15 Reacties

2 jaar geleden

Onze zoon slaapt bij ons in bed en valt dus met ons in slaap. Dit is niet ideaal maar het werkt wel.

2 jaar geleden

In de maxi cosi ook snachts met mijn arm er bij anders slaapt meneer niet meer 😪is hier tegenwoordig de situatie al 3 weken lang pff

2 jaar geleden

Ons dochtertje (13 maanden) sliep heel moeilijk overdag (werd vaak na 30 minuten alweer wakker) en viel vaak ook alleen wiegend in slaap, en dan maar hopen dat ze in slaap bleef bij het neerleggen. Dat was enorm stressvol! Ik weet niet of dit herkenbaar is voor je, of dat je met zelfstandig slapen iets anders bedoelt (bijvoorbeeld alleen bij jou in bed?). Of dat je bedoelt: zelfstandig in slaap vallen? Hoe dan ook heb je wellicht wel wat aan deze tip: want hier is het is 100% goedgekomen! Mijn gouden tip zou zijn om bureauvanslaap te volgen op instagram, of naar hun website te gaan. Ze geven op instagram heel veel tips (gratis). En ik heb hun methode gebruikt (die moet je dan kopen). En los daarvan reageert ze altijd heel snel als je haar een berichtje stuurt, en denkt dan ook echt met je mee. Ons dochtertje kon na een paar dagen overdag zelf in slaap vallen (je blijft er dan wel bij in het begin, tot ze in slaap is), toen kwamen er weer sprongetjes en konden we het niet doortrekken t/m de nacht. Maar na die sprong bleven we op aanraden wel volhouden en toen werd het fantastisch: we kunnen haar nu in bed leggen en ze blijft liggen, ze blijft rustig en valt in slaap. En als ze niet direct in slaap valt, dan is ze meestal nog even aan het spelen of aant frunniken met dr bedknuffeltje. Heel soms moet ze huilen, maar dat is vooral een kort protest van een minuut ongeveer en vindt ze haar speentje of knuffeltje en dan wordt ze rustig. Echt waar, het geeft zoveel rust! Ik ben echt megablij! Hoop dat je wat aan deze tip hebt, en vooral ook, dat het dus echt wel kan, ookal lijkt het nu uitzichtloos. Het komt echt goed!!

2 jaar geleden

Reactie op Stephanie34

In de maxi cosi ook snachts met mijn arm er bij anders slaapt meneer niet ...
oh nee! was dat altijd of nu ineens?

2 jaar geleden

Reactie op Sunny85

oh nee! was dat altijd of nu ineens?
Dat is nu sinds 3 weken

2 jaar geleden

Onze zoon valt met ons in slaap (wel snel 5-10 min ofzo) en als hij slaapt leg ik hem over in z’n eigen bedje. Zelfstandig is idealer maar ja ik denk maar zo: hij is nog maar 1 jaar en hij “moet” nog zoveel in z’n toekomstige leven en blijkbaar heeft hij ons nog even nodig. Elk kind gaat uiteindelijk wel zelf slapen vroeg of laat.

2 jaar geleden

Mijn eerste zoontje kon ook niet zelfstandig slapen, nadat ik snuggle en Dreams had aangeschaft is het veranderd. Bij de 2de meteen begonnen met snuggle en dream en hij heeft nooit slaap problemen gehad!

2 jaar geleden

Hoelang heb je bepaalde slaapmethodes geprobeerd? Want het duurt bij sommige kindjes wat langer dan een paar dagen voor ze het doorhebben

2 jaar geleden

Wij hebben haar laten huilen zonder er naar toe te gaan eerst was dit echt lang maar het is elke dag minder geworden. Ik weet dat veel mensen hier geen voorstander van zijn maar niks hielp meer en ik werd er zelf ook helemaal gek van om continu te wiegen of autorijden of bij ons slapen wat ze dus uiteindelijk ook niet meer wilde. Nu huilt ze zichzelf soms nog in slaap maar dat duurt dan maar een klein half uur op het ergste moment. Soms word ze wel eens wakker in de nacht omdat ze haar tut eruit heeft gegooid, dan wacht ik tot ze weer uitgehuild is en leg ik snel de tut in haar bed.

2 jaar geleden

Reactie op CDMM

Wij hebben haar laten huilen zonder er naar toe te gaan eerst was dit echt ...
Zolang je kindje zichzelf niet in slaap huilt en compleet overstuur is, is er niks aan de hand denk ik zo. Wij hebben ook wel eens periodes als we hem neerleggen dat ie meteen weer rechtop gaat zitten of staan en begint te jengelen. Maar ik doe ons ritueeltje, zeg altijd dat ik hem weer kom halen straks of morgen en ik sluit de deur. Binnen een paar minuten slaapt ie. Nog nooit problemen gehad. Wij hanteren een kort maar krachtig slaapritueel. Dat werkt ook super goed. Maar als je kindje even huilt, dat is niet erg hoor. Je merkt inderdaad na een paar dagen dat het steeds beter gaat. Er elke keer naartoe gaan als je al een kreetje hoort houdt slechte slaapassociaties in stand lijkt me. Maar ieder kindje is anders natuurlijk. Sommige hebben echt heel veel last van verlatingsangst bijvoorbeeld.. Dan is het wel heel zielig

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Zolang je kindje zichzelf niet in slaap huilt en compleet overstuur is, is ...
Gaat hier echt niet helaas... word echt hysterisch huilen, blauw aanlopen, adem inhouden, blinde paniek... zo sneu (maar ook kei vermoeiend 🙊)

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Gaat hier echt niet helaas... word echt hysterisch huilen, blauw aanlopen, ...
Oeh dat is een ander verhaal dan :( Zulke dingen zijn niet leuk nee.. Zowel voor je kindje als voor jou niet

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Zolang je kindje zichzelf niet in slaap huilt en compleet overstuur is, is ...
Ja precies dat ben ik helemaal met je eens! Bij ons huilt ze maar is ze niet overstuur. Dat word ze pas als we ons gezicht laten zien🙈 doen we dat niet is ze zo vertrokken

2 jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Oeh dat is een ander verhaal dan :( Zulke dingen zijn niet leuk nee.. Zowel ...
Nee, is echt heel vervelend. Eindstand is eigenlijk altijd bij ons, zeker nu ie heeft uitgevonden hoe ie uit zn ledikant moet klimmen 🥴

2 jaar geleden

Reactie op Stephanie34

Dat is nu sinds 3 weken
O jeetje, dat lijkt me ook vermoeiend! Sorry ik heb er geen ervaring mee. Maar t lijkt me zo lastig voor jullie, dus even een hart onder de riem. Misschien zit ie in een sprongetje waardoor hij het spannend vindt om alleen te zijn...? Hoop vooral dat het niet te lang duurt! Alle goeds!