5 Reacties

2 jaar geleden

Fijn dat je dit topic start! Ik heb precies dezelfde vraag. Hier van donderdag t/m zondag buikgriep. Eerste twee dagen heftig spugen en verder diarree en toen spugen ophield begon de koorts. Hij was echt verzwakt. Nu weer koortsvrij, maar inderdaad drinken gaat nog steeds in kleine beetjes. Max 100 ml. En groente en fruit houdt hij z'n mond stijf voor dicht. Ik was al bang dat het kwam doordat we hem toen hij slap was gedwongen hebben om te drinken. Maar als ik dit bij jou zo lees is het misschien dus wel normaal en moeten we gewoon nog even geduld hebben...🤷‍♀️ sterkte iig en ik hoop dat je kleintje snel weer de oude is

2 jaar geleden

Hi, wij hadden twee weken geleden buikgriep. Twee dagen moest hij overgeven en diarree en juist wanneer hij dat niet meer deed, dronk hij bijna niks meer. Alleen in de ochtend en avond dronk hij 100 cc, ik maakt mij toen ook zorgen, maar uitdroog verschijnselen moest ik goed in de gaten houden. Hij bleef alert en vrolijk en spelen, dus gelukkig. Maar het duurde dus echt wel 4 dagen voordat hij weer wat meer ging eten en drinken. De huisarts vertelde dat, dat normaal is, zijn maag moet weer wennen aan grotere hoeveelheden. Dus ik hoop dat jou kindje ook weer langzaam opbouwt. Sterkte!

2 jaar geleden

En kleine beetjes is dus al fijn, die van ons dronk echt alleen maar in de ochtend en avond. Ik denk 3 dagen maar 200 cc per dag. Dus 4 a 5 keer 90 cc is al fijn. Ik dacht toen ook, komt dit wel weee goed? Maar uiteindelijk dronk hij steeds meer en uiteindelijk na een week heel veel, toen leek het wel alsof hij het aan het inhalen was.

2 jaar geleden

Reactie op Astrid Mellema

En kleine beetjes is dus al fijn, die van ons dronk echt alleen maar in de ...
Oo dat vind ik heel fijn om te horen! Dankjewel voor je reactie. Bij ons ook precies zo dat hij eigenlijk pas echt slechter ging drinken toen het spugen en de diarree weg waren. Nou gelukkig, natuurlijke reactie van hem dus.

2 jaar geleden

Reactie op JGG123

Fijn dat je dit topic start! Ik heb precies dezelfde vraag. Hier van donder ...
Dankjewel! Voor jullie ook veel beterschap. Ben echt blij dat we hier ervaringen kunnen uitwisselen :)