17 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg

2 jaar geleden

Hier ook 5.(30) elke dag. Eerste powerbap is tussen 7&7.30, tweede dut rond 10u en derde dut om 14u. Al maanden aant proberen om hem langer te laten slapen maar lukt me maar niet

2 jaar geleden

Reactie op Alasse87

Hier ook 5.(30) elke dag. Eerste powerbap is tussen 7&7.30, tweede dut ...
En hoe lang zijn de dutjes dan?

2 jaar geleden

Ik volg ook even! Hier helaas hetzelfde

2 jaar geleden

Hier niet om 5 wakker maar altijd 6uur. Hier red die het tot 9/9.30. Ik heb hier wel een paar weken strijd mee gehad en af en toe nog steeds maar ik ging elke 2dagen oefenen om hem 15min langer op te laten. Nu slaapt die van 9.30 tot 10. Daarna wakker blijven tot 12/12.30 is wel te doen omdat die dan fruit/brood/fles krijgt. Als die van 12/12.30 goed slaapt tot minimaal 14.30 en max 15.30 gaat die niet meer naar bed maar begint zijn nacht om 18.15 dit ben ik nu aan het rekken met steeds 15min later tot 7 uur Hij is ook wel eens om 14u wakker en dan doet die nog een dutje van 16.45 tot 17u. Als ik jullie verhaal zo hoor, heeft die te veel slaapjes waardoor die snachts minder moe is dus eerder wakker. Hopelijk heb je er iets aan. Ik gebruik trouwens de schema's van slaaptipsvoorbabys. Heb ook het online boek gekocht en dit hielp Hier enorm goed.

2 jaar geleden

Reactie op Arie1234

En hoe lang zijn de dutjes dan?
Die eerste rond 7u ongeveer 30min max 45. Dan van 10-11 en dan ongeveer 14-15.30/16u. Bedtijd dan 19u.. Maar ik vrees dat ik het vroege wakkerworden door die powernap van 7u in stand hou, dat hij zijn nacht zo verderzet. Maar langer wakkerhouden lukt echt niet. Ook geprobeerd dan tot 9u al wakker houden maar 4u aan een stuk is niet doenbaar.

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Hier niet om 5 wakker maar altijd 6uur. Hier red die het tot 9/9.30. Ik he ...
Klinkt als een fijn ritme! Thanks voor je tips. Slaaptipsvoorbabys is idd heel handig, maar ook met al hun tips blijven we aanmodderen met zijn dutjes. Helaas!

2 jaar geleden

Reactie op Alasse87

Die eerste rond 7u ongeveer 30min max 45. Dan van 10-11 en dan ongeveer 14 ...
Ik begrijp het! Hier heeft te lang wakker houden ook echt geen zin, want dan wordt hij er niet gezelliger op en slapen gaat dan ook alleen maar slechter. Lastig he... we blijven doorpuzzelen en proberen ;)

2 jaar geleden

Hier ook, dan geef ik haar een fles en valt ze nog even in slaap. 1e slaapje tussen 10 uur half 11. En dan rond 12 uur wakker. 2e slaapje rond 3 uur. Die duurt verschillend van 3 kwartier tot anderhalf uur. Zo red ze het tot 7 uur savonds.

2 jaar geleden

Is het mogelijk om zodra je kindje wakker is een fles te geven zoals bij een nachtvoeding en dan terugleggen? Die van ons slaapt dan vaak nog een uur en dan kom je wel beter uit met het schema.

2 jaar geleden

Mij werd verteld dat je geen melk of eten voor een bepaalde tijd (bijvoorbeeld 7 uur) moet aanbieden, alleen water. En de dutjes dan langzaam verschuiven.

2 jaar geleden

Echt een serieuze, geïnteresseerde vraag, Waarom wil je dit ritme voor je kindje maken? Wanneer je kindje s ochtends zo vroeg wakker is, wil je kindje dan ook meteen uit bedje of kan je je kindje nog even laten liggen? Hier hebben we ons eerst ook echt vast gehouden aan de "voorgeschreven" wakker tijden. Hier kreeg ik zoveel stress van, dit werkte voor ons kindje niet. Toen hebben we gedacht, we gaan ons kindje volgen. Hij is toen zelf van 3 naar 2 dutjes gegaan. Wel wordt die van ons pas rond 7u wakker (soms later) en laten we hem vaak nog even liggen. Hij ligt dan te spelen met zijn knuffeltje en speendoekje. Na zijn fruithapje gaat hij naar bed. Ene keer slaapt hij een uur, soms 2. En in de middag gaat hij na zijn fles naar bed. Ook dan is het wisselend hoelang hij slaapt. S avonds krijgt hij tussen 18u en 19.30 zijn laatste fles. We kijken echt naar zijn signalen om naar bed te gaan. Iedere dag is hierdoor wel wat anders, maar voor ons en vooral voor die kleine, werkt dit. Op dagen dat we weg moeten, dan maken we hem wel eerder wakker, en dan gaat hij eerder voor zijn volgende dutje.

