15 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Baby3juni
Dit advies nog nooit gehoord. Heb je ook een lactatiekundige gesproken?
Tot ...
Het probleem is dat mijn bekken heel slecht zijn en ik de hele dag heel duizelig ben. Ben pas al out gegaan, dus vandaar het advies. Ik kan gewoon niet aan de vraag van mijn lichaam voldoen. Heb al geprobeerd iedere anderhalf uur te eten, maar zelfs dat maakt geen verschil. Vandaar dat het advies gegeven is.
2 jaar geleden
Reactie op Baby3juni
Maar dat is met een lactatiekundige besproken? Zou zonde zijn anders..
Nee, maar vraag me af of die wat tegen die duizeligheid kan doen. Zal eens contact opnemen.
2 jaar geleden
Reactie op peanut1713
Nee, maar vraag me af of die wat tegen die duizeligheid kan doen. Zal eens ...
Nee maar wel of als je stopt het dan beter gaat worden. Ik vraag het mij af namelijk.
Zou zonde zijn als je stopt en je daarna geen verandering merkt en je dus voor niets bent gestopt
2 jaar geleden
Reactie op Baby3juni
Nee maar wel of als je stopt het dan beter gaat worden. Ik vraag het mij af ...
Dat is zo, geniet ook echt nog volop can het voeden. Wilde ook minimaal een jaar volhouden, zodat ik geen gezeur zou hebben met opvolgmelk.
Maar als ik toch stop; hoe belangrijk is opvolgmelk die laatste maand vraag ik me dan af🙊
2 jaar geleden
Reactie op peanut1713
Dat is zo, geniet ook echt nog volop can het voeden. Wilde ook minimaal een ...
Dat ligt eraan hoeveel je kindje daarnaast ook eet. Maar ook dat kan je goed met een lactatiekundige bespreken.
Ben blij dat ik het gezegd heb. Twijfelde wel want krijg vaak mensen over mij heen maar het zou inderdaad zo zonde zijn als jullie er nog zo van genieten en natuurlijk is je eigen gezondheid ook heel belangrijk 🤎
2 jaar geleden
Gefeliciteerd! 🥰 wat een lastige keuze he!
Ik heb hetzelfde aan de hand qua zwangerschap en klachten, maar ook met verminderde productie daarbij, dus na overleg met de lactatiekundige en alles op een rijtje gezet nu toch over aan het stappen. En dat doet enorm veel pijn, maar is voor ons nu ook goed. (Blijf ik nog even tegen mezelf zeggen..)
Mocht je toch moeten/willen overstappen, wij gebruiken de opvolgmelk van Kabrita (geitenmelk) en dat accepteert de kleine goed.
Plantaardige opties ken ik niet. Bij de natuurwinkel/ecosupermarkt navragen?
Succes en fijne zwangerschap 🤗
2 jaar geleden
Reactie op peanut1713
Dat is zo, geniet ook echt nog volop can het voeden. Wilde ook minimaal een ...
Ik wilde rond de tien maanden geen borstvoeding meer als baby en heb niks vervangends gekregen. Dat was toen nog niet. Het advies is van wel tot één jaar, maar ik geloof er niet zo in dat na die 1e verjaardag alles ineens zo veel anders is. Heb je niet toevallig nog een kleine voorraad in de vriezer?
Het hangt er denk ik ook heel erg vanaf hoeveel je kindje al eet.
En ik zou ook eens een 2e advies vragen, hier waren de eerste weken ook duidelijk het hardste werken voor mijn lichaam. Ik vraag me af of borstvoeding het verschil gaat maken. En ik denk dat het kindje in je buik wel pakt wat hij nodig heeft net als bv bij een hg zwangerschap.
2 jaar geleden
Contact gehad met lactatiekundige, die geeft aan dat ze het een moeilijke kwestie vindt en niet weet wat ze erover moet zeggen. Meer omdat zij ook niet durft te zeggen of er iets verandert als ik stop met de borstvoeding.
Wel gesproken over opvolgmelk en zij gaf inderdaad aan wat ik hier ook regelmatig terug krijg; als hij goed eet, dan is het niet perse heel belangrijk.
Vind het zelf ook gek, tot 1 jaar wordt overal panisch over gedaan en vanaf 1 jaar kan ineens alles…
2 jaar geleden
Reactie op peanut1713
Contact gehad met lactatiekundige, die geeft aan dat ze het een moeilijke k ...
Ik denk dat niemand dat met zekerheid kan voorspellen. Een zwangerschap vraagt veel van je lichaam en borstvoeding ook. Onze baby drinkt nog steeds best veel en ik eet na 10,5 maand nog steeds als een bootwerker zonder aan te komen. Je zou misschien nog 1-2 weken minder borstvoeding kunnen geven, aanvullen met flesvoeding en kijken of dat scheelt?
En anders., ik snap dat je het jaar graag wil volmaken, bijna 10,5 maand is ook heel mooi. Je zou kunnen uitzoeken wat er precies mis is met gewone melk voor 1 jaar (volgens mij is het iets van te weinig ijzer en vet en teveel eiwit) en kijken of je dat met voeding op kan vangen (bv wat meer peulvruchten, noten(pasta), advocado, vette vis etc.). Ik denk ook niet dat de behoefte zo snel zo anders wordt. Het is rond deze periode ook super verschillend per baby hoeveel vast voedsel ze eten en hoeveel melk ze drinken.