39 Reacties
5 jaar geleden
7.5 is wel aan de hoge kant. Ik denk dat het daarom in de gaten gehouden word. Vanaf 8 spreken ze normaal van hoog.
5 jaar geleden
Bij een zwangerschap zijn de waardes anders. Ik heb de vorige zwangerschap zwangerschapsdiabetes gehad. Ik moest me toen vaak zelf prikken. Toen was het dat nuchter ik onder de 5,3 moest zitten en 2 uur na de maaltijd moest ik onder de 7 zitten. Wat heb je toen ontbeten als ik vragen mag?
5 jaar geleden
Reactie op Mom161921
Bij een zwangerschap zijn de waardes anders. Ik heb de vorige zwangerschap ...
Ja achteraf wel veel suikers denk ik.
1 snelle jelle minder suiker
1 smoothie aardbei, bosbes, yoghurt.
Toen om de tijd te doden op de koffie geweest bij mn schoonzus, koffie met suikertje en een klein cupcakeje....
Nu heb ik net 2 boterhammen op met een gebakken ei en een glas water en moet dan om 14.30 weer prikken
5 jaar geleden
Het is tijdens de zwangerschap noodzakelijk te streven naar een bloedglucosespiegel tussen: nuchter 4.5-5.5 mmol/l en na de maaltijd <6.5 mmol/l
5 jaar geleden
Ik had aan het begin van de zwangerschap ook een te hoge suiker, moet nu regelmatig prikken. Nuchter moet ik onder de 6.0 blijven en 2 uur na het eten onder de 6.8, zo niet moet ik insuline spuiten. Ik wordt regelmatig gebeld om te kijken of de waardes niet te hoog zijn. Ik heb wel gemerkt dat elk zieken huis weer net met andere waardes rekent. Dus wat ik zeg geldt voor mij, maar kan bij jouw ziekenhuis net anders zijn.
5 jaar geleden
Reactie op June16
Ja achteraf wel veel suikers denk ik.
1 snelle jelle minder suiker
1 smoot ...
Ja je moet vooral ook uit kijken voor de verborgen suikers net zoals een smoothie of sap kan veel fruit suikers bevatten wat je suikerspiegel ook omhoog gooit. Als je een stuk fruit eet zitten daar vezels in en deze zorgen er voor dat je suikerspiegel stabiel blijft. Hopelijk is het allemaal goed. Ik kon de zwangerschapsdiabetes gelukkig onder controle houden met een dieet en hoefde geen medicijnen te slikken.
Alleen moet ik nu wel twee keer een suikertest doen met een suikerdrankje dat is weer minder.
5 jaar geleden
Ik had mijn waarde laten prikken 2 uur na de lunch (dus dan ontbijt en lunch al gehad) en waarde was 4,3 .. volgende controle staat wel het bespreken van een 3 puntscurve op de standaard lijst maar verwacht dat ik daar niet veel mee zal hoeven
5 jaar geleden
Een goede bloedsuiker voor 's ochtends als u nog niet gegeten heeft is: tussen 4,5 en 8 mmol/l. We noemen dat de nuchtere bloedsuiker. Na het eten gaat uw bloedsuiker omhoog. Een goede bloedsuiker voor 2 uur na het eten is: lager dan 9 mmol/l.
5 jaar geleden
Reactie op romy 123
Mijn suiker was erg laag, na het ontbijt prikte ik 2.9
Dat is wel echt laag. Heb je dat met een arts besproken?
5 jaar geleden
Reactie op Nienke1987
Een goede bloedsuiker voor 's ochtends als u nog niet gegeten heeft is: tus ...
Dit zijn echter niet de waarden waar de verloskundige/gynaecoloog/diabetesverpleegkundige naar streven in de zwangerschap. De glucose moet dan 2 uur na het eten onder de 6,8 mmol/I zijn
5 jaar geleden
Mijne was 3.6 (niet nuchter), aan de lage kant dus. Let goed op als ik duizelig wordt en heb altijd dextrose in huis.
Moet sowieso met 27 weken een suikertest doen omdat mijn vader diabetes type 1 had.