20 Reacties
2 jaar geleden
Mijn meisje van bijna 9 maanden eet nog geen brood. Ze vind het helemaal niks. Alleen maar leuk om in te knijpen en mee te gooien. Van alles geprobeerd met beleg. Maar tot nu toe geen succes.
Vanaf maandag gaan we in samenspraak met de opvang meer bezig met brood.
De ene is sneller dan de anders. Maak me er zelf niet zo druk om.
2 jaar geleden
Brood al getoast en dan in reepjes aangeboden zodat ze het zelf kan pakken en in haar mond stoppen? Onze dochter bleef maar kokhalzen, maar sinds het getoast is stopt ze het een soort tussen haar kaken alsof ze erop kauwt. Of als er iets van pindakaas of margarine zit sabbelt ze erop.
Nog steeds gaat het de ene dag beter dan de andere. Maar als ze er trek in heeft eet ze bijna een heel broodje op 🙏🏼
2 jaar geleden
Hier gaf ik vooral in eerste instantie alleen de korsten uit t vuistje zodat ze het eraf kon sabbelen.
stukjes van het midden van het brood plakte als 1 grote bal tegen haar gehemelte.
Nu sinds deze week eet ze er Philadelphia light op en gaat het heel goed. Ze eet nu makkelijk een hele boterham ook de binnenkant in kleine stukjes.
2 jaar geleden
Dit werkte hier goed als alternatief (kleine oudjes) en banaan. Daar mee oefent ze en hierdoor gaat brood ook steeds beter. Succes
2 jaar geleden
Reactie op Lele89
Brood al getoast en dan in reepjes aangeboden zodat ze het zelf kan pakken ...
Oh fijn! Ik heb laatst wentelteefjes geprobeerd. Geen succes. De ‘harde’ stukjes wilde ze niet eten en begon te huilen. Pindakaas vindt ze heerlijk, sabbelt ze graag eraf of kneed het lekker in haar hand.
Ik zal een korstje nog even proberen!
2 jaar geleden
Bij ons gaven ze de tip om het stukje brood in de wangzak te stoppen. Het blijkt dat een baby dan gestimuleerd word tot het heen en weer halen van het brood en dan vaker kauwt. Bij mijn dochter werkt het, hoewel het ook nog weleens plakt hoor ☺️ ik denk dat je dat altijd kan blijven voorkomen😊
2 jaar geleden
Ik gaf te kleine stukjes..
Nu krijgt ze grote stukken en dat vind ze veel makkelijker kauwen..
Nu heeft ze ook echt iets te kauwen i.p.v. dat het plakt idd..
Ohja en pindakaas mèt boter, plakt veel minder.
2 jaar geleden
Reactie op KimH89
Hier inderdaad pindakaas mét boter!
Oh, het kan ook te klein zijn? Om het m ...
Hahaha nou soms word ik wel raar aangekeken..
Totdat mensen het zien en zien hoe goed ze dan eet..
Sinds ik grotere stukken geef eet ze er 2x zoveel van..
Eerst was het een kwart boterham en met de grote stukken opeens een halve boterham..
En na verloop van tijd at ze een hele boterham..
Ze kauwt er wel lang op.. maar nu is het kauwen en niet 100 pogingen doen om het te kunnen kauwen..
Proberen kan geen kwaad lijkt me 😉