor zijn keeltje die koude yoghurt. Dat gaat er altijd prima in namelijk haha
2 jaar geleden
Dit hebben wij ook..
Ik heb besloten het los te laten..
Elke avond proberen we het..
Ene dag wil ze wel ons eten, andere dag niet..
En als ze niets wilt krijgt ze toch echt een boterham van mij.. Dat is namelijk het enige wat ze wel wil 😅
2 jaar geleden
Tipje, van Ella’s kitchen heb je zakjes met groente en fruit erin. Het is niet helemaal groente, maar zo krijgt die van mij toch iets aan groente binnen. Soms probeer ik ook verse kleine stukjes groente en bijv. Aardappel maar dat is dan ook maar 1 of 2 hapjes en dat is het dan.. daar heb je dan voor gekookt haha🙈 Gewone groentepotjes moet die van mij niks van hebben.
Dus voor nu meestal zo’n ella’s kitchen zakje dan eet tie tenminste iets s’avonds. Ik koop ze wel vaak ergens in de aanbieding, want het is wel aan de prijzige kant.
2 jaar geleden
Wat bij ons hielp was om haar alles zelf te laten ontdekken. Dus niet aanbieden via een lepeltje, maar bijv gewoon wat worteltjes, (zoete) aardappeltjes etc voor haar neerleggen. Het heeft even geduurt en was op het begin vooral kliederen, maar uiteindelijk is ze (zelf) gaan eten.