19 Reacties

2 jaar geleden

Vaseline smeren na het schoonmaken, dit zorgt ervoor dat het minder vast plakt!

2 jaar geleden

Watjes en water is wel het advies vanuit de huisarts. Een verkoudheid kan behoorlijk zijn!

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook een paar weken gehad. Het “vastgekoekte” in de wimpers haalde ik weg met wattenschijfje + babyolie.

2 jaar geleden

geef je nog borstvoeding? drupje moedermelk deed hier wonderen.

2 jaar geleden

Schoonmaken met verse kamille thee op een watje! Wij hebben dit gehad vlak na de geboorte. Gekookt water, borstvoeding etc. geprobeerd niets hielp, alleen de kamille thee!

2 jaar geleden

Reactie op Babygirljune

Schoonmaken met verse kamille thee op een watje! Wij hebben dit gehad vlak ...
O dan ga ik dat morgen proberen

2 jaar geleden

Reactie op Bijnamoedervan2

geef je nog borstvoeding? drupje moedermelk deed hier wonderen.
Nee helaas niet.. heb inderdaad ook gelezen dat dat echt een wondermiddel is

2 jaar geleden

Reactie op fl1994

Wij hebben dit ook een paar weken gehad. Het “vastgekoekte” in de wimpers h ...
Kan dat geen kwaad ?

2 jaar geleden

Gekookt water af laten koelen en dat gebruiken met een gaasje en zo schoonmaken.

2 jaar geleden

Via de huisarts kan je een zalf krijgen voor de oogjes.

2 jaar geleden

Wij hadden dit laatst ook!.. Wat goed hielp? Herbruikbare wattenschijfjes.. die zijn zooo zacht en ik heb ze gewoon vd action.. En soms met een wattenSTAAFJE.. Als na 5 dagen niet over is adviseert de huisarts om langs te komen. Dag 5 was het bij ons over 😅

2 jaar geleden

Mijn huisarts zei dat je van de neus AF moet wrijven ipv naar de neus toe. Hij zei dat je dan steeds de snot "terug" duwt en de traanbuisjes weer verstopt raken. Als je het van de neus af wrijft krijg je het er beter uit.

2 jaar geleden

Fucitalmic zalf! Wondermiddel

2 jaar geleden

Reactie op RomyBr

Kan dat geen kwaad ?
Heb het niet in de ogen gedaan, alleen op huid en wimpers.

één jaar geleden

Pfff het is hier zo erg. Iemand nog tips!. We hebben al een zalfje van de huisarts, maar dat net te denken zal het helpen als ze een beetje schuin ligt zodat hij vocht niet ophoopt

één jaar geleden

Zwitsal shampoo! Watje met gekookt water, met zwitsal shampoo. Tip gekregen van de verloskundige en werkt super goed

één jaar geleden

Reactie op Boy or Girl

Pfff het is hier zo erg. Iemand nog tips!. We hebben al een zalfje van de h ...
Zou echt verse kamillethee proberen!

één jaar geleden

Zwitsal shampoo heb ik gebruikt toen het hier zo erg was.

één jaar geleden

• Ik vul dan een bakje met watjes en giet daar gekookt water over. Die gebruik ik dan (als het afgekoeld is natuurlijk) om schoon te maken, elke keer -en elk oog- een nieuwe. En zelf je handen wassen na elke schoonmaak. • Speelgoed goed schoonmaken en in quarantaine. En dan laat ik alleen makkelijk schoon te maken speelgoed staan. En maak dat elke avond schoon. • Elke dag het beddengoed verversen. Dochter heeft het al regelmatig gehad, en mag hiermee ook niet naar de opvang. Maar met bovenstaande dingen zijn we er met 2/3 dagen vanaf!