20 Reacties
5 jaar geleden
Ik lees nu net weer ergens anders dat het niet afhankelijk is onderzocht. Maar dat een arts dit een keer zelf heeft onderzocht. Dus deze theorie wordt niet echt ondersteund door andere artsen en ziekenhuizen ik weet niet of het klopt... Grappig is het wel haha.
https://www.healthline.com/health/pregnancy/ramzi-theory#what-is-it
5 jaar geleden
Bij mijn eerste kindje klopt die dan niet. Is een meisje en bij de eerste echo met 7 weken lag ze links boven
5 jaar geleden
Je kan vanaf 12 weken wel de nub theorie toepassen.. die heb ik een paar keer toegepast. Bij mijn eigen dochter en van ander vriendinnen en die klopte wel... maar dan moet je wel een goede echo hebben
5 jaar geleden
Reactie op Pan-Pan
Dan zou die toch juist wel kloppen als je de foto links onderin gebruikt? D ...
Ik bedoel
Links hoe je tegen de foto aankijkt dus was bij mij foto 1
5 jaar geleden
Net mijn eerste echo gehad!! Het hartje klopt 😍😍😍 8 weken! Wat denken jullie aan de hand van de theorie? Ik zie hem of haar vooral in het midden liggen?!! 😂

5 jaar geleden
Reactie op Denisedj
Hier is al een groot algemeen topic over “ramzi” heet tie. Daar kan je je f ...
Ik kan die niet vinden?
5 jaar geleden
https://www.google.be/amp/s/gezonderleven.com/ontdekt-het-geslacht-van-je-baby-met-de-ramzi-methode/amp/
Ik heb dit gevonden, leuke theorie!!
5 jaar geleden
Toevallig dat dit topic nu wordt geopend, ik heb hier vanmorgen namelijk allemaal dingen over zitten opzoeken haha. Maar hoe ik het begrijp (ook op dat andere grote algemene topic gelezen), is het zo dat je moet kijken waar je placenta ligt ten opzichte van het kindje. Je ziet op vroege echo’s nog geen placenta, dus dan moet je kijken naar waar het dooierzakje ligt.
Inwendige echo: placenta/dooierzakje links = meisje, rechts = jongen
Uitwendige echo (is in spiegelbeeld): placenta/dooierzakje links = jongen, rechts = meisje
Volgens die theorie zou ik denken dat ik een meisje krijg, want dooierzakje ligt rechts en het is een uitwendige echo. Maar ik weet het ook allemaal niet zeker, dus als iemand wat anders denkt, hoor ik het ook graag 😊