18 Reacties
2 jaar geleden
Wat doet hij het dan goed zeg!
Mijn dochtertje is geboren met 36 weken. Officieel dus ook prematuur maar wel een heel groot starts verschil met 30 weken zwangerschap… Ze is geboren met 2800gr en 48cm. Ze is nu ruim 15 mnd en 78cm en 8,3kg. Loopt ook niet zelfstandig maar wel overal langs!
2 jaar geleden
Mijn zoontjes zijn met 28 weken geboren en wogen beide nog geen kg. Nu wegen ze bijna 10 en 11.5 kg en kunnen beide los staan. De ene brabbelt er de hele dag op los de ander nog wat minder, maar merk dat ze allebei superveel snappen!
Heel trots ☺️
2 jaar geleden
Wat leuk ☺️. En wat goed al die positieve verhalen! Mijn dochter is geboren met 32 weken. Ze loopt al een week of 6 aan een hand (of 1 vinger…) maar los durft ze nog niet, begint lekker te brabbelen en weet sommige dierengeluiden. Gaat echt heel goed. Zo fijn na al die zorgen! Ze is nu 76cm en 9,6kg :)
2 jaar geleden
Hier een meisje geboren met 36+5, randprematuur dus. Wel dysmatuur met haar 2260gr en 44cm destijds.
Inmiddels 15.5mnd, bijna 9kg en +-74cm. Ze startte 1.5wk geleden met de eerste losse stapjes en gaat supersnel want loopt nu al de halve kamer los door, superleuk!
2 jaar geleden
Mijn dochter is met 34 weken geboren, gecorrigeerd nu 15 maanden.
Ze is nu zo'n 74cm en 9 kilo.
Ze kan goed zelfstandig lopen en brabbelt heel veel maar qua echte woorden is het toch vooral mama haha.
Oh en ze heeft sinds een week of 2 door dat ze nee kan schudden🤭
2 jaar geleden
Luke is met 33.5 geboren. Woog toen 2485.
Is inmiddels zo'n 80 cm en woog in juni 12.5 kilo 🤭 Hoeveel het nu is weet ik niet, maar sinds hij is gaan turbo-kruipen is hij wat slanker geworden haha.
Doet het super goed! Loopt langs alle meubels, maar nog niet los. Kletst lekker, maar papa is wel echt z'n favoriete woord: bij voorkeur noemt hij alles en iedereen papa (ook mama 😭) Zegt overigens wel mama 🥰
Of het komt doordat hij prematuur is weet ik niet, maar hij heeft heel snel 'problemen' met zn ademhaling. Veel hoesten, piepen en raspen. Volgende maand een afspraak met de kinderarts, misschien heeft zij er iets over te zeggen :-)
Al met al een fantastische jongen die het heel goed doet 💙💙
2 jaar geleden
Reactie op Tyna
Haha bij ons is het vooral veel papa.
Dat zou ik voor de verandering zo af en toe ook wel eens makkelijk vinden😂
2 jaar geleden
Hier een zoon geboren op 24 juni '21 met precies 35 weken. Toen 2840 gram en 50cm. Vandaag 12,8kg en 86cm. Erg lange jongen! Hij doet het heel goed, hoefden na een half jaar niet meer terug te komen bij de kinderarts. Hij is veel aan het brabbelen, kruipt ontzettend snel, loopt langs meubels en achter een karretje. Niet aan de hand of los, dat durft ie nog niet (of geen interesse..). Ik vind dat soms nog wel lastig, had ergens wel verwacht dat ie al zou kunnen lopen. Ik weet dat we mogen corrigeren maar zou willen dat het niet nodig was. Hij is nu ongecorrigeerd 15 maanden, gecorrigeerd bijna 14. Hij gaat écht vanzelf wel lopen (hij loopt nl wel zelf los de trap op), ik moet gewoon nog wat geduld hebben. Verder is het een heerlijk vrolijk ventje! 🥰
2 jaar geleden
Reactie op SanneBraams
Hier een zoon geboren op 24 juni '21 met precies 35 weken. Toen 2840 gram e ...
Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Onze dochter is met 39+0 geboren, ook op 24-06 en loopt ook nog niet hoor. En die is niks niet prematuur.
Ik denk dat je super trots mag zijn. 🥰 En dat lopen komt vanzelf wel! Ook al ben ik ook wel een beetje ongeduldig hoor. 🤣
2 jaar geleden
Hier een jongen geboren op 9 april met 29 weken en 2 dagen. Inmiddels ca. 80 cm en 11 kilo.
Was snel met omrollen, kruipen en optrekken. Nu al maanden een “stagnatie”, en is het vooral staan en overal langslopen maar nog niet los stapjes zetten. We wachten het rustig af..
Wel veel met woordjes bezig; auto, trekker, woef woef, bal, papa, mama, poesje, broodje enz. Zo leuk.
Morgen toevallig weer controle UMC, weer hele tijd geleden.
2 jaar geleden
Reactie op Love3
Wat heerlijk dat het zo goed gaat! Onze dochter is met 39+0 geboren, ook op ...
Aah mooie datum 😉
Ik ben inderdaad enorm trots op m, hij doet het vanaf het begin eigenlijk al heel goed. En jaaa hier dus ook ongeduldig. En soms denk ik; oeh zou ie het niet al moeten kunnen of ligt het aan zn vroeggeboorte?
Ik heb in mn omgeving twee jongens die 3 weken schelen (allebei voldragen en in oktober worden ze 1 jaar). De oudste doet net een beetje aan billenschuiven (maar niet kruipen), de jongste staat en loopt al overal langs. Soms aan de hand. Zo verschillend dus! Voor mij een bevestiging dat echt ieder kindje het op zijn/haar eigen tempo doet en het allemaal wel goed komt 🥰