26 Reacties
4 jaar geleden
08.30 uur wakker - meteen fles en daarna even spelen en knuffelen
10.00 uur slaapje 1 in bed
12.00 uur wakker ongeveer, flesje en daarna spelen en knuffelen
13.30 uur slaapje 2 in bed
15.30 uur wakker ongeveer, flesje en daarna lekker spelen en knuffelen. Vaak is ons mannetje nu wat langer wakker.
18.00 uur slaapje 3 in bed
18.45 uur meestal wakker, lekker in bad, pyjama aan, nog even knuffelen en dan de laatste fles en naar bed rond 19.30 uur.
Dit is ons schema zo'n beetje. Ons mannetje is van 28 juni, dus bijna 5 maanden. Als we op pad zijn dan ziet het schema er ongeveer hetzelfde uit alleen dan slaapt hij vaak wat korter (hazenslaapjes).
4 jaar geleden
Ik volg het slaapschema van slaaptipsvoorbabys.nl
Ik heb de slaapgids aangeschaft hier staan voorbeeldroutines in. Mijn kleine is 4,5 maand, en sinds 4 mnd doet die 3 dutjes.
Ons schema
+/- 7:00 wakker
9:00-10:00/10:15 slapen
12:00-14:00/14:15 slapen
16:00-17:00 slapen
19:00 slapen
Er staan ook voedingsschemas in hun slaapgidsen, maar ik geef volledig bv op verzoek.
4 jaar geleden
Hier doet ze al vanaf ongeveer 3 maanden 3 slaapjes, sinds ze naar de kinderopvang gaat eigenlijk? Ongeveer van 8.30-10.30 12.30-14.30 en 16.30-18.00, en dan dus 20.00-6.30. En als ik vrij ben/weekend, gaat ze na de fles van 6.30 weer gelijk in bed. En slaapt dan tot ongeveer 10.00/10.30 (volgende fles), zodat ik ook nog even verder kan slapen hahah.. 🤓
Flessen om 6.30 10.30 14.30 en 18.30. Fruit/groente etc. doen we nog niet.
4 jaar geleden
Reactie op G_F
Gaat dat niet automatisch wanneer ze er aan toe zijn?
Dit ja.
Ik volg geen schema, doe alles op verzoek, en het ging vanzelf. Rond 5 maanden denk ik. Nu is ze ruim 5,5 maand en komt het zelfs al wel eens voor dat ze aan 2 (lange) dutjes genoeg heeft
4 jaar geleden
Ons zoontje heeft nooit 4 slaapjes gedaan denk ik 😂 qua flessen hebben we echt een strak schema maar slapen is elke keer anders, overdag dan. Hij wordt meestal tussen 6 en 7 wakker en dan krijgt hij 210cc. Zo door om 10:30/14:30/18:30 en na die laatste fles gaat ie naar bed en slaapt hij door.
Ochtend dut en middag dut verscheelt qua tijd maar duurt nooit langer dan 2 uur achter elkaar. Vandaag twee slaapjes, soms drie
4 jaar geleden
Reactie op G_F
Gaat dat niet automatisch wanneer ze er aan toe zijn?
Ging hier ook vanzelf inderdaad.
Maar jeejtje wat slapen de baby’s lang hier in de reacties 😱 #jaloers
Hier alles op verzoek maar ongeveer ziet het er zo uit, met wakkertijden die variëren van 1,5 tot 2,5 uur.
Wakker tussen 8 en 9
Flesje
dutje 1 -35 min
Fruit hapje
Flesje
Dutje 2 -2 uur
Groente hapje
Flesje
Dutje 2 -20 min
En dan rond 7 uur weer flesje en naar bed
Rond 23:00 droomvoeding
Tussen 03:00 en 06:00 nog ergens een nacht voeding
4 jaar geleden
Ons meisje doet ineens maar 2 slaapjes per dag. In de ochtend rond 10 uur een kort slaapje van 45 minuten en smiddags rond 1 tot 3/15:40.. maar ze word dan natuurlijk rond 17 uur weer moe en dan ligt ze vaak rond half 6 alweer op bed tot de volgende ochtend (wel met 2 voedingen tussendoor)
4 jaar geleden
Reactie op mamafloor
Ik ben ook wel benieuwd hoe mama’s dat doen met baby’s die hazenslaapjes va ...
Dit ‘probleem’ hebben wij ook. Ons zoontje slaapt overdag 9 van de 10 keer maar maximaal 45/50 minuten. Maar met de maximale wakker tijd en 4 uur tussen 2 flessen moet hij dus wel tussendoor 2x een dutje doen. Resultaat is 5 slaapjes op een dag.
Heel soms pakt hij wel door naar een 2e slaapcyclus en slaapt hij 1,5 uur. Maar ik merk echt nog totaal geen ritme in zijn slaapjes. Ik leg hem op bed zodra hij moe is en slaapsignalen vertoont want anders valt hij echt niet in slaap. We komen hierdoor ook vaak niet lekker uit met de fles tijden. Maar ik heb geen idee hoe we in een wat vaster ritme kunnen komen waarbij hij 3 redelijke slaapjes kan doen. Dus als iemand tips heeft, graag!
4 jaar geleden
7u wakker + fles
9.30 fruithapje
10-11.45 slapen
12.00 fles
14.30 groentehapje
15.00-16.45 slapen
17.00 fles
21.00 fles en slapen tot volgende ochtend
Is bij ons eigenlijk automatisch gegaan .. eerst kreeg hij laatste voeding om 23.00 maar moesten hem telkens wakker maken voor laatste fles dus fles op gaan hogen en daardoor van 5 naar 4 flessen en eerder naar bed en laatst weer kunnen vervroegen. Hij geeft het zelf eigenlijk goed aan. En als hij een keer meer slaapt dan is het zo .. dan zal hij het wel nodig hebben. Zelfde als hij een keer eerder moe wordt dan leg ik hem eerder op bed en verschuif ik de tijden wat.
Soms valt hij tussendoor wel ergens max 30 minuten in slaap, maar speelt veel tussendoor
4 jaar geleden
Reactie op Mvvk
Dit ‘probleem’ hebben wij ook. Ons zoontje slaapt overdag 9 van de 10 keer ...
Wat wij doen als ze na 30 min wakker wordt is even laten liggen. Nog een kus en een muziekje aan. Soms valt ze dan nog een keer in slaap. Kost wat kruim in het begin duurde het soms 20 tot 30 minuten voordat ze weer sliep maar na een aantal weken kan ik nu zeggen dat ze soms gewoon 1,5 tot 2uur aan een stuk slaapt.
4 jaar geleden
Reactie op Mvvk
Dit ‘probleem’ hebben wij ook. Ons zoontje slaapt overdag 9 van de 10 keer ...
Ja heel herkenbaar dat je soms ook in de knoop komt met fles tijden! Ik probeer hem zijn middagdutje nu echt 2 uur in z’n bedje te houden. Ook al slaapt hij die 2 uur zeker niet in 1x (vaak in meerdere pogingen) maar dan pakt hij toch nog soort van zijn rust en hopelijk begrijpt hij uiteindelijk dat dit een langer slaapje is.