2 jaar geleden

Volgende week is het zomertijd. Dus wellicht nog even afwachten wat z'n ritme dan doet? Wij hadden afgelopen week een extreem vroege vogel (05:15) en zijn begonnen met hem in bed te laten als hij wakker wordt en de dag pas later te starten. Het is niet de bedoeling dat hij hysterisch wordt maar beetje huilen en jammeren mag. Eerste dag was hij 05:15 wakker, tot 05:40 beetje jammeren. Toen maakten we de fout door er heen te gaan voor speen. Krijsen. Ben er bij gaan zitten en shushen. Bleef huilen en om 06:10 toch gevoed. Dit was woensdag op donderdag. Nacht later werd hij al 05:40 wakker! Niet naar toe gegaan en om 06;00 viel die weer in slaap na 20 min huilen/jammeren tot 07:00. Vannacht werd hij om 06:00 wakker en toen laten liggen en voor half 7 (wilde hem half 7 eruit halen) viel die weer in slaap tot 07:30. Dat was niet helemaal de bedoeling maar we vonden het niet erg op zaterdagochtend. Heel benieuwd hoe dat vannacht gaat. Het voelt naar, geef ik eerlijk toe. Vind het niet fijn hem te laten huilen en heb er wel beetje moeite mee. Maar veel vriendinnen gesproken en gelezen en dit toch maar geprobeerd want 05:15 elke ochtend is echt te vroeg. Wij gaan al om 21:00 slapen😅 (sinds z'n 8 maanden slaapregressie). Het lijkt wel goed te werken dus hoop dat na het weekend hij in het juiste ritme zit! Verder is z'n schema 09:30-10:00 dutje 13:00/13:30 - 14:30/15:00 dutje 18:30/19:00 bedtijd

2 jaar geleden

Niet teveel overanalyseren. Het is een baby, geen robot. Is dat laatste dutje echt een strijd waard? Wat gebeurt er als je je niet al te strict aan vaste wakkertijden houdt, maar gewoon kijkt wanneer hij moe is en hoe de dag loopt? Ga je zelf ook elke dag om dezelfde tijd naar bed en word je dan om dezelfde tijd weer wakker? Ik niet, dus dat verwacht ik ook niet van mijn kind.

2 jaar geleden

Hier ook al een hele poos een vroege vogel (4:45-5:15). Gelijk voeden hielp hier niet met weer in slaap vallen, laten liggen lukt ook niet ivm huilen. Heb wel vaak geprobeerd zo lang mogelijk op zijn kamer te blijven met nachtlampje aan en zijn flesje zo ver mogelijk tot 7:00 uur te rekken (tenzij hij echt dorst had natuurlijk). Eerste wakker tijd was 2 uur en heb dat elke keer een beetje (onbewust) gerekt tot 2,5 en nu soms zelfs tot 3 uur. Op een gegeven moment deed hij weleens zo een lange dut dat een derde dut te kort op bedtijd zou zijn. Nu zitten we over het algemeen op 2 dutjes per dag met wakkertijden van 2,5-3,5 uur. 4 uur is net iets te lang merk ik. Misschien kun je als je kleintje echt een derde dut nodig heeft deze wat vervroegen? Overgaan op 2 dutjes heeft niet perse voor later wakker worden gezorgd. Merk wel dat onze zoon ong max 10 uur kan slapen in de nacht. Hij word alleen wat later (5:15) wakker als hij in de nacht langer wakker is gebleven na een fles 😅 maar dit is trouwens ook niet altijd het geval. Ik wacht op de zomertijd, hopelijk gaan we dan vanzelf mee 🤞

2 jaar geleden

Reactie op Mandela

Echt een serieuze, geïnteresseerde vraag, Waarom wil je dit ritme voor je ...
Dank voor je reactie! En ik snap je vraag. Het komt eigenlijk doordat hij vaak naar de opvang/oma gaat en ik merk dat ze, vooral bij de opvang, graag vasthouden aan een ritme. Als dat ritme er (een beetje is), voel ik me ook wat zekerder. Zijn moeheidssignalen zijn namelijk moeilijk te lezen, wat het voor een ander lastig maakt te zien wanneer hij moe is. Maar idd... het zorgt ook bij mij voor de nodige stress. Thanks voor deze reminder. Ik ga het proberen wat meer los te laten!

2 jaar geleden

Ik lees vaak de tip dat je zou kunnen proberen om een overbruggingsdutje aan te bieden ‘s ochtends van 10 minuten. Daarna kun je het ritme oppakken.