19 Reacties
5 jaar geleden
Dit is precies iets wat ik wilde gaan posten vanavond. Ik heb dan nog niet zo veel bloedingen gehad maar mijn eerste bloeding was op 12+5 en dat was een heftige ook! Het gutste eruit. De paniek zat er goed in. Alles bleek inderdaad goed te gaan. Na wat echo’s in de opvolgende dagen erna werd er gekeken naar mijn placenta, deze lag niet laag wat toch een opluchting was.
Bij de laatste echo die week werd er een ‘blauwe plek’ gezien. Dit zou de bloeding hebben veroorzaakt. Ik moest rust houden en als de bloeding stopte kon ik langzaam dingen weer doen. De bloeding stopte 4 dagen later (waarvan de laatste 2 dagen enkel bruin bloed verlies was). Ik heb nog 3 dagen weinig gedaan. Nu ben ik op dag 4 eventjes naar de winkels gegaan voor een kleine boodschap. En daar was het weer... Nu weer opnieuw alles bekijken. Ik heb afgelopen zaterdag nog een goed echo gehad en mag woensdag ochtend weer even kijken.
De angst is vreselijk.
5 jaar geleden
jahoor bij al mijn zwangerschappen gehad maar deze is erg bijzonder het ziekenhuis kwam erachter na allemaal testjes dat ik gewoon iedere maand op dezelfde dag 4 dagen achter elkaar ongesteld word. terwijl ik bijna 13 weekjes zwanger ben.🍀 de baby heeft er geen last van alleen ik😅
5 jaar geleden
Pff ja ik ook regelmatig, vanmorgen bij de gynaecoloog geweest. Echo helemaal goed, lekker spartelende baby en niks van bloed te zien in de baarmoeder. Baarmoedermond wel heel gevoelig, maar zag er verder goed uit. Ze hebben voor de zekerheid twee uitstrijkjes genomen, bloedde meteen heel erg (en nu nog steeds😑). Als er uit die uitstrijkjes niks komt (wat bij de meeste vrouwen zo is), dan moet ik het gewoon doen met het feit dat ik een hele gevoelige baarmoedermond heb.. er wordt bijna nooit een oorzaak gevonden namelijk. Denk dat het bij jou hetzelfde verhaal is, maar zou altijd contact opnemen met de vk als je je zorgen maakt😘
5 jaar geleden
Ik heb zelf ook een paar keer helder rode bloedingen gehad. 2 keer spontaan en 2 of 3 keer na gemeenschap. Het begon rond week 6 en laatste was rond week 9.5. Het is iedere keer schrikken, hopelijk blijft het nu weg. Ben nu 11 weken. Baby ziet er goed uit, voor de rest is er niets bijzonder gevonden.
5 jaar geleden
Ik heb zelf vanaf week 8 bijna iedere dag bruin bloedverlies afentoe is het ook helderrood. Ben vandaag 13 weken zwanger en gister had ik weer helderrood bloedverlies. Terwijl we afgelopen donderdag nog een goede termijnecho hebben gehad en alles goed was met de baby en de baarmoeder. Uitstrijkje ook al gemaakt en alles was goed. Na elk rood bloedverlies een echo gehad op die van gister na en elke keer was alles goed met de baby. Ik word er ook heel onzeker en bang van, nu ik gister geen echo heb gehad ben ik zo bang dat er iets fout is terwijl het alleen maar met afvegen is en al die andere keren ook alles goed was. Het is gewoon eng maar ze kunnen niks vinden waar het vandaan komt
5 jaar geleden
Reactie op NS1990
Ik heb zelf vanaf week 8 bijna iedere dag bruin bloedverlies afentoe is het ...
Wat een onzekerheid he 😕 het blijft moeilijk om te geloven dat alles goed zit ondanks dat de echo's altijd goed zijn. En wat jij ook zegt; als er een oorzaak is dan kun je het daar tenminste op afschuiven. Een gevoelige baarmoedermond is volgens mij niet echt vast te stellen. Ik plan voor mijn eigen gemoedsrust ook meerdere pret echo's. Dat helpt vaak even tot ik weer bloedverlies heb..
5 jaar geleden
Ik heb ook met week 5, 6 en 7 bloed gehad. Met week 5 zelfs dikke stolsels, dat was zo ontzettend eng. Toen met 7 wk echo gehad, baby zat gelukkig wel in. Dokter zei dat er stolsel zit die of er uit kan komen of opgelost word. Ik mocht niks zwaar tillen en geen gemeenschap hebben. Nu 11 weken en het gaat goed, overmorgen termijn echo.
5 jaar geleden
Reactie op Lauuu90
Wat een onzekerheid he 😕 het blijft moeilijk om te geloven dat alles goed ...
Ja het blijft heel moeilijk. Gelukkig vangen ze me in het ziekenhuis wel goed op en zijn ze heel begripvol. Een gevoelige baarmoedermond is bij mij ook niet vast gesteld of überhaupt gezegd dat dat een mogelijkheid is. Heb jij veel bloedverlies elke keer? En hoeveel weken ben je nu zwanger?
5 jaar geleden
Reactie op NS1990
Ja het blijft heel moeilijk. Gelukkig vangen ze me in het ziekenhuis wel go ...
Nee het is echt minimaal bij mij. Heel iets bij afvegen en daarna niks meer. Elke keer een echo gehad (soms zelfs direct) en er is niks te zien. Ik ben morgen 13 weken zwanger. Wel ligt mijn placenta erg laag dus daar zou het van kunnen komen maar denk zelf ook een gevoelige baarmoedermond..
5 jaar geleden
Ook ik heb al meerdere keren bloedverlies gehad. Variërend van lichtroze tot helder rood met kleine stolsels. Ben vandaag precies 12 weken. Vorige week een goede echo gehad, het hartje gehoord en de kleine flink zien bewegen.
Mijn vk gaf aan dat ik een grotere kans op bloedingen heb omdat ik vanwege astma vaatverwijdende medicatie gebruik. Misschien ook van toepassing op andere mama's?
Met deze kennis in mn achterhoofd en wetende dat mijn baarmoedermond sowieso gevoelig is (na seks vaak al licht bloedverlies als ik niet zwanger ben) probeer ik me niet te druk te maken.
5 jaar geleden
Hier is het weer terug. Heb het 2 weken gehad (week 5 - 7) door een bloeduitstorting. Die was daarna gelukkig weg. Maar nu 5 dagen geleden wat bloedverlies gehad, in het weekend alleen roze/bruin en vandaag weer helderrood. Zo echo. Gelukkig 5 dagen geleden hartje gehoord, dus de verloskundige denkt dat alles helemaal goed zit.