20 Reacties

één jaar geleden

Ik weet hoe je je voelt.. Heb je al een slaapcoach geprobeerd? Bij ons was de methode 'gecontroleerd laten huilen' de oplossing.

één jaar geleden

Reactie op MamaToBe11

Ik weet hoe je je voelt.. Heb je al een slaapcoach geprobeerd? Bij ons was ...
Nee, heb nog geen slaapcoach geprobeerd.. ben me er ondertussen wel in aan het verdiepen..

één jaar geleden

Ach wat vervelend, ik weet hoe slopend het is. Kan het niet nog sprong 10 zijn? Mijn zoon is ook bijna 1,5 en de nachten zijn echt rampzalig geweest de laatste weken, het gaat net sinds dit weekend pas weer wat beter… Loopt ze al? Vaak gaan ze dan ook beter slapen… Ik hoop voor je dat deze fase snel voorbij gaat… sterkte en hou vol 💖

één jaar geleden

Reactie op Lisa-Jess

Nee, heb nog geen slaapcoach geprobeerd.. ben me er ondertussen wel in aan ...
Kijk eens op nacht angsten. Ook wel night terror in het Engels. Ons meisje word ook wel eens wakker na een uur/1.5 uur. En is dan helemaal van de wereld en reageert niet.

één jaar geleden

Gecontroleerd laten wenen zou ik persoonlijk niet doen, het werkt, maar pakt het probleem niet aan. U kind stopt met wenen omdat er niet ingegaan word op zijn/haar noden. Ik zou eerder u kind laten onderzoeken (amandelen, neuspoliepen, vocht achter de oren,...). Of zoals er gezegd werd, de venijnige sprong.

één jaar geleden

Is dit altijd al zo of is het plotseling?

één jaar geleden

Reactie op Bijnamoedervan2

Is dit altijd al zo of is het plotseling?
Dit is nu alweer ruim een half jaar zo, daarvoor ging het misschien Max 2 maand goed.. en daarvoor net zo..

één jaar geleden

Goh wat zwaar, als ik je verhaal goed begrijp wordt ze (telkens) na een uurtje overstuur wakker in de avond/nacht? Hoe ziet jullie dag er ongeveer uit qua ritme (eten en slapen)? Zou het kunnen dat je kindje niet moe genoeg is in de avond? Wij merken dat wanneer onze zoon veel prikkels heeft gehad en zijn energie kwijt heeft kunnen raken (klimmen, stoeien, lopen, rennen etc) dat hij in de nacht beter (door)slaapt. Heb helaas ervaring mee en dus ook geen tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

één jaar geleden

Ik leef met je mee, het vreet energie en is zo vervelend.. onze zoon slaapt sinds hij 14 maanden is erg slecht. Overdag nooit problemen met slapen. We zijn nu bezig met de chair methode erg zwaar de eerste week maar consequent zijn. Zat maandag nacht met tranen in mijn ogen 🥹

één jaar geleden

Reactie op NinaLu

Ach wat vervelend, ik weet hoe slopend het is. Kan het niet nog sprong 10 z ...
Ik denk dat het misschien deels te maken heeft met de sprong.. echter volgens de oei ik groei app heeft ze deze al gehad.. helaas is het al een hele lange periode zo.. lopen doet ze nog niet echt, af en toe wat stapjes.. bedankt voor je lieve berichtje!

één jaar geleden

Reactie op Mariianne_MilouLiva

Kijk eens op nacht angsten. Ook wel night terror in het Engels. Ons meisje ...
Ik zal het is opzoeken! Bedankt voor je tip!

één jaar geleden

Reactie op Bijnamoedervan2

Is dit altijd al zo of is het plotseling?
Dit is al een hele lange periode zo.. ze is nu bijna 1,5 jaar oud & denk dat ze ongeveer 4 maand van haar korte leventje goed geslapen heeft & de rest niet..

één jaar geleden

Reactie op estelerr_

Goh wat zwaar, als ik je verhaal goed begrijp wordt ze (telkens) na een uur ...
Ja klopt! Ze doet hele korte slaapjes om het maar zo te zeggen de gehele nacht door. Voornamelijk heel veel verdriet.. onze dagen zijn bijna altijd hetzelfde. Op de zelfde momenten eten; zelfde moment naar bed.. smiddags slaapt ze meestal van 12-2 & gaat daarna weer naar bed rond 18:45/19:00.. krijg dan wel echt de signalen dat ze moe is.. & gaat ook zonder problemen liggen & het eerste kleine stukje slapen..

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Ik leef met je mee, het vreet energie en is zo vervelend.. onze zoon slaapt ...
De chair methode? Die ken ik niet.. kan je me daar meer over vertellen? Ik vind het zo lastig.. zowel voor haar als voor mezelf..

één jaar geleden

Bij ons hielp een slaak coach ook en ook hier gecontroleerd laten halen en white noise helpt echt bij ons

één jaar geleden

Reactie op Lisa-Jess

De chair methode? Die ken ik niet.. kan je me daar meer over vertellen? Ik ...
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hoe-werkt-de-chair-methode/ Wij maken wel gebruik van een matras… kan echt niet uren lang naast zijn bedje zitten s’nachts in de koud. Ik heb oordoppen gekocht en ben er dus naast gaan liggen. Maandag van 22:30 tot 01:00 dus er naast gelegen, boos dat hij was huilen krijsen slaan.. echt frustratie dat ik hem er niet uit haal. Hij heeft nachten tussen ons in geslapen ik wil dit echt niet meer, slaap hierdoor onwijs slecht omdat hij bijna op mij ligt en hij wordt ook van alles wakker.. vannacht wel doorgeslapen maar bij ons is het meestal 5 vd 7 nachten zwaar😢

één jaar geleden

Wij hebben cry it out gedaan, ik weet dat het voor vele echt een no go is maar het geeft daadwerkelijk resultaat. Die chair methode werkte bij ons echt niet aangezien ze dan nog wist dat wij in de kamer waren. Het is 4 nachten ontzettend zwaar geweest. Maar scheelt ons inmiddels maanden geen slaap.. succes, hopen dat het snel weer goed komt!

één jaar geleden

Reactie op CDMM

Wij hebben cry it out gedaan, ik weet dat het voor vele echt een no go is m ...
Ohja, wij gebruiken ook white noise

één jaar geleden

Zo herkenbaar die periode hebben wij ook 15 maanden lang gehad! Wij zijn uiteindelijk naar magnetiseur gegaan en dat hielp enorm! Al waren het hier ook oorontstekingen die de boosdoener waren achteraf....