20 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is van 9 juni en vorige week was zijn hoofd omtrek is 47,1 cm en zijn gewicht was 7940 en hij is 69,6 cm lang.
Hij is mijn derde en de kleinste van het stel zijn tweede broer was met deze leeftijd 10,5 kg 74,4 cm en een hoofdomtrek van 46,8 cm.
De oudste was 10,35 kg 75 cm en een hoofdomtrek van 48,3.
Alle drie mijn kinderen hadden een andere hoofdomtrek met 1 jaar.
2 jaar geleden
Geen zorgen hoor. Hier ook een mini. 1 jaar vandaag, ook een “klein” hoofdje en niet heel erg lang.
Komt vanzelf.
2 jaar geleden
Wat zei het consultatiebureau toen je je zorgen uitte?
Ik vind het persoonlijk wel weinig maar dat komt omdat mijn zoontje met 5 maanden al over dat gewicht was en op die hoofdomtrek zat (wel iets kleiner, 71 cm) maar dat zegt helemaal niks over jouw kindje!
Alle kindjes groeien op hun eigen tempo, heb je verder reden tot zorg of is de ontwikkeling verder gewoon normaal?
2 jaar geleden
Ons zoontje is 78cm en 9,3 kilo. Net 1 geworden. Hoofdomtrek niet eens onthouden maar was gewoon gemiddeld. Ons zoontje is vooral erg dun voor zijn lengte, maar elk kindje is anders. Het is nu al beter in verhouding dan eerst, toen was hij 8,3 kilo en al 76cm. Alles trekt vanzelf bij.
2 jaar geleden
Volgende week 1 jaar;
- 79 cm
-9100 gr
-44 cm
Hij is heel smalletjes en klein hoofdje voor ze lengte.
Maar wat zegt het cb? Maken die zich ook zorgen dan? De een groeit ook gewoon sneller dan de ander he. Wij zijn bv allebei heel lang, dus was te verwachte dat hij dat ook zou worden. Ik zal gewoon even evt je zorgen uiten maar als er echt zorgen waren hadden ze je wel doorverwezen. Wat ik al zei, elk kindje groeit ook op ze eigen manier 😊
2 jaar geleden
Mijn dochter word volgende week 1.
Lengte: 72.5 cm
Gewicht: 7960 gram
Hoofdomtrek: 45 cm
Ze vonden haar te klein maar ik zelf ben 1.58 dus ik maak me er niet druk om
2 jaar geleden
Net bij het consultatiebureau geweest
Hoofdomtrek: hoefde niet meer
Lengte: 77 cm
Gewicht: 11160 gram 🤭
Lekker speklapje dus 💙 Hij is trouwens van 12 mei, prematuur, 25 juni a terme datum
2 jaar geleden
Mijn zoon word zaterdag 1.
Hoofdomtrek kregen ze niet voor elkaar 😅
Hij was 78cm en woog 10,5kg.
2 jaar geleden
Mijn zoon is van 25 juni en was twee weken geleden 11.5 kg 81cm en een hoofdomtrek van 49,7 cm... Maar hij was bij geboorte al 56 cm en 5.5 kg. Dus denk niet dat je het zo kan vergelijken 😊
2 jaar geleden
Dochtertje van 10 juni hier en gewogen en gemeten op 13 juni. Ze was 70.5 cm, 8.4kg en hoofdomtrek van 43.5cm 😊 dus ook zeker onder de gemiddeldes maar ze groeit netjes op haar eigen curve en dat is het belangrijkste.