Hallo mama’s,
Zijn hier ouders met een kindje die last hebben van een informatieverwerking stoornis? Onze zoon heeft vermoedelijk last van een SI stoornis. Wij zitten nog volop in onderzoek maar ik moet zeggen dat het me behoorlijk onzeker maakt.
Even in het kort:
Onze zoon is 2 jaar oud, hij is vanaf de geboorte al veel aan het huilen en reageert op alles heel extreem. Kan erg slecht emoties reguleren en is vaak ontroostbaar, wat lijkt op volledige paniek. Verder is het een vrolijk, extreem druk en ondernemend jongetje, die erg slecht luistert en heel erg een eigen willetje heeft en vooral bij mama wil zijn. Wat het voor mij extra zwaar maakt. Hij eet erg slecht. Het enige wat hij eigenlijk eet is brood, wat hij dan echt propt in zijn mond. Verder eet hij niet zelfstandig en moeten wij hem een potje voeren met afleiding van een liedje op de iPad! Mee eten met de pot doet hij al helemaal niet en hij weigert nieuwe dingen te proeven. Is heel beperkt in wat hij eet. Wanneer we ergens met hem heen gaan bijvoorbeeld de kinderboerderij wil hij bij het eerste wat hij leuk vindt blijven staan en wanneer we hem optillen en meenemen naar het volgende dier wordt hun extreem boos. Alsof hij heen verband kan leggen dat er nog andere dingen zijn. Hij is al een heel GGZ traject doorgelopen en autisme is eigenlijk uitgesloten.
Nu ben ik eigenlijk benieuwd of er ouders zijn die ervaring hebben met een kindje die een SI stoornis heeft. Of dat er SI therapeutes op dit forum zitten die me meer kunnen vertellen over wat dit betekent voor de toekomst voor ons en onze zoon. Kan het verbeteren? Of gaat hij hier overheen groeien met de juiste begeleiding